Datum: (127 dagen oud)
PR: OCTANE PR

DENSO en BlackBerry werken samen om ‘s werelds eerste geïntegreerd HMI-platform voor auto’s te ontwikkelen

Virtualisatietechnologie maakt geïntegreerde besturing van HMI-systemen in voertuigen mogelijk

Amsterdam, 14 december 2017 – DENSO en BlackBerry hebben samen ’s werelds eerste geïntegreerd HMI-platform (Human Machine Interface) ontwikkeld. Intel heeft ook meegewerkt aan de ontwikkeling van dit product. Dit geïntegreerd HMI-platform maakt het mogelijk dat een systeem optimaal samenwerkt met verschillende HMI-producten zoals display en geluid in de auto. De oplossing wordt geïmplementeerd in auto’s die na 2019 op de markt komen en is beschikbaar voor een aantrekkelijke prijs.

Door innovaties op het gebied van veiligheid en comfort in auto’s, worden er steeds meer gegevens van het voertuig naar de bestuurder verzonden. Tegenwoordig zijn voertuigen uitgerust met meerdere HMI-systemen. Hiervoor zijn verschillende specifieke besturingssystemen per apparaat nodig om deze met elkaar te laten communiceren. Omdat de besturingssystemen onafhankelijk van elkaar worden bestuurd door verschillende microcontrollers, is het tot nu toe niet mogelijk geweest om deze samen te laten werken om beeld en geluid uniform weer te geven.

Lees hier het volledige Engelstalige persbericht.