Datum: (32 dagen oud)
PR: Progress Communications

Anaplan stelt Maria Pergolino aan als Chief Marketing Officer

Bekroonde manager heeft achttien jaar ervaring in marketing voor enterprise-software

Utrecht, 19 december 2017 Anaplan, de toonaangevende leverancier van een platform voor connected planning, stelt Maria Pergolino aan als Chief Marketing Officer. Pergolino heeft op het gebied van marketing haar sporen verdiend. Ze staat erom bekend sterke teams samen te stellen met een focus op groei en productdifferentiatie, en heeft met haar marketingcampagnes al verschillende prestigieuze prijzen gewonnen.

Voordat ze in dienst kwam bij Anaplan, was Pergolino senior vicepresident Global Marketing en Sales Development van Apttus. Daar was ze verantwoordelijk voor de go-to-market-strategie, customer advocacy, leadgeneratie, strategische events en communicatie. Daaraan voorafgaand was Pergolino werkzaam als Senior Director of Marketing van Marketo, waar haar activiteiten op het gebied van leadgeneratie resulteerden in een groei van vierdubbele cijfers.

Pergolino vervulde ook managementfuncties op het vlak van leadgeneratie en marketing bij Shunra Software (overgenomen door Hewlett-Packard) en Chubb Ltd. Ze werd regelmatig onderscheiden voor haar bijdragen aan de marketingsector als geheel en als manager op verschillende vlakken bekroond. Recent won ze een Stevie Award for Women Executives, werd ze lid van de gerenommeerde Forbes Communication Council en was ze een van de dertig Most Influential Women in B2B Marketing Technology, een van de 35 Most Influential Women in B2B Marketing Technology, een van de veertig Marketing Game Changers en een van de vijftig Most Influential People in Sales Lead Management.

“Mijn carrière heeft zich altijd bevonden aan de voorkant van marketing- en technologie-innovatie – iets wat perfect matcht met de vooraanstaande positie van Anaplan in deze sector”, zegt Pergolino. “Ons team zal gebruikmaken van de meest geavanceerde en strategische methoden, waaronder het connected planning-platform van Anaplan, om een bijdrage te leveren aan het succes van onze klanten en onze eigen groei nog verder te versnellen.”

Frank Calderoni, President en CEO van Anaplan: “Maria is een erkend manager op het gebied van marketing voor enterprise-software en wordt door velen gezien als iemand die teams uitzonderlijk goed kan samenstellen. We zijn dan ook verheugd dat we haar bij Anaplan kunnen verwelkomen. Ze heeft qua succes een van de beste trackrecords. Ik ben ervan overtuigd dat Maria haar stempel drukt op onze wereldwijde expansie.”

Over Anaplan
Anaplan presenteert een nieuw tijdperk van connected planning. Grote en snelgroeiende organisaties gebruiken Anaplans cloudplatform in de gehele organisatie om weloverwogen beslissingen te nemen aan de hand van snellere en effectievere planningsprocessen. Anaplan biedt tevens support, training en advies op het gebied van planning en transformatie. Anaplan is een niet-beursgenoteerde onderneming in San Francisco met zestien kantoren en meer dan 150 expertpartners wereldwijd. Voor meer informatie, bezoek www.anaplan.com.

Progress Communications
Lianne van Dijk / Corinna Peekel
Tel.: +31 (0)20 363 11 52
E-mail: anaplan@progresscommunications.nl

Highres beeld van Maria Pergolino vindt u hier.