www.EVENTIVE.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl

Henkel bedrijfsprofiel

Logo Henkel
Henkel opereert wereldwijd met leidende merken en technologieën in drie strategische markten: Laundry & Home Care, Beauty Care en Adhesive Technologies.

Henkel is opgericht in 1876 en bezet wereldwijd leidende posities in zowel consumentenmarkten als industriële markten met bekende merken als Persil, Schwarzkopf en Loctite. Er werken ongeveer 47.000 mensen en in 2012 noteerde Henkel een omzet van 16,510 miljard euro en een aangepast bedrijfsresultaat van 2,335 miljard euro.

Henkels preferente aandelen zijn genoteerd aan de German stock index DAX.

In de Benelux bevinden de filialen van Henkel zich in Brussel, Drogenbos en Westerlo (België) en in Nieuwegein, Zutphen en Scheemda (Nederland). In 2012 realiseerde Henkel in de Benelux een omzet van meer dan 400 miljoen euro met ongeveer 700 medewerkers. In België en Nederland is Henkel Benelux bekend van de merken Persil, Dixan, Fleuril, Silan, Witte Reus, Per, Instanet (Laundry & Home Care), Schwarzkopf, Fa, Theramed, Diadermine, Syoss, Taft, Indola (Beauty Care), Pattex, Pritt, Perfax, Rubson, Loctite, Teroson (Adhesive Technologies).

+31-30-607-3911
+31-30-604-7942
henkel@lvtpr.nl

Volg Henkel via: facebook | twitter