Datum: (15 dagen oud)
PR: Yellow Communications

Demotour Eaton informeert installateurs en fabrikanten

Ontwikkelingen in energieopslag, verduurzaming en beveiliging van woningen en woonhuisintelligentie

Eaton trok in september met de Demotour het land in om installateurs, groothandel en adviseurs bij te praten over de laatste ontwikkelingen in onder meer energieopslag, verduurzaming en beveiliging van woningen en woonhuisintelligentie. Deze onderwerp zijn erg actueel: het kabinet Rutte III heeft in het regeerakkoord aandacht voor slim, duurzaam en veilig wonen. Er wordt ingezet op het gasloos maken van (nieuwbouw)woningen, de salderingsregeling zoals we die nu kennen vervalt in 2020 en er zijn verschillende maatregelen aangekondigd die tot duurzaamheidswinst moeten leiden.

Met de demotruck deed Eaton in september zestien plaatsen in Nederland aan: van Maastricht tot Groningen, van Hengelo tot Goes. Op die plekken werden deelnemers geïnformeerd over de ontwikkelingen in de markt en over de stand van de techniek. “Het zijn zeer interessante tijden voor fabrikanten en elektrotechnisch installateurs in de woningmarkt”, zegt Wendy van der Aa, segment manager residentieel bij Eaton Industries (Netherlands) B.V.. “Er komt steeds meer nadruk te liggen op het intelligent uitvoeren en verduurzamen van woningen en daar spelen zij natuurlijk een grote rol in. De belangstelling was dan ook groot voor de Demotour.”

Energieopslag
Nu de nieuwe regering het einde van de salderingsregeling heeft aangekondigd, wordt energieopslag bij een woning met zonnepanelen bijvoorbeeld des te interessanter. Wendy van der Aa: “Eaton is met xStorage Home, een product dat is ontwikkeld in samenwerking met Nissan, een van de voorlopers daarin. Medio 2018 zijn onze oplossingen voor thuisopslag beschikbaar en dat betekent dat bewoners veel meer zelf de regie krijgen over hoe ze omgaan met hun opgewekte energie. Zeker als terugleveren minder aantrekkelijk wordt, is opslag een goede optie. Wij verwachten dan ook dat bewoners steeds meer interesse zullen krijgen in energieopslag. Installateurs moeten zich daarop voorbereiden. Tijdens de Demotour zagen we dan ook dat de oplossingen van Eaton, waaronder xStorage Home en PV verdeelkastjes voor het aansluiten van zonnepanelen in bestaande elektrische installaties, belangrijke trekkers waren in onze demotruck.”

Verslimmen
“Verduurzamen gaat vrijwel altijd hand in hand met verslimmen. Woonhuisintelligentie helpt om energie te besparen en slimmer om te gaan met geleverde en zelf opgewekte energie. Verslimmen maakt het daarnaast ook mogelijk om slimmer te bouwen. Ook daar zijn relevante ontwikkelingen die we graag delen met onze partners. En hoe meer afhangt van de elektrotechnische installatie, des te belangrijker is de veiligheid daarvan. Voor Eaton is vlamboogdetectie op dat gebied een belangrijk speerpunt”, aldus Van der Aa. De Demotour van Eaton heeft veel installateurs en adviseurs kunnen informeren over actuele ontwikkelingen op dit gebied. Meer informatie over de Demotour en de getoonde oplossingen (zoals xStorage Home) is hier te vinden.

Over Eaton

Eaton’s Electrical Sector is een wereldleider met expertise in energiedistributie en -beveiliging, noodstroomvoorziening, besturing en automatisering, verlichting en beveiliging, gebouwgerelateerde oplossingen en bedradingssystemen, oplossingen voor zware en gevaarlijke omstandigheden en engineering services. Via wereldwijd toepasbare oplossingen is Eaton in staat invulling te geven aan de meest kritische uitdagingen op het gebied van hedendaagse elektrotechniek.

Eaton is een powermanagementbedrijf dat in 2016 een omzet realiseerde van $19,7 miljard. Het bedrijf biedt energie-efficiënte oplossingen die klanten helpen om hun elektrische, hydraulische en mechanische energie efficiënter, veiliger en duurzamer te beheren. Eaton wijdt zich aan het verbeteren van de levenskwaliteit en het milieu door het gebruik van powermanagementtechnologieën en -diensten. Eaton telt ongeveer 96.000 medewerkers en verkoopt zijn producten aan klanten in meer dan 175 landen. Ga voor meer informatie naar www.eaton.nl/electrical of volg Eaton op Twitter: https://twitter.com/ETN_NL.

Voor meer informatie:
Yellow Communications