Datum: (14 dagen oud)
PR: Marcommit

Aerohive tekent wereldwijde OEM-overeenkomst met Dell EMC

Amstelveen, 8 november 2017 — Aerohive Networks® (NYSE: HIVE), de onafhankelijke leverancier van zakelijke cloud based netwerkoplossingen, heeft een Original Equipment Manufacturing (OEM)-overeenkomst met Dell EMC gesloten. Deze overeenkomst gaat per direct wereldwijd van kracht.

De OEM-overeenkomst
Deze overeenkomst betekent dat Dell EMC Aerohive’s complete aanbod van draadloze access points en HiveManager® NG – Aerohive’s platform voor cloud based netwerkbeheer – onder zijn eigen merk gaat aanbieden. De overeenkomst voorziet in gezamenlijke verkoop, marketing, technische ondersteuning, dienstverlening en logistiek. De verkooporganisatie en channel partners van Dell EMC kunnen daarmee een geïntegreerde draadloze en switch-oplossing aanbieden, die wordt beheerd vanuit de cloud op basis van technologie van Aerohive. Dit wordt onder het merk Dell EMC aangeboden.

“We zijn trots op het feit dat Dell EMC, op basis van haar vertrouwen in onze producten en organisatie, voor een wereldwijde OEM-samenwerking heeft gekozen”, zegt David Flynn, CEO van Aerohive Networks. “Dell EMC is een betrouwbare partner voor IT-organisaties in alle delen van de wereld. Dankzij deze wereldwijde reikwijdte beschikt Aerohive nu over een partner die zijn netwerktechnologie en switches naar een bredere markt kan brengen. Dit zal de verkoop van onze oplossingen een enorme boost geven.”

“Dell EMC stelt zich ten doel om klanten te helpen met initiatieven rond de digitale transformatie”, zegt Tom Burns, Senior Vice President Networking, Enterprise Infrastructure & Service Provider Solutions van Dell EMC. “De ondertekening van de OEM-overeenkomst met Aerohive maakt het mogelijk om een marktleidende, vanuit de cloud beheerde draadloze en switchtechnologie aan te bieden in combinatie met ondersteuning van wereldformaat.”

"Bedrijven zijn op zoek naar alternatieve leveranciers van netwerkapparatuur. Ze hebben behoefte aan een kant-en-klare oplossing met moderne mogelijkheden voor netwerkbeheer waarmee ze eindgebruikers een Unified Access-ervaring kunnen aanbieden”, zegt Chris DePuy, oprichter van, en technologisch analist bij de 650 Group. “De uitgebreide relatie van Aerohive met Dell EMC biedt bedrijven toegang tot een hechter geïntegreerd draadloos en vast systeem dat zich kenmerkt door eenvoudiger beheer en groter gebruiksgemak.”

Aerohive maakt daarnaast bekend dat HiveManager NG nu ondersteuning biedt voor switch stacking via een innovatieve grafische user interface. Dit is mogelijk voor switches uit de N1500-, N2000- en N3000-reeks van Dell. HiveManager NG biedt daarnaast ondersteuning voor switches uit de N1100-reeks van Dell EMC. Gebruikers kunnen met hun geconvergeerde netwerk op basis van switches van Dell EMC en access points van Aerohive vanuit één centrale locatie beheren met behulp van HiveManager NG. Deze oplossing biedt via een gebruiksvriendelijke grafische interface toegang tot geavanceerde functionaliteit en voor het beheer van switches, zoals poortconfiguratie, bewakingsmogelijkheden en functies voor het analyseren van poorten en de uptime van netwerkapparatuur. Deze geavanceerde oplossing voor cloud-netwerken zet de nieuwe norm voor convergentie tussen vaste en draadloze netwerken door beheermogelijkheden van grootzakelijke kwaliteit naar publieke en private clouds te brengen.

Aanvullende informatie

Over Aerohive Networks
Aerohive (NYSE: HIVE) verbindt klanten op eenvoudige en betrouwbare wijze met de informatie, applicaties en inzichten die zij nodig hebben om te groeien. Het simpele, schaalbare en veilige platform levert mobiliteit zonder beperkingen. Voor haar wereldwijde klanten is ieder access point een startpunt. Het hoofdkantoor van het in 2006 opgerichte Aerohive bevindt zich in Milpitas in Californië. Voor meer informatie bezoek http://www.aerohive.com, bel 0800 0200462, volg @Aerohive op Twitter, abonneer op het blog, word lid van de community of word fan op Facebook.

“Aerohive” is een gedeponeerd merk van Aerohive Networks, Inc. Alle product- en bedrijfsnamen die in dit document worden vermeld zijn merken of gedeponeerde merken van hun respectieve eigenaars. Alle rechten voorbehouden.

Safe Harbor Statement
This press release contains forward-looking statements, including statements regarding new Aerohive product and service offerings and statements regarding their expected performance, market receptiveness and competitive advantage. These forward-looking statements are based on current expectations and are subject to inherent uncertainties, risks and changes in circumstances that are difficult or impossible to predict. The actual outcomes and results may differ materially from those contemplated by these forward-looking statements as a result of these uncertainties, risk and changes in circumstances, including, but not limited to, risks and uncertainties related to: general demand for wireless networking in the industry verticals targeted or demand for Aerohive products in particular, unpredictable and changing market conditions, risks associated with the deployment, performance and adoption of new products and services, risks associated with our growth, competitive pressures from existing and new companies, technological change, product development delays, our inability to protect Aerohive intellectual property or to predict or limit exposure to third party claims relating to its or Aerohive's intellectual property, and general market, political, regulatory, economic and business conditions in the United States and internationally.

Additional risks and uncertainties that could affect Aerohive’s financial and operating results are included under the captions "Risk Factors" and "Management's Discussion and Analysis of Financial Condition and Results of Operations," in the Company’s recent annual report on Form 10-K and quarterly report on Form 10-Q.  Aerohive’s SEC filings are available on the Investor Relations section of the Company’s website at http://ir.aerohive.com and on the SEC's website at www.sec.gov. All forward-looking statements in this press release are based on information available to the Company as of the date hereof, and Aerohive Networks disclaims any obligation to update the forward-looking statements provided to reflect events that occur or circumstances that exist after the date on which they were made, except as required by law.

Marcommit
Marielle van Zanten