www.EVENTIVE.nlContentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
2477 volgers blijven op de hoogte!

Siemens Nederland N.V. bedrijfsprofiel

Logo Siemens Nederland N.V.
Nederland is Siemens al actief vanaf 1879. In Nederland bestaat Siemens nu dus 127 jaar, waarmee de onderneming haar klanten een grote mate van continuïteit biedt. Met een omzet van ruim EUR 1,5 miljard behoort de Siemens Groep tot de grootste ondernemingen op elektrotechnisch en elektronicagebied in ons land. Het werkterrein van de bijna 3200 Siemens-medewerkers in Nederland omvat vrijwel alle terreinen van de elektrotechniek en de elektronica.

Naast de zakelijke markt bedient Siemens, veelal via de tussenhandel, ook de particuliere consument. Met producten voor huishoudelijke toepassingen, verlichting en draadloze telefonie. Zakelijke afnemers vinden bij ons totaaloplossingen. Niet alleen voor energie, gezondheid, industrie en mobiliteit, maar ook voor veiligheid, communicatie en wonen en werken. Siemens is zowel infrastructuur- als service-provider. Immers, ook voor diensten als projectmanagement, engineering, service of opleidingen kunnen klanten een beroep op ons doen.

Naast continuïteit en betrouwbaarheid zoeken klanten bij ons kwaliteit en innovatieve kracht binnen een mondiaal opererend kennis netwerk. Al onze inspanningen zijn er op gericht dit hoge verwachtingsniveau dagelijks waar te maken.

Meer dan 50% van de omzet bestaat uit in Nederland toegevoegde waarde in de vorm van projectmanagement, advies, engineering, hard- en software-ontwikkeling, fabricage en assemblage, maar ook logistiek, installatie, inbedrijfstelling, service, onderhoud, reparatie, opleidingen en vormen van dienstverlening, zoals insourcing.

Siemens in Nederland maakt deel uit van het concern van Siemens AG, gevestigd te Berlijn en München. Met ruim 53.000 patenten wereldwijd behoort Siemens tot de meest innovatieve ondernemingen. Per jaar spenderen circa 50.000 onderzoekers wereldwijd ruim 5 miljard euro aan research en development. Bijna driekwart van de omzet wordt gerealiseerd met producten die de laatste 5 jaar zijn ontwikkeld. Het Siemens-concern, met wereldwijd 475.000 medewerkers, ontving in het boekjaar 2005/2006 nieuwe opdrachten ter waarde van 96,3 miljard euro. De omzet bedroeg 87,3 miljard euro en de nettowinst kwam uit op 3,1 miljard euro.

In Nederland is Siemens met de volgende bedrijven vertegenwoordigd:

• Siemens Nederland, gevestigd in Den Haag met een Business Center in Zoetermeer
  • Siemens Lease, gevestigd in Den Haag
  • Siemens Audiologie Techniek, gevestigd in Zoetermeer
  • Siemens Industrial Turbomachinery, gevestigd in Hengelo
  • Siemens VDO, gevestigd in Amsterdam en Eindhoven
  • Osram Benelux, gevestigd in Capelle a/d IJssel
  • Fujitsu Siemens Computers, gevestigd in Maarssen
  • Siemens Home and Office Communication Devices, gevestigd in Den Haag
  • Siemens Networks, gevestigd in Den Haag
  • Siemens Enterprise Communications, gevestigd in Den Haag
  • Bruinhof, gevestigd in Rotterdam

T : (070) 333 3333
F : (070) 333 2917
E : info@siemens.nl
W :
Laatste persberichten
19 nov 2019 Siemens voegt materiaalmodellering toe aan Simcenter met overname van MultiMechanics

3 apr 2019 Siemens sluit partnerovereenkomst met SAS

16 jan 2019 Siemens breidt Teamcenter-mogelijkheden uit met de integratie van Slack en Microsoft Teams
Bedrijfslocatie
Helaas, er is onvoldoende adresinformatie beschikbaar.
Probeer het eens via www.google.nl/maps.

www.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl