Datum: (17 dagen oud)
PR: LEWIS

Nieuwste versie Simcenter 3D van Siemens verbetert computer-aided engineering en simulatie

Siemens presenteert de nieuwste versie van Simcenter 3D, één van de belangrijkste omgevingen voor multidisciplinair computer-aided engineering (CAE), met nieuwe uitgebreide oplossingen binnen diverse simulatiedisciplines. Simcenter 3D is een geavanceerde standalone CAE-applicatie voor analisten en discipline-experts die met data van verschillende CAD-bronnen werken. Omdat de oplossing op het Siemens NX-platform is gebouwd, werkt deze ook naadloos samen met NX CAD. Met meer uitbreidingen dan eerdere releases is Simcenter 3D – onderdeel van Siemens’ Simcenter-portfolio van simulatie- en test-oplossingen voor predictive engineering analyse – een revolutie als het aankomt op hoe simulatie engineers ondersteunt bij design in sectoren als automotive, luchtvaart en industriële mechanismen.

Simcenter 3D stroomlijnt de creatie van grote productielijnen zoals in de automotive industrie

Deze nieuwste versie biedt topologie-oplossingen die naadloos samenwerken met Convergent Modeling-technologie om uitgebreide generatieve design-workflows te bieden. Deze oplossingen bieden accuratere beweging-modeling en efficiëntere akoestiek en structurele dynamische simulaties. Simcenter 3D biedt nu uitgebreide ondersteuning voor non-lineaire oplossingen voor algemeen gebruik, gebaseerd op de NX Nastran multi-step non-lineair oplosser en geavanceerde analyse van composieten gebaseerd op LMS Samtech Samcef-software. De nieuwste release biedt ook verschillende verbeteringen om industriële workflows te verbeteren in verschillende sectoren. De oplossing ondersteunt modeling-verbindingen in grote productielijnen en biedt accurate simulatie van flexibele pijpen en slangen.

Lees hier het volledige Engelstalige persbericht.

Siemens PLM Software, een businessunit van de Siemens Digital Factory Division, is een wereldwijde aanbieder van softwareoplossingen om digitale transformatie binnen de industrie te stimuleren. Hiermee creëert de organisatie nieuwe mogelijkheden voor fabrikanten om te innoveren. Met het hoofdkantoor in Plano, Texas, en ruim 140.000 klanten wereldwijd, werkt Siemens PLM Software met bedrijven van alle groottes samen om de manier waarop ideeën worden vormgegeven te transformeren. Denk hierbij aan de manier waarop producten worden gemaakt en de manier waarop producten en middelen worden ingezet. Meer informatie over de producten en diensten van Siemens PLM Software staat op: http://www.siemens.nl/plm.

Siemens AG (Berlijn en München) is een wereldwijd toonaangevend technologiebedrijf dat al meer dan 165 jaar staat voor uitmuntende techniek, innovatie, kwaliteit, betrouwbaarheid en internationaliteit. De organisatie is actief in meer dan 200 landen en richt zich op elektrificatie, automatisering en digitalisering.

Siemens is, naast één van 's werelds grootste producenten van energie-efficiënte en zuinige technologieën, wereldleider op het gebied van offshore windturbines om energie op te wekken. Bovendien is het een belangrijke leverancier van aandrijftechniek-oplossingen en een pionier op het gebied van infrastructuur-oplossingen en automatiserings-, aandrijf- en softwareoplossingen voor de industriële sector. Het bedrijf is ook een vooraanstaande leverancier van apparatuur voor de medische sector, zoals systemen voor tomografie en magnetic resonance imaging (MRI), en leider qua laboratoriumdiagnostiek- en klinische IT.

In het fiscale jaar 2016, welke eindigde op 30 september 2016, behaalde Siemens een omzet van 79,6 miljard euro en een nettowinst van 5,6 miljard euro. Eind september 2016 bestond het personeelsbestand uit ongeveer 351.000 werknemers. Meer informatie is te vinden op: www.siemens.com.

Contactgegevens:
Siemens PLM Software
Ronald Meijerink
E-mail: ronald.meijerink@siemens.com

Voor verdere persinformatie en fotomateriaal kunt u contact opnemen met:
LEWIS
Tel: + 31 (0) 40 235 4600