Datum: (151 dagen oud)
PR: Wisse Kommunikatie

Robuuste Panasonic-tablets voor thuiszorgmedewerkers van Wit-Gele Kruis Oost-Vlaanderen

Het Wit-Gele Kruis van Oost-Vlaanderen, een van de grootste thuiszorgorganisaties in België, heeft de meer dan 1.400 verpleegkundigen voorbereid op de digitale transformatie van de gezondheidszorg. Hiervoor krijgen de verpleegkundigen de beschikking over een Panasonic FZ-A2 Toughpad en een nieuwe mobility-oplossing waarmee ze al hun administratieve taken, zoals dagplanning, het bijwerken van verpleegkundige dossiers en de informatie-uitwisseling met huisartsen volledig paperless en realtime kunnen uitvoeren.

Het Wit-Gele Kruis stelde enkele belangrijke eisen aan de nieuwe hardware. Zo was een Android-toestel voor de applicaties van het Wit-Gele Kruis vereist en moest er een dedicated 4G module in het toestel zelf aanwezig zijn. Op deze manier kan er een realtime verbinding gemaakt worden met de back office.

Daarnaast werd ook specifiek gezocht naar een toestel met een interne, dedicated eID-reader. Mede dankzij deze reader verliezen de thuisverpleegkundigen minder tijd voor het maken van een verbinding met een externe eID-reader en wordt de administratieve takenlast tot een minimum beperkt. De eID-reader wordt al sinds eind 2015 binnen het Wit-Gele Kruis gebruikt, maar hij werd op 1 oktober 2017 door de Belgische overheid verplicht gesteld in het kader van het officieel registreren van patiëntenbezoeken. Alleen als de eID of een gelijkgesteld document ingelezen is (met een maximum afwijking van 10% van de toegestane handmatige invoer per verpleegkundige) betaalt het ziekenfonds van de patiënt de kosten via de derdebetalersregeling terug.

De verantwoordelijke voor IT Operations bij het Wit-Gele Kruis van Oost-Vlaanderen: “Voor ons was het belangrijk dat onze verpleegkundigen met dit nieuwe platform alle noodzakelijke tools in één toestel beschikbaar hebben. Op deze manier hoeft de verpleegkundige geen tijd te verliezen met het leggen van een verbinding voor het gebruik van externe toepassingen zoals een eID-reader. Dankzij de geïntegreerde kaartlezer wordt er nu bovendien minder tijd besteed aan administratie. Zo kunnen onze thuisverpleegkundigen zich volledig concentreren op hun hoofdtaak: de beste zorg verlenen aan elke patiënt.”

Margot Lannoy, Country Manager Benelux bij Panasonic Computer Product Solutions: “We merken steeds vaker dat bedrijven en instellingen zich mee laten voeren op de golf van de digitale transformatie. Daarom gaan ze ook steeds vaker op zoek naar hardware, die alle noodzakelijke aspecten van de oplossing in één mobiel toestel combineren; van een geïntegreerde 4G-module tot en met een eID-reader. We zijn blij dat we het Wit-Gele Kruis Oost-Vlaanderen hebben geholpen met hun nieuwe zorgplatform.”

Ga voor meer informatie naar: www.toughbook.eu

Noot voor de pers: de afbeelding in hoge resolutie kunt u hier downloaden. Meer informatie over Panasonic Toughbook en Panasonic Toughpad kunt u vinden op: www.toughbook.eu. U kunt ook contact opnemen met Theo Snijders van Wisse Kommunikatie, telefoon: 026-4431523 en e-mail: theo.snijders@wisse-worldcom.nl

Over Panasonic System Communications Company Europe (PSCEU)
Panasonic System Communications Company Europe wil het professionele leven van werknemers eenvoudiger maken en de efficiëntie en prestaties verbeteren van de bedrijven waarvoor ze werken door wereldleidende technologie. Dat gebeurt door bedrijven te helpen bij het vastleggen, berekenen en communiceren van allerhande informatie: van beeld over spraak tot tekst. PSCEU is een expert in haar markten dankzij haar ongeveer 350 werknemers, haar expertise op het vlak van design engineering, haar globaal projectbeheer en haar breed, Europees partnernetwerk.

PSCEU bestaat uit zes divisies:
  • Broadcast & ProAV biedt producten en oplossingen van hoge kwaliteit voor het verzekeren van de vlotte werking en prestaties van eindgebruikers in het gebied van remote camera’s, switchers, studio camera’s en ENG P2. Het VariCam gamma van professionele digitale videocamera’s zijn beschikbaar in true 4K en High Dynamic Range (HDR) waardoor ze de ideale oplossing zijn voor cinema, televisie, documentaires en live events.
  • Communication Solutions: omvat professionele scanners, multifunctionele printers, telefoniesystemen en SIP-terminals.
  • Computer Product Solutions helpt mobiele professionals productiever te werken met haar gamma robuuste Toughbook notebooks, professionele Toughpad tablets en elektronische Point-of-Sales (EPOS)-systemen. Panasonic Toughbook had een marktaandeel van 67% op de Europese markt van robuuste notebooks, en een marktaandeel van 56% op de Europese markt van robuuste, professionele tablets in 2016 (VDC Research, maart 2017).
  • Industrial Medical Vision voorziet toepassingen voor verschillende segmenten zoals gezondheidszorg, levenswetenschappen, ProAv of industrie. Het productportfolio bevat volledige en OEM micro camera oplossingen. Eindgebruikers, system integrators of distributeurs kunnen kiezen van een volledig assortiment van productoplossingen en componenten voor visuele technologie.
  • Security Solutions omvat bewakingscamera’s en recorders,video intercomsystemen, toegangscontrole, inbraakbeveiliging- en brandbeveiligingssystemen.
  • Visual System Solutions: omvat projectoren en professionele displays. Panasonic heeft het breedste AV-aanbod en is de Europese marktleider in hoge helderheidsprojectoren met 37,2% marktaandeel (Futuresource >5klm (FY16 April 2015 – Maart 2016, excl. 4K & digital cinema).

Over Panasonic
Panasonic Corporation is wereldwijd leider in het ontwikkelen en produceren van elektronische producten en oplossingen die beantwoorden aan de noden van consumenten, professionals, bedrijven en specifieke industrieën. Sinds zijn oprichting in 1918 kende het bedrijf een wereldwijde groei. Vandaag omvat de Panasonic Corporation meer dan 500 geconsolideerde bedrijven en voor het fiscaal jaar dat op 31 maart 2015 eindigde, noteerde het een geconsolideerde netto omzet van 55,5 miljard euro. Met haar gedrevenheid om via grenzeloze innovatie nieuwe waarde te scheppen wil Panasonic een beter leven en een betere wereld maken voor haar klanten. Voor meer informatie over Panasonic: http://panasonic.net/.