Datum: (23 dagen oud)
PR: Progress Communications

Datto introduceert Networking-producten in Europa

Specifieke managednetworking-producten en productupdates ondersteunen MSP’s bij uitbreiding dienstenaanbod

Amsterdam, 26 oktober 2017 Datto Inc., de toonaangevende leverancier van dataprotectieoplossingen, maakt Datto Networking nu ook beschikbaar voor Europese Managed Service Providers (MSP’s). Dat werd bekendgemaakt tijdens DattoCon London, de grootste bijeenkomst van MSP’s in Europa. Hier werden ook verschillende updates aangekondigd voor Datto’s back-up- en business continuity-oplossingen. Datto Networking is een speciaal voor MSP’s ontworpen productlijn die onder meer bestaat uit krachtige wifi-toegangspunten, cloud-managedPoE-switches en een netwerksecurityapparaat van hoge kwaliteit, met geïntegreerde 4G LTE failover. Alle producten in deze lijn zijn te beheren vanuit Datto’s Partner Portal.

De Datto Networking-producten ondersteunen MSP’s bij het leveren van netwerkproducten als managed services en zijn zodanig ontworpen, dat ze aan hun unieke behoeften voldoen. Via Datto’s Partner Portal biedt Datto Networking een centraal beheerd overzicht van de multitenant netwerkapparaten. Daarnaast bieden de producten geconsolideerde en gesynchroniseerde facturatiemogelijkheden en 24x7x365 Direct to Tech-klantenservice. De producten ondersteunen Datto-partners in geheel Europa bij de uitbreiding van hun dienstenaanbod en zijn eenvoudig uit te rollen en te onderhouden.

Zie hieronder voor de verschillende Datto Networking-producten.

Datto Networking WiFi – Datto Networking WiFi beschikt over een next-generationcloud-managed AP42 quad-core 802.11ac wave 2-toegangspunt. Het product is snel in te zetten, biedt eenvoudige plug&play-installatie, auto-meshing en automatische optimalisatie, en is ontworpen voor een wifiverbinding van hoge kwaliteit. Hiermee komt Datto Networking WiFi tegemoet aan de behoeften van het mkb en biedt het een beheerinterface die voor MSP’s makkelijk in het gebruik is.

Datto Networking Switches – Datto Networking Switches bieden krachtige Layer 2-beheeropties en zijn eenvoudig te configureren en te beheren vanuit Datto’s Partner Portal. Met snelle backplanes, PoE-budgetten tussen de 55W en 740W, eenvoudige installatie en cloudbeheer op afstand zijn Datto Switches naadloos te integreren met Datto Networking WiFi-toegangspunten. Ook beschikt elke aansluiting over PoE+ (802.3af/at).

Datto Networking Appliance – De Datto Networking Appliance is een cloud-managed router, firewall en wifi-apparaat met geïntegreerde 4G LTE failover. Het apparaat biedt daarnaast opties voor indringersdetectie en -preventie. Doordat MSP’s dankzij de Datto Networking Appliance altijd met het internet verbonden zijn, kunnen ze onnodige klantbezoeken terugdringen en dus kosten besparen.

“Wij helpen onze Europese MSP-partners hun dienstenaanbod uit te breiden”, zegt Andrew Stuart, Managing Director van Datto EMEA. “Datto Networking-producten zijn zodanig ontworpen, dat ze voor de MSP eenvoudiger te beheren zijn, wat weer bijdraagt aan de productiviteit van hun klanten.”

“Onze klanten verwachten van ons dat wij ervoor zorgen dat hun data veilig en toegankelijk is”, zegt Dan Moore, Consultancy Director IT Solutions bij PKF Cooper Parry, MSP-partner van Datto. “Doordat we Datto’s netwerkoplossing nu kunnen toevoegen aan ons bestaande aanbod van disaster recovery-producten, kunnen we onze beloften beter nakomen. De samenwerking met Datto – een leverancier die zich specifiek focust op MSP’s – heeft ons zeer veel opgeleverd.”

DattoCon London bracht honderden MSP’s samen. Twee dagen lang konden zij technische trainingen en leerzame sessies bijwonen, allemaal met als doel hen te helpen hun bedrijven beter te runnen en te ontwikkelen. De conferentie vond plaats op 23 en 24 oktober 2017 in het Hilton Metropole in Londen.

Meer informatie over de nieuwe productupdates van Datto is hier te vinden.

Meer weten over Datto Networking? Ga naar: www.datto.com/networking.

Over Datto
Datto beschermt bedrijfsgegevens en biedt tienduizenden snelgroeiende bedrijven over de gehele wereld een veilige verbinding. Datto’s Total Data Protection-oplossingen zorgen voor probleemloze toegang tot bedrijfsgegevens op locatie, onderweg en in de cloud. Wereldwijd vertrouwen duizenden IT-dienstverleners op Datto’s combinatie van toonaangevende technologie en toegewijde dienstverlening, die er samen voor zorgen dat bedrijven ‘always on’ zijn. Het hoofdkantoor van Datto wereldwijd staat in Norwalk, Connecticut (VS). Het Europese hoofdkantoor staat in Reading, Engeland. Andere vestigingen bevinden zich in Rochester, Boston, Portland, Toronto, Londen, Singapore, Sydney, Frankfurt en Amsterdam. Bezoek www.datto.com voor meer informatie.

Progress Communications
Inger Hund & Tessa Bron