Datum: (33 dagen oud)
PR: LEWIS

Vijf tips voor een ontspannen kerstfeest met car2go

Over een paar dagen is het zover, Kerstmis! Moet er voor die tijd nog veel gebeuren of is er op het laatste moment een auto nodig voor een ritje naar de supermarkt of schoonfamilie? car2go, marktleider op het gebied van autodelen, geeft vijf tips om ontspannen door de kerstperiode te komen:

1. Kerstboodschappen of -cadeaus in de kofferbak
Of het nu grote boodschappen of heel veel cadeautjes zijn, deze dienen zo snel mogelijk en zonder schade naar huis vervoerd te worden. Vooral wanneer het buiten stormt, hagelt, regent of sneeuwt. Als alternatief voor een arrenslee getrokken door rendieren biedt car2go de kofferbak van een praktische smart fortwo. Zo heeft car2go voor elke wens, van een lekker warm vest tot flat screens van een meter doorsnee, een auto ter beschikking.

2. Als bestuurder naar het kerstfeest en terug als bijrijder
Voor velen is glühwein een vaste traditie tijdens Kerstmis en hoort dit bij een bezoek aan een sfeervolle kerstmarkt. Maar na een glas van deze overheerlijke hete wijn (mét alcohol) is het beter iemand anders naar huis te laten rijden. De makkelijkste en veiligste oplossing: huur voor de heenweg een car2go, welke overal gratis in de stad geparkeerd kan worden, en neem op de terugweg het openbaar vervoer of ga met een taxi.

3. Met car2go naar het vliegveld en met het vliegtuig naar familie
De feestdagen zijn bij uitstek de tijd om met familie samen te komen. Helaas wonen dierbaren niet altijd in de buurt of zelfs niet in hetzelfde land. Kerstmis is dan ook een van de drukste reisperiodes van het jaar. car2go heeft op elf Europese luchthavens parkeermogelijkheden, zoals in Duitsland, Oostenrijk en Italië. Hierdoor is het heel gemakkelijk om met de koffers naar het vliegveld te rijden en van daaruit comfortabel naar de familie te gaan met een car2go. Het car2go-abonnement is namelijk in alle Europese car2go-steden te gebruiken.

4. Koop cadeautjes met het bespaarde carsharing-geld
De meeste automobilisten weten dat de brandstofprijzen rond de feestdagen stijgen. Bestuurders van car2go-auto's hoeven zich hier geen zorgen over te maken, want stroomkosten zijn net als de verzekering en parkeerkosten in de minuutprijs inbegrepen. En met de voordelige uurspakketten van car2go wordt er per minuut nog minder betaald. Van het bespaarde geld kunnen bijvoorbeeld nog meer cadeautjes of een grotere kerstboom worden gekocht.

5. Genieten van een ontspannen Kerstmis zonder tijdsdruk of urenlang een parkeerplek zoeken
Het is niet gewenst dat stress de gezelligheid van de kerstperiode verpest. Met de car2go-uurspakketten wordt niet alleen meer geld bespaard, maar kan ook rustig het vlees voor de gourmet uitgezocht worden doordat de parkeermeter niet doortikt. Bovendien zijn er in vele car2go-steden met gereserveerde en gratis parkeerplaatsen in de binnenstad of in de buurt van het station te vinden. Zo is het niet nodig om lang naar een parkeerplaats te zoeken, zo kort voor de feestdagen.

Over car2go
car2go is de marktleider op het gebied van free-floating carsharing en is een volledige dochteronderneming van Daimler AG. Bij car2go kunnen de smart fortwo en verschillende Mercedes-Benz modellen altijd worden gehuurd tegen een betaalbare minuutprijs. De auto’s kunnen met de smartphone worden gevonden, gereserveerd en geopend. car2go is actief sinds 2008 en is internationaal beschikbaar op 26 locaties (14 Europese locaties, waarvan 7 locaties in Duitsland, 11 locaties in Noord-Amerika en één in Azië in Chongqing/China). Binnen Europa en Noord-Amerika is het mogelijk om met één membership op alle locaties auto’s te gebruiken. De 14.000 auto’s zijn meer dan 94 miljoen keer gebruikt door 2,9 miljoen members. Op 3 locaties zet car2go 1.400, 100% elektrische auto’s in; Amsterdam, Stuttgart en Madrid, dit maakt car2go de grootste elektrische carsharing aanbieder. Het hoofdkantoor van car2go is gelegen in Leinfelden-Echterdingen bij Stuttgart. De Europese locaties worden aangestuurd door car2go Europe GmbH, een joint venture tussen Daimer en - Europa’s toonaangevende autoverhuurmaatschappij - Europcar. Meer informatie is beschikbaar op www.europcar-group.com.

Voor meer informatie, beeldmateriaal of interviewverzoeken kunt u contact opnemen met:

Vera Pfister, car2go
Telefoon: +49 711 17 30 081
Email: vera.pfister@daimler.com

Yvonne Aarts, LEWIS
Kirsten Spoelstra, LEWIS
Telefoon: +31 20 220 0220
E-mail: car2go@teamlewis.com

LEWIS
Joan Muyskenweg 22
1096 CJ Amsterdam
Web: www.teamlewis.nl
Wire: www.lewiswire.com/nl
Twitter: www.twitter.com/teamlewis_nl

Daimler in één oogopslag
Daimler AG is een van de meest succesvolle autofabrikanten ter wereld. Met de divisies Mercedes-Benz Cars, Daimler Trucks, Mercedes-Benz Vans, Daimler Buses en Daimler Financial Services is het autoconcern een van de grootste fabrikanten van personenauto’s in het premium segment en ’s werelds grootste fabrikant van bedrijfsvoertuigen. Daimler Financial Services biedt financierings-, lease- en verzekeringsproducten, fleet management, capital investment en creditcards aan, evenals innovatieve mobiliteitsdiensten. De oprichters van de onderneming, Gottlieb Daimler en Carl Benz, schreven geschiedenis met de uitvinding van de automobiel in 1886. Als pionier op het gebied van automobielbouw blijft Daimler tot de dag van vandaag vormgeven aan de toekomst van mobiliteit; de focus van het concern is innovatieve en groene technologieën alsmede het ontwerpen van veilige en hoogwaardige auto’s die klanten blijven fascineren. Daimler investeert voortdurend in de ontwikkeling van alternatieve aandrijvingen – van hybride voertuigen tot 100% elektrische voertuigen met accu of brandstofcel – met als doel om het op de lange termijn mogelijk te maken om volledig emissievrij te rijden. Daarnaast promoot het concern nadrukkelijk ongevalvrij rijden en intelligente netwerken voor autonoom rijden. Daimler ziet het als haar verplichting om de verantwoordelijkheden omtrent de samenleving en milieu na te leven. Daimler verkoopt voertuigen en diensten in bijna alle landen ter wereld en heeft productiefaciliteiten in Europa, Noord- en Zuid-Amerika, Azië en Afrika. De merkenportfolio omvat naast Mercedes-Benz de gerenommeerde premium automerken Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach en Mercedes me, de merken smart, Freightliner, Western Star, BharatBenz, FUSO, Setra en Thomas Built Buses, alsmede de Daimler Financial Services-merken Mercedes-Benz Bank, Mercedes-Benz Financial, Daimler Truck Financial, moovel, car2go en mytaxi. Het concern is genoteerd aan de beurzen in Frankfurt en Stuttgart (beurs afkorting DAI). In 2016 verkocht het concern ongeveer 3 miljoen voertuigen en had het in totaal 282.488 werknemers in dienst. De omzet bedroeg 153,3 miljard euro met een EBIT van 12.9 miljard euro.