Datum: (36 dagen oud)
PR: Edelman

BT en Symantec gaan samen optimale endpoint-beveiliging aanbieden

Klanten profiteren van geïntegreerde cyberbeveiliging met de meest effectieve endpoint-beveiligingsoplossing op de markt

BT, één van 's werelds grootste leveranciers van communicatiediensten en -oplossingen, en Symantec, het meest toonaangevende cyberbeveiligingsbedrijf ter wereld, kondigden vandaag een nieuwe endpoint-beveiligingsoplossing aan voor BT's zakelijke klanten.

Door Symantec’s beste endpoint-beveiligingstechnologieën te koppelen aan BT's brede portfolio van beveiligingsproducten en -diensten, krijgen klanten een geconsolideerde, intelligente beveiligingsinfrastructuur in de strijd tegen het snel veranderende dreigingslandschap.

Met geavanceerde technologieën zoals zelflerende systemen, memory exploit mitigation, analyse van bestandsreputatie en het real-time monitoren van gedrag, biedt Symantec Endpoint Protection 14 real-time bescherming tegen dreigingen. Zelfs tegen onbekende dreigingen, zogenaamde 'zero-day'-aanvallen en ransomware.

Mark Hughes, CEO, BT Security, zegt: “De aanhoudende migratie naar de cloud en digitale transformatie vergroten het belang van endpoint-beveiliging. Door Symantec endpoint-beveiliging toe te voegen aan ons reeds brede beveiligingsportfolio, breiden we de mogelijkheden uit om onze klanten te beveiligen, in een tijd waarin de cyberdreiging alsmaar toeneemt. Het is een integraal onderdeel van ons gezamenlijk commitment om de digitale toekomst van organisaties – ongeacht hun omvang – te beveiligen.”

Mike Fey, directeur en COO, Symantec, zegt: “Bedrijven staan voor een ‘perfecte storm’ met een groter aanvalsoppervlak, toenemende druk van toezichthouders en steeds verfijndere cyberaanvallen. Moderne aanvallen hebben meerdere facetten, meerdere fasen en het endpoint is van de meest cruciale kwetsbaarheden. Reageren op dit veranderende dreigingslandschap vereist een geïntegreerde cyberdefensiestrategie, met topsystemen die kunnen samenwerken en die meer opleveren dan de som der delen. Door de continue uitbreiding van BT’s beveiligingsportfolio met Symantec’s oplossingen kunnen BT's zakelijke klanten profiteren van het meest allesomvattende beveiligingsplatform ter wereld.”

Symantec Endpoint Protection sluit aan bij negen Symantec-oplossingen die reeds beschikbaar zijn voor BT's klanten. Klanten kunnen Symantec-producten inzetten en beheren via één managementconsole.

EINDE

Noot voor de redactie
Alleen al in 2016 meldde Symantec’s wereldwijde inlichtingennetwerk een toename van 36 procent in ransomware-aanvallen en een toename van 105 procent in mobiele malwaredetectie. Bovendien identificeerde het netwerk bijna 4.000 zero-day-kwetsbaarheden. Momenteel beschermt Symantec meer dan 175 miljoen endpoints met op de minuut nauwkeurige inzichten uit het grootste civiele inlichtingennetwerk ter wereld. Symantec beschikt over negen Global Threat Response Centres, die elke dag meer dan 700.000 dreigingen traceren.

Voor meer informatie:
BT
Dennis Doodeman, PR & Corporate Relations, Benelux & Nordics
E-Mail: dennis.doodeman@bt.com

Edelman
Sarah Darweesh, Account Executive
Tel. + 31 20 5042 502
E-Mail: sarah.darweesh@edelman.com

Over Symantec
Symantec Corporation (NASDAQ: SYMC) is dewereldwijde leider op het gebied van cyberbeveiliging en helpt bedrijven, overheden en particulieren hun belangrijkste gegevens op alle gebieden te beveiligen. Overal ter wereld verwachten organisaties dat Symantec met strategische en geïntegreerde oplossingen komt, om geavanceerde aanvallen tegen endpoints, cloud en infrastructuur tegen te houden. Daarnaast zijn meer dan 50 miljoen mensen en families afhankelijk van Symantec’s Norton producten voor debescherming thuis en vanal hun apparaten. Symantec beheert één van 's werelds grootste cyberintelligentienetwerken, om bescherming te bieden tegen de meest geavanceerde bedreigingen. Meer informatie is te vinden op www.symantec.com, of volg Symantec op Facebook, Twitter en Linkedin.

Over BT
BT stelt zich ten doel de kracht van communicatie in te zetten voor een betere wereld. BT is één van 's werelds grootste leveranciers van communicatiediensten en -oplossingen en is actief in 180 landen. De kernactiviteiten van BT omvatten de wereldwijde levering van netwerk gebaseerde IT-diensten; lokale, nationale en internationale telecommunicatiediensten aan zijn klanten voor thuisgebruik, op kantoor en onderweg; producten en diensten op het gebied van breedband, TV en internet, alsook convergente vast/mobiele producten en diensten. BT bestaat uit zes klantgerichte divisies: Consumer, EE, Business and Public Sector, Global Services, Wholesale and Ventures, en Openreach.

In het boekjaar dat eindigde op 31 maart 2017, rapporteerde BT Group een omzet van 24.062miljoen Britse pond met een winst voor belasting van 2.354miljoen Britse pond.

British Telecommunications plc (BT) is een volledige dochteronderneming van BT Group plc waarin vrijwel alle bedrijfsonderdelen en activa van BT Group zijn verzameld. BT Group plc is genoteerd aan de effectenbeurzen van Londen en New York.

Bezoek voor meer informatie http://www.btplc.com/.

Volg BT op:
Web: Ons blog