Datum: (18 dagen oud)
PR: Yellow Communications

Solera lanceert TIME voor verzekeringen

Maximale ketenintegratie door innovatieve oplossing voor de uitwisseling van verzekeringsgegevens

Zeist, 1 november 2017 - Solera zet een nieuwe stap in innovatie en ketenintegratie voor de verzekeringsbranche door haar STS berichtendienst samen te brengen met de EMS berichtendienst van Colimbra in de nieuwe dienst TIME. TIME, de Total Insurance Messaging Exchange, is een platform voor de veilige uitwisseling van documenten en berichten tussen verzekeraars, intermediairs en consumenten.

“Met TIME zijn er meer aangesloten partijen en kunnen we het beste van beide systemen aanbieden – en dit is nog maar het begin. TIME maakt het voor ons eenvoudiger nieuwe diensten te ontwikkelen. Ook consumenten en de Poliskluis van het verbond (mijnverzekeringenopeenrij.nl) kunnen nu worden aangesloten op TIME,” aldus Bram Doveren, Managing Director van Solera Financial Services in de Benelux.

Het einde van dit jaar verwacht Doveren een app te kunnen lanceren, als onderdeel van de TIME berichtendienst, waarmee consumenten direct met hun verzekeraars kunnen communiceren en waar ze hun eigen verzekeringen kunnen verzamelen. Doveren: “Hiermee spelen we in op een behoefte die bij veel consumenten bestaat. We zijn er bijzonder trots op deze innovatie al zo kort na de overname te kunnen presenteren.”

Solera brengt de komende weken de huidige klanten van STS en EMS op de hoogte van de wijzigingen. “Voor alle klanten betekent dit een uitbreiding van onze dienstverlening. TIME geeft in de meeste gevallen direct nieuwe mogelijkheden en de komende maanden blijven we nieuwe functionaliteiten toevoegen.”

Meer informatie op www.solera.nl/time.

Over Solera
Solera Nederland is onderdeel van het Amerikaanse Solera Holding Inc., de wereldwijde marktleiderin data en software waarmee het bezit van auto’s en huizen gefaciliteerd wordt en digitale identiteiten beschermd worden. De Solera bedrijven bieden een volledig assortiment aan met name de verzekerings- en automotive sector. In Nederland zijn ruim 190 Solera-medewerkers actief bij de dochterbedrijven AUTOonline, Colimbra, Commerce Delta, Autodata, Digidentity, Market Scan en Volmacht Beheer. Meer informatie op www.solera.nl.

Yellow Communications
Karin van Geelen