Datum: (17 dagen oud)
PR: MCS PR

Pure Storage’s nieuwe Copy Automation Tool voor SAP versnelt innovatie

Vermindert opslag- en managementkosten van SAP-systemen met 90%; kopieert in uren in plaats van dagen

Amsterdam, 2 november 2017 - Pure Storage, de onafhankelijke aanbieder van all-flash dataplatforms voor het cloudtijdperk, maakt de beschikbaarheid bekend van de nieuwe Copy Automation Tool (CAT) voor SAP-systemen. Hiermee kunnen complete SAP-databases snel, efficiënt én automatisch gekopieerd, gekloond en ververst worden. Dit is inclusief de database- en pre- en post-kopie taken. Het is een proces dat doorgaans een aantal dagen in beslag neemt.

De CAT voor SAP van Pure Storage reduceert de tijd om databases te kopiëren van dagen tot uren en de SAP-gerelateerde storage- en managementkosten worden tot 90% verminderd op jaarbasis. CAT voor SAP draait direct op zowel FlashArray//M als FlashArray//X en wordt gratis met deze systemen meegeleverd.

Nu organisaties steeds meer digitaal opereren, worden tijd, geld en resources steeds meer aangewend voor innovatie en minder voor operationeel management. Om een technologische infrastructuur om te vormen tot een aanjager van innovatie, is meer nadruk op automatisering vereist. Deze Copy Automation Tool vermindert de kopieertijden en storagekosten van SAP-databases in belangrijke mate. Met als resultaat dat IT-personeel ingezet kan worden voor innovatie in plaats van dat zij zich bezig moet houden met tijdrovende en complexe database-infrastructuren.

Agrosuper, een grote Zuid-Amerikaanse producent van dierlijke proteïnen, weet met deze tool de productie te stroomlijnen. Als deelnemer aan het bètaprogramma van CAT voor SAP wist het bedrijf de tijd die het duurde om zijn database van 21TB te kopiëren en te klonen zelfs terug te brengen van gemiddeld negen dagen tot twintig minuten.

CAT voor SAP is zeer eenvoudig te gebruiken en ondergebracht in Purity Run, een veilige en afgesloten executie-omgeving binnen FlashArray. Hierdoor kan deze oplossing direct op FlashArray draaien zonder dat externe hardware nodig is.

CAT voor SAP maakt ook gebruik van Purity Protect, de disaster recovery- en protectiesuite die standaard met elk FlashArray wordt meegeleverd. Met Purity Protect kunnen klanten:
  • Instant snapshots maken zonder prestatieverlies; er is geen planning nodig en er is geen performance overhead
  • Complete kopieën met alle mogelijkheden. Mount, lees, schrijf of maak opnieuw een snapshot
  • Ruimtebesparing van snapshots tot 90%. Geen dataduplicatie. Altijd uitgedund, ontdubbeld en gecomprimeerd
  • Herstel alles naar overal. Instant vooruit- of terugrollen en herstel van elk volume van elke snapshot.
"Ons doel is klanten te helpen te innoveren door dingen zo eenvoudig mogelijk te maken. Nu klanten de allernieuwste technologieën steeds vaker in hun operationele omgevingen integreren, wordt automatisering in toenemende mate een kritisch punt", zegt Matt Kixmoeller, VP Product & Solutions Marketing van Pure Storage. "Onze CAT voor SAP is hier opnieuw een voorbeeld van. Wat tot dusver dagen kostte kan nu, volledig geautomatiseerd, in een paar uur worden gedaan. Uiteindelijk betekent dit een hogere productie, snellere time-to-market en een optimaal gebruik van resources".

Over Pure Storage
Pure Storage (NYSE:PSTG) helpt organisaties de grenzen van hun mogelijkheden te verleggen. Het end-to-dataplatform van Pure – met onder andere FlashArray, FlashBlade en FlashStack, de geconvergeerde oplossing met Cisco – wordt ondersteund door het Evergreen businessmodel en is gebaseerd op innovatieve software die in verbinding staat met de cloud. Zo kunnen de opslagsystemen van overal ter wereld beheerd worden via een mobiel device. De all-flash technologie van het bedrijf, gecombineerd met het klantvriendelijke businessmodel, ondersteunt de business- en IT-transformatie met oplossingen die makkelijk te gebruiken, efficiënt en ‘evergreen’ zijn. Met een NPS-topscore van 83,7 (gecertificeerd door Satmetrix) behoren de klanten van Pure tot de meest tevreden ter wereld. Tot deze klanten behoren organisaties van nagenoeg iedere grootte en in alle marktsectoren. Kijk voor meer informatie op www.purestorage.com.

Voor meer informatie:
MCS PR, Pure Storage Persdesk, telefoon +31 (0)23 562 82 08, e-mail: purestorage@mcspr.nl.

Pure Storage, Evergreen en het “P” logo zijn handelsmerken van Pure Storage, Inc. Alle andere handelsmerken en namen genoemd in dit document zijn eigendom van hun respectieve eigenaars.