www.lubbersdejong.nlContentbureauContentbureauwww.marcommit.nl

Webfleet Solutions bedrijfsprofiel

Logo Webfleet Solutions
Webfleet Solutions, tot 1 oktober 2019 bekend als TomTom Telematics, is één van ’s werelds toonaangevende leveranciers voor telematicaoplossingen met een focus op fleet management, voertuigtelematica en connected car diensten. De belangrijkste SaaS-oplossing van het bedrijf, WEBFLEET, wordt gebruikt door bedrijven van ieder formaat om voertuigprestaties te verhogen, brandstof te besparen, chauffeurs te ondersteunen en wagenparkefficiëntie te verhogen. Daarbij levert Webfleet Solutions diensten voor verzekering, verhuur- en leasemaatschappijen, auto-importeurs en bedrijven die zowel organisaties als consumenten bedienen.

Webfleet Solutions heeft meer dan 50.000 klanten wereldwijd en bedient bestuurders in meer dan 100 landen, waarbij het bedrijf hen beschikking geeft over het beste supportnetwerk van de branche en het grootste aanbod integraties en applicaties van externe aanbieders. Klanten profiteren iedere dag van de hoogste standaarden op het gebied van vertrouwelijkheid, integriteit en beschikbaarheid van de ISO/IEC 27001:2013 gecertificeerde diensten van het bedrijf. Deze certificering is opnieuw toegekend in november 2018.

Webfleet Solutions was eerder bekend als TomTom Telematics en in die hoedanigheid onderdeel van de TomTom-groep. Op 1 april 2019 werd het bedrijf overgenomen door Bridgestone Europe NV/SA (“Bridgestone”), een tak van de Bridgestone Corporation, ’s werelds grootste rubber- en bandenfabrikant. Bridgestone is actief in 38 landen in de EMEA regio en bezit een aantal van Europa’s meest geavanceerde fabrieken, baanbrekende technologie en toonaangevende investering in R&D.

KvK

Volg Webfleet Solutions via: facebook | twitter | linkedin | youtube
Laatste persberichten
Leiders in voertuigtelematica Geotab en Webfleet Solutions introduceren een gezamenlijk ontwikkeld Commercial Mobility Recovery Dashboard