Contentbureauwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl

2513 volgers @ICTberichten

Telga Groep bedrijfsprofiel

Logo Telga Groep
Gert Heij startte in 1996 in de videothekenbranche en had al snel in de gaten dat het goed zou zijn om naar een multimediastore te groeien. In het jaar 2002, binnen twee jaar na opening van zijn derde winkel in Bodegraven, werd hij verkozen tot beste Videotheek van Nederland en België. Onder de ruim 600 deelnemende winkels was hij qua denken en omzet de concurrenten ver voorbij. Na een onderzoek in Amerika maakte hij in begin 2003 van de winkel in Bodegraven zijn eerste 'entertainmentstore', waarbij ook telefonie werd aangeboden.

Eind 2003 zette hij Telga op voor zijn zakelijke klanten, waar naast zakelijke mobiele telefonie ook vaste telefonie via Wholesale Line Rental (WLR) en Carrier Pre Select werd geleverd. Toen in 2011 VoIP-telefonie algemeen werd geaccepteerd, werd TelgaCIS opgericht voor de zakelijke vaste telefonie.

Om invulling te kunnen geven aan een latente behoefte in de markt, werd begin 2012 TelgaProtect opgericht in samenwerking met Cees Werff. Sindsdien wordt dit verzekeringsproduct onder de naam smartverzekerd.nl als White label aangeboden aan telecomdealers. Eind 2012 vloeide hier Telga Drive uit voort, een dienst die door de verzekeraar kan worden ingehuurd om schadereparaties, pick-up and returns en inzet leen-toestellen uit te besteden.

Na een bezoek aan een MVO-congres ontstond in 2013 het idee om Green Mobile op te richten, waarmee Cees en Gert een manier bedachten om maatschappelijk verantwoord ondernemen te combineren met het verduurzamen van de telecomsector. Green Mobile heeft een groen uitgangspunt door smartphones of tablets van vrijwel ieder merk of type in te kopen (Cash Back) en deze als refurbished device opnieuw op de (zakelijke) markt te brengen.

Omdat wij voor alle klanten van Telga, TelgaCIS, TelgaProtect, Telga Drive en Green Mobile een Single Point of Contact (SPoC) willen zijn, hebben we in 2015 de Telga Groep opgericht. Hiermee bieden we één aanspreekpunt voor al uw zakelijke communicatie vraagstukken!

info@telga.nl

Volg Telga Groep ook via: facebook | twitter | youtube
Laatste persberichten
Green Mobile lanceert het Upgrade Program (UP) voor mobiele telefoons in Nederland!

Smartverzekerd introduceert de SmartWatchverzekerd polis

Telga Drive start met Mobiele Laadstations
Bedrijfslocatie

www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl