Datum: (15 dagen oud)
PR: LVTPR

devolo introduceert dLAN 1000 duo+: adapter voor razendsnel internet via elektriciteitsnetwerk

Bunnik, 7 november 2017 – devolo introduceert de dLAN 1000 duo+, een adapter met een snelheid van maar liefst 1.000 Mbps via het stroomnetwerk. De adapter beschikt verder over twee multimedia-ethernetpoorten voor smarttv's, pc's, laptops, gameconsoles en netwerkprinters. Dankzij de ingebouwde stekkerdoos gaat er geen enkel stopcontact verloren. De dLAN 1000 duo+ zorgt ervoor dat internet beschikbaar is via elk stopcontact in huis.

Dankzij de twee multimedia-ethernetaansluitingen op de dLAN 1000 duo+ zijn netwerkapparaten met zowel het thuisnetwerk als internet te verbinden. En met een maximale dataoverdrachtssnelheid van 1.000 Mbps is videostreaming en online gaming geen enkel probleem. Omdat de adapter op elk stopcontact is aan te sluiten, hebben gebruikers toegang tot voordelig en betrouwbaar internet in kamers waar het eerder traag of niet mogelijk was. De devolo range+-technologie maakt een hogere overdrachtssnelheid mogelijk dan traditionele Powerline-adapters. Ook zorgt de technologie voor een bereik van maximaal vierhonderd meter via het elektriciteitsnetwerk.

Het ingebouwde stopcontact zorgt er niet alleen voor dat er geen enkel stopcontact in huis verloren gaat, maar ook dat het signaal via het elektriciteitsnetwerk verder verbetert. devolo adviseert daarom alle elektrische apparaten aan te sluiten op een stekkerdoos met meerdere stopcontacten en die stekkerdoos aan te sluiten op de devolo dLAN 1000 duo+. Op die manier filtert de devolo-adapter automatisch storingssignalen uit het elektriciteitsnetwerk, wat de gegevensoverdracht ten goede komt. De kinderbeveiliging op de dLAN 1000 duo+ maakt de oplossing daarnaast zeer veilig.

dLAN Powerline is een door devolo in Duitsland ontwikkelde technologie, die internet bij elk stopcontact van het huis beschikbaar maakt. De praktische Powerline-adapters gebruiker de elektriciteitsleiding als een lange netwerkkabel. Zo zijn netwerk- en multimedia-apparaten eenvoudig te voorzien van snel internet. En dat zonder te boren of kabels te verleggen.

De devolo dLAN duo+ werkt als volgt: de eerste adapter stopt de gebruiker in een stopcontact dicht bij de internetrouter. Deze wordt vervolgens via de meegeleverde kabel verbonden met de router. De tweede adapter is vervolgens in elk willekeurig stopcontact – van de kelder tot de zolder – te plaatsen. Druk vervolgens op twee knopjes om direct te beschikken over snel en stabiel internet bij het gewenste stopcontact.

Prijzen en beschikbaarheid
De dLAN 1000 duo+ is in de winkel en online verkrijgbaar. Een losse adapter om een netwerk mee uit te breiden kost 54,90 euro. Een praktische Starter Kit, bestaande uit twee dLAN 1000 duo+-adapters voor het opbouwen van een Powerline-netwerk, is verkrijgbaar voor 99,90 euro (vrijblijvende adviesprijzen, inclusief btw).

Mediacontact
Sophie Konings en Noëlle van der Vliet
Veilingweg 5
3981 PB Bunnik
E-mail: devolo@lvtpr.com

Klik op de link achter de afbeeldingen om beeldmateriaal te downloaden. Deze tekst en actuele productafbeeldingen vindt u ook in de perssectie van de devolo-website www.devolo.nl of in onze devolo newsroom.

Over devolo
devolo maakt de woning intelligent en het stroomnet slim. Privéklanten brengen met Powerline-adapters van devolo highspeed dataverbindingen in elke ruimte. Internationaal zijn circa 34 miljoen dLAN-adapters in gebruik. Bovendien ontdekken klanten met devolo Home Control de mogelijkheden van het Smart Home – snel in te richten, naar wens uitbreidbaar en gemakkelijk per smartphone de bedienen. devolo past zijn producten en oplossingen als OEM-partner aan de individuele behoeften van internationale telecom-bedrijven aan. Op professioneel gebied biedt bovendien de ombouw van de energievoorzieningsinfrastructuur kansen: Met devolo-oplossingen kunnen nieuwe Smart Grids in realtime bewaakt en geregeld worden en zijn volledig nieuwe diensten te realiseren. devolo is opgericht in 2002 en heeft momenteel ongeveer 300 medewerkers. De wereldmarktleider op Powerline-gebied is met eigen vestigingen en via partners in 19 landen vertegenwoordigd.