Datum: (14 dagen oud)
PR: Pride PR

Rubrik neemt Datos IO over, breidt cloud-datamanagementaanbod verder uit

Rubrik vergroot cloudvoorsprong met ondersteuning voor cloud native-applicaties, NoSQL databases en big data-bestandssystemen

Amsterdam, 7 februari 2018Rubrik, expert in cloud-datamanagement, neemt Datos IO over, marktleider in backup en recovery van NoSQL databases en big data-bestandssystemen. Met de overname vergroot Rubrik zijn bereik op het gebied van missiekritieke cloudapplicaties en databases, die door steeds meer applicatie- en DevOps-teams van bedrijven uit de Fortune 500 worden ingezet.

Rubrik en Datos IO bouwen allebei aan hetzelfde controlepaneel voor automatisering, organisatie en beveiliging van data. Door de twee aanvullende productportfolio’s nu samen te brengen, versnelt Rubrik zijn missie: het belangrijkste cloudplatform worden voor organisatie van applicatiedata in datacentra en de publieke cloud.

Het vlaggenschip van Datos IO, Recover X, kent een radicaal andere benadering van allesomvattend datamanagement voor moderne cloudapplicaties die gebouwd zijn op moderne NoSQL-databases (MongoDB, Cassandra, Couchbase, Amazon DynamoDB) en grote bestandssystemen (Cloudera, Hortonworks). Datos IO bezit 22 patenten op fundamentele innovatie in applicatiebewust datamanagement voor zakelijke backup en recovery, test/dev refresh, in-place analytics en cloud mobility. Bedrijven uit de Fortune 100 kiezen Datos IO voor bescherming en beheer van cloudapplicaties, om zo missiekritieke applicaties in meerdere domeinen te draaien: Internet of Things, kunstmatige intelligentie/machine learning, real-time analytics, eCommerce beveiliging en mobiele analytics.

“Nu enterprises overgaan op NoSQL cloud databases om hun initiatieven op het gebied van digitale transformatie en kunstmatige intelligentie te ondersteunen, wordt de behoefte om applicaties en data te herstellen enorm belangrijk. We zijn blij dat Datos IO zich bij de Rubrik-familie voegt, om nog sneller te innoveren op het gebied van managen en herstellen van de moderne applicatiestack”, zegt Bipul Sinha, mede-oprichter en CEO bij Rubrik.

“We begonnen Datos IO vanuit het idee een datamanagementplatform te bouwen voor cloud-native databronnen. Elasticiteit, organisatie en datamobiliteit zijn daardoor verzekerd”, zegt Tarun Thakur, medeoprichter en CEO bij Datos IO. “Datos IO zorgt voor backup en recovery van cloud-native applicaties en databases. Rubrik en Datos IO denken hetzelfde over cloud-datamanagement en willen klanten helpen bij hun digitale transformatie.”

Thakur blijft aan de leiding van Datos IO, onder de nieuwe naam Rubrik Datos IO. Thakur valt direct onder Bipul Sinha.

Over Rubrik
Rubrik maakt applicaties direct beschikbaar en biedt databescherming, opties voor zoeken, analytics, archivering en copy datamanagement. Hybride cloudbedrijven doen hun voordeel met Rubrik’s marktleidende Cloud Data Managementplatform dat simpel werkt en instant toegang tot data biedt, apps mobiel maakt en voor policy-gedreven automatisering, bescherming tegen ransomware en analytics op schaal zorgt.

Rubrik is door Gartner's 2017 Magic Quadrant for Data Center Backup and Recovery Solutions uitgeroepen tot Visionair. Het bedrijf werd vermeld in de Forbes Cloud 100, LinkedIn's Top Companies: Startups en geëerd met een CRN 2017 Tech Innovator Award. Voor meer informatie, zie www.rubrik.com of volg @rubrikInc op Twitter.

Over Datos IO
Datos IO is het applicatiegerichte datamanagementbedrijf voor de multi-cloudwereld. Datos IO kiest een radicaal nieuwe benadering van datamanagement en helpt klanten de cloud met vertrouwen te omarmen en te zorgen voor oplossingen die hun data beschermen, mobiliseren en te gelde maken – op schaal. Anders dan traditionele oplossingen, die applicaties beschermen op VM-level of op LUN-level, elimineert Datos IO afhankelijkheid van infrastructuur – en zorgt zo voor een waarlijke applicatiegerichte benadering van datamanagement voor cloud-native applicaties en databases. Fortune 500 en andere leidende bedrijven, zoals Ayla Networks, Barracuda, Maxwell Health en OpenTable gebruiken Datos IO RecoverX voor bescherming, beheer en recovery van data op schaal. Datos IO werd genoemd in Gartner’s Hype Cycle of Storage Technologies in 2016 en 2017. Lightspeed Venture Partners, True Ventures, Network Appliance (NetApp) en Cisco Investments investeerden in Datos IO, dat gevestigd is in San Jose, California. Voor meer informatie, zie http://datos.io/ of volg ons op Twitter, via @datos_io. #DataAware