Datum: (70 dagen oud)
PR: LEWIS

Introductie AutoScout24 PrijsCheck in Nederland

In een oogopslag zicht op prijs-kwaliteitverhouding aangeboden occasion

Vandaag introduceert AutoScout24, de grootste online portal voor gebruikte en nieuwe auto’s in Nederland, als eerste in Nederland een nieuwe online tool genaamd AutoScout24 PrijsCheck. Hiermee speelt AutoScout24 in op de behoefte aan prijstransparantie bij consumenten. Door middel van innovatieve machine learning algoritmes worden meer dan 10 miljoen statistieken geanalyseerd en biedt AutoScout24 de consument nog betrouwbaardere informatie en transparantie. Dit sluit aan bij de wereldwijde trend dat steeds meer bedrijven efficiënt gebruikmaken van data, waardoor sneller en nauwkeuriger beslissingen kunnen worden gemaakt.

Met AutoScout24 PrijsCheck hebben potentiële kopers, verkopers en autobedrijven alle juiste online tools in handen om te doen waarvoor zij naar AutoScout24 komen, namelijk simpel, efficiënt en zonder stress hun auto kopen of verkopen.

Actuele en onafhankelijke prijsbeoordeling
Consumenten kunnen met AutoScout24 PrijsCheck enerzijds eenvoudig zoeken in het aanbod van auto’s op basis van de gedefinieerde prijslabels en anderzijds goed geïnformeerd de verkoopprijs van hun eigen auto bepalen. Jurgen Vugts, Managing Director AutoScout24 Nederland, licht toe: “Wij helpen onze gebruikers bij het kopen en verkopen van een auto. Prijs is een belangrijke, bepalende factor bij de keuze van een andere auto. Daarom geven we onze gebruikers een waardevolle oriëntatie om het beste aanbod te vinden.”

Machine learning
Met een database van meer dan 10 miljoen statistieken en ruim 2.3 miljoen app-downloads alleen al in Nederland, heeft AutoScout24 een enorme schat aan bruikbare gegevens. In de berekening wordt daarom gebruik gemaakt van de meest geavanceerde, dynamische machine learning algoritmes op basis van de actuele en historische database van AutoScout24. “Op deze manier is al onze kennis verwerkt in één slim label.  De resulterende marktprijs geeft betrouwbare informatie over de prijs-kwaliteitverhouding, waardoor de consument snel en gratis een uitgebreid inzicht heeft in de automarkt”, aldus Vugts.

Vergelijking met soortgelijke modellen
AutoScout24 PrijsCheck geeft een duidelijk overzicht van de prijs-kwaliteitverhouding van een aangeboden occasion in vergelijking met soortgelijke modellen. Ieder voertuig wordt afgezet tegen vergelijkbare auto's die te koop staan op AutoScout24. De vergelijkingscriteria omvatten merk, model, bouwjaar, kilometerstand, brandstof, pk, transmissie en uitvoering. Duidelijk onrealistische prijzen worden niet in de vergelijking meegenomen.

Vijf overzichtelijk gekleurde labels
Er zijn vijf labels* ontwikkeld in de kleuren groen, oranje en rood, die een duidelijke inschatting weergeven van het specifieke aanbod ten opzichte van het totale aanbod. Zo wordt getoond wat de prijs-kwaliteitverhouding van de aangeboden occasion op AutoScout24 is van ‘Top aanbod’ tot ‘Duur’. Dit label is tevens onderdeel van de zoeknavigatie en vormt een snelle en objectieve steun bij de beslissing voor de aankoop van een tweedehandsauto. Indien er geen informatie beschikbaar is, wordt er een grijs label getoond.

* De vijf prijslabels van AutoScout24. Per auto wordt op de detailpagina van de aangeboden occasion duidelijk aangegeven welke criteria wel en welke niet zijn meegenomen in deze berekening.

Over AutoScout24.nl
AutoScout24 is het grootste Europese automotive digitale advertentieplatform. De online occasionportal helpt consumenten om snel, eenvoudig en zonder stress hun droomauto te vinden. Op AutoScout24 staan advertenties voor gebruikte en nieuwe auto’s van autobedrijven en particulieren.

Daarbij biedt AutoScout24 advertentieruimte, zoals display advertising en het verkrijgen van leads aan bedrijven in de automotive sector en toeleveranciers. AutoScout24 is de nummer één van Nederland en biedt met het grootste aanbod de meeste keuze voor de consument.

AutoScout24 is onderdeel van de Scout24 Group, die toonaangevende digitale portals in onroerend goed en de automotive sector exploiteert in Nederland, Duitsland en andere geselecteerde landen.

Sinds 1 februari 2016 is de Scout24 Group ook eigenaar van Auto Trader. Met gezamenlijk meer dan 9 miljoen bezoeken op de twee online platforms AutoScout24.nl en AutoTrader.nl is AutoScout24 marktleider in de Nederlandse online auto aan- en verkoopmarkt. Meer informatie is beschikbaar op www.autoscout24.nl.

Voor meer informatie of interviewverzoeken kunt u contact opnemen met:

Jurgen Vugts
Managing Director AutoScout24 Nederland B.V.
www.autoscout24.nl

Yvonne Aarts, LEWIS