Datum: (11 dagen oud)

e-Matching eerste datingsite met videochat

Nijmegen, 6 november 2017 - e-Matching is de eerste (Nederlandse) datingsite die videochatten mogelijk maakt. Waar datingapps zoals Tinder en Happn de afgelopen jaren het daten terug hebben gebracht tot het swipen van foto´s, slaat e-Matching juist een meer interactieve richting in.

Zien met wie je date
Jasper Jan de Konink, mede-oprichter e-Matching: "Videochatten is 'the next big thing' en je ziet de toepassingen opkomen in allerlei sectoren. Denk aan arts-patiënt contacten of helpdesks. In online dating is videocontact een logische en grote stap vooruit."
Binnen de veilige omgeving van e-Matching - zonder uitwisselen van Skype- of Whatsapp gegevens - kan men face-to-face interactie hebben en beter bepalen of een echte ontmoeting de moeite waard is. Wat ook mooi is, men kan zich niet verschuilen achter oude of verkeerde foto's, 'what you see is what you get'.

Nieuwe standaard
VideoChat gebruikt de nieuwe standaard: WebRTC
Thomas de Konink, mede-oprichter e-Matching: "We hebben wat technische obstakels moeten overwinnen om deze geheel nieuwe toepassing in e-Matching in te bouwen. We maken gebruik van het nieuwe WebRTC (Web Real Time Communication) protocol. Onze leden hebben op deze manier rechtstreeks (peer-to-peer) en beveiligd videocontact."
De meeste grote spelers op desktop, laptop en smartphone (zoals Apple, Google, Samsung, Microsoft, Firefox) hebben WebRTC het afgelopen jaar al mogelijk gemaakt in hun nieuwste versies.

Meer informatie nodig?
Jasper Jan de Konink
mede-oprichter e-Matching.nl

Over e-Matching.nl
e-Matching.nl is de datingsite voor hoger opgeleiden. Familiebedrijf anno 1998 en nog steeds in handen van de oprichters, de broers Thomas en Jasper Jan de Konink.
www.e-matching.nl
info@e-matching.nl