Datum: (17 dagen oud)
PR: Wisse Kommunikatie

Zembro full partner op platform Open Care Connect

Leverancier personenalarm gaat samenwerking aan met KPN en Eurocom Group

Zembro heeft een volgende stap gezet in haar expansie in Nederland door partner te worden van het Open Care Connect (OCC)-platform. Met het partnership gaat Zembro de samenwerking aan met de initiatiefnemers KPN en Eurocom Group. Zembro is de eerste partij die niet alleen gebruik zal maken van de kennis en de technologieën die op het platform aangeboden worden, maar die ook haar intelligente horloge via de OCC-partners in de markt gaat zetten.

Zorgondernemer Zembro is bekend geworden als fabrikant van het gelijknamige geavanceerde mobiele personenalarm. De Zembro verbindt het gevoel van veiligheid van de drager met gemoedsrust van de achterban. Het horloge met spreek-luisterverbinding werkt in heel Europa en toont dankzij GPS de locatie van de drager wanneer deze buitenshuis is en de Zembro in alarmstand staat. Met haar horloge faciliteert en stimuleert Zembro samenredzaamheid en het langer zelfstandig thuis wonen. Met de recentelijk gelanceerde Zembro PLUS heeft Zembro een oplossing voor iedere kwetsbaarheidsfase, waaronder een oplossing voor mensen met dementie.

De aansluiting bij het Open Care Connect-platform is een logische stap in de expansiestrategie van Zembro. Op het OCC-platform zal Zembro intensief met haar nieuwe partners samenwerken, onder andere op het gebied van technologische ontwikkelingen, verkoop, implementatie en gebruik.

Samenwerking Open Care Connect
Concreet betekent de samenwerking met OCC dat Zembro haar personenalarmen kan aansluiten op het met de EuroCloud award bekroonde cloud-platform CQ-Net Live en CQ-Net Server van Eurocom. Zorgorganisaties die het Zembro-horloge al inzetten voor hun cliënten kunnen hiervoor voortaan tevens de CQ-Mobile app gebruiken. Recent sloten beide bedrijven al een Open Care Technology-overeenkomst, waardoor ze samen garant staan voor een meerjarige en goede werking van de koppeling tussen hun systemen.

Met de komst van steeds meer kleinschalige projecten en de opmars van slimme technologie bij consumenten thuis is CQ-Net Live nu ook voorzien van koppelingen en tools voor webshops, logistieke processen en business intelligence.

Voor Johan de Geyter, CEO van Zembro, is Open Care Connect belangrijk; niet alleen voor zijn eigen bedrijf, maar zeker ook voor zorginnovatie in het algemeen in Nederland. “Het heeft even geduurd voordat consumenten en bedrijven gewend waren cloud-diensten te gebruiken binnen hun processen. Nu deze gewenning heeft plaatsgevonden, ervaart men ook de grote voordelen ervan. Zo werkt de Zembro dankzij de cloud zowel in een thuissituatie als in een aangepaste zorgomgeving.”

Martijn Schuurmans, CEO van Eurocom Group: “Met CQ-Net Live als basis hebben we het merkonafhankelijke cloud-platform voor Open Care Connect ontwikkeld waarmee we zorgorganisatieshelpen om te standaardiseren, business intelligence toe te passen, en zeker niet onbelangrijk al onze partners maximaal te ondersteunen bij de digitale transitie die volop gaande is in de zorgmarkt in Europa. Alle Open Care Partners krijgen via het platform toegang tot de laatste mogelijkheden op het gebied van wearables, sensoren en ondersteunende clouddiensten vanuit heel de wereld. Open Care Connect helpt ons hier onze innovatiekracht sterk te vergroten zonder grip te verliezen op kwaliteit.”

Wouter Meijer, Product Owner KPN ZorgVrij: “Eurocom is al vele jaren een strategische partner van KPN in de propositie om de kwetsbare groepen in onze samenleving meer autonomie te brengen en de zorginstellingen meer rust en controle te geven in het zorgproces. Met de toevoeging van Zembro binnen het ‘KPN ZorgVrij’ ecosysteem bieden we meer keuzevrijheid, en dit levert directe klantwaarde op”.

De toetreding van Zembro tot Open Care Connect is officieel bekrachtigd op 1 november.

-------------------------

Noot voor de pers:
Voor meer informatie en voor beeldmateriaal kunt u contact opnemen met Serge Beckers van Wisse Kommunikatie, telefoon: 026-4431523 of per e-mail: serge.beckers@wisse-worldcom.nl.

Betrokkenen, van links naar rechts: Sjaak Werkhoven (Salesmanager Eurocom), Johan de Geyter (CEO Zembro) en Wouter Meijer (Product Owner KPN ZorgVrij).

Meer informatie over Zembro vindt u op www.zembro.com.

Over Zembro
Zorgondernemer Zembro heeft als missie generaties met elkaar te verbinden, zodat ze op de beste manier voor elkaar zorg kunnen dragen. Het bedrijf ziet digitale technologie als hefboom om dat werkelijkheid te laten worden.

Het Zembro horloge is een horloge dat de drager verbindt met kinderen, familie of zorgverleners. Het biedt hen de mogelijkheid om snel alarm te slaan, zowel binnenhuis als buitenhuis, mocht de drager in de problemen komen. En het geeft familie en vrienden de gemoedsrust dat hun dierbaren hen steeds kunnen contacteren wanneer ze hen nodig hebben.

Over Eurocom Group
Eurocom Group uit Eindhoven is producent en levert sinds 1996 innovatieve producten aan de zorgmarkt. Met een Europees dealernetwerk en een strategische samenwerking met toonaangevende technologische partners is Eurocom Group in staat nieuwe trends voortijdig te signaleren en hier met innovatieve producten invulling aan te geven.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Pieter Rahusen. U kunt bellen naar +31612593146 of mailen naar Pieter.Rahusen@Eeurocom-group.eu

Zie www.opencareconnect.eu voor meer informatie over de voordelen die Open Care Connect biedt voor zowel eindgebruikers, system integrators als fabrikanten.

Over KPN Zorg
KPN wil samen met de zorgsector de zorg elke dag weer helpen beter te maken voor heel Nederland. Dat doen we door patiënten, cliënten en hun naasten, maar ook zorgprofessionals en ICT-leveranciers met elkaar te verbinden. KPN gelooft dat ICT bijdraagt om de zorg voor alle Nederlanders toegankelijk en kwalitatief op peil te houden. Én dat innovatieve ICT-oplossingen aanzienlijk kunnen bijdragen aan het vergroten van de zelfredzaamheid van mensen, ook bij ouderdom en (chronische) zieken.