Datum: (85 dagen oud)
PR: OCTANE PR

Networks to cloud nine – Expositie van Konica Minolta op het Wetenschapsfestival van Genua

Amsterdam, 26 oktober 2017 – Van 26 oktober tot 5 november, tijdens het Wetenschapsfestival in Genua, presenteert Konica Minolta een expositie met de titel ‘Networks to cloud nine’, een project van Konica Minolta Laboratory Europe dat zich richt op de creatie van een computerplatform voor het beheer van complexe gedistribueerde robotsystemen en het beheer van big data.

Niet iedereen weet dat burgerwetenschap, de publieke deelname aan wetenschappelijk onderzoek, een fundamentele rol speelt in de hedendaagse succesvolle ontwikkeling van astrofysica. Met een netwerk dat over de hele wereld gedistribueerd is,kunnen kleine observatoria, kleine robottelescopen en amateurastronomen de waarneming van astronomische fenomenen ondersteunen die normaliter worden gedaan door grote telescopen in de ruimte en op aarde.

Daarom wordt op het Festival della Scienza 2017 in Genua, het Telescope Connect project van Konica Minolta Laboratory Europegepresenteerd onder de vlag ‘Networks to cloud nine’. Dit is voor het eerst met de computerplatforms en gedistribueerde gerobotiseerde netwerken en dankzij de ervaring uit een multimediale reis die de mogelijkheid biedt samen de vele fascinerende fenomenen van het universum te ontdekken.

Konica Minolta’s expositie op het Wetenschapsfestival van Genua
Het Wetenschapsfestival van Genua, een internationaal evenement dat is gewijd aan de wetenschap, viert dit jaar zijn vijftiende verjaardag. Met ruim 200.000 bezoekers in 2016, is het een van de meest gerenommeerde festivals van Italië voor de communicatie van wetenschappelijke en technische onderwerpen met meer dan 300 manifestaties verspreid over de stad.

Het gastland in 2017 is Japan waaraan verschillende exposities en manifestaties zijn gewijd in samenwerking met Nikon en het ministerie van Buitenlandse Zaken en Internationale Samenwerking. Het centrale thema voor alle manifestaties van het programma is het concept ‘Contact’: verschillende disciplines samenbrengen, wetenschap en maatschappij, culturen en mensen is de enige manier waarop innovatie en wetenschappelijke vooruitgang kan worden bereikt.

Van verbonden telescopen tot KI en gedistribueerde intelligentie
“Bij Konica Minolta onderzoeken we hoe we een besturingssysteem kunnen ontwikkelen dat is gebaseerd op kunstmatige intelligentie (KI)”, zegt Dennis Curry, Executive Director en Deputy CTO Global R&D bij Konica Minolta. “Dit systeem, dat we Cognitive Hub noemen, zal in staat zijn verschillende gedistribueerde intelligente apparaten aan te sturen en complexiteit te beheren om mensen en organisaties te helpen meer uit data en resources te halen.”
KI kan het antwoord zijn op de vele nieuwe menselijke behoeften en in het project Telescope Connect is Konica Minolta Laboratory Europe zich gaan richten op enkele elementen uit de interactie tussen intelligente en verbonden apparaten, zoals bij de robottelescopen.

“Telescope Connect is een testomgeving voor het onderzoek naar het beheer van complexe gedistribueerde robotsystemen”, legt Marco Rocchetto uit, R&D Engineer in Distributed Robotics bij KMLE. “Telescope Connect is een wereldwijd gedistribueerd netwerk van robot-observatoria, die met elkaar zijn verboden en die worden aangestuurd door een beheerplatform dat is gedistribueerd over de netwerkrand en de cloud, dat Konica Minolta aan het ontwikkelen is. Het ontwerp en de structuur van het netwerk omvat verschillende onderdelen die het tot een adequate omgeving maken om gedistribueerde intelligente netwerken te testen en te ontwikkelen.”

De expositie ‘Networks to cloud nine’ wordt gezamenlijk georganiseerd met een aantal afdelingen van de Universiteit van Genua (ORSA - Centro interdipartimentale universitario per le Osservazioni e le Ricerche in Scienze Astronomiche) en met INAF (Istituto Nazionale di Astrofisica).

Naar Saturnus met Cassini en drassige circuits
Naast de interactieve expositie heeft Konica Minolta Laboratory Europe een laboratorium voor scholen gebouwd met drassige circuits, waar de kinderen de kans krijgen om mee te reizen met het Cassini-ruimtevaartuig en zijn laatste momenten te herbeleven tijdens zijn aankomst op Saturnus.

"Met gerecyclede materialen, ledlampen en boetseerklei leren we over ruimteverkenning en bouwen we ook een ruimtevaartuig, een kleine Saturnus en een echte elektrische schakeling. Als het licht aangaat, zodra Cassini landt op Saturnus, is er een grote verrassing”, legt wetenschapsduider Elena Parodi uit.

Bezoek ‘Networks to cloud nine’ op:
La Commenda di Pre, Piazza della Commenda 1 in Genua,26 oktober tot 5 november.

Ga voor meer informatie naar: http://festivalscienza.konicaminolta.eu

Thumbnail
3.3 MB jpg Genova.jpg

Over Konica Minolta Business Solutions Nederland BV
Konica Minolta Business Solutions Nederland BV is gevestigd in Amsterdam en een dochteronderneming van Konica Minolta Inc. in Tokio. Het maakt deel uit van de divisie Business Technologies van dit Japanse moederbedrijf.

Konica Minolta Business Solutions is dienstverlener op het vlak van ICT, documentgerelateerde processen en digitaal printen en blinkt uit in zakelijke adviesdiensten, implementatie- en beheerdiensten. In dit kader combineert het Optimized Print Services (OPS)-concept van Konica Minolta advies, hardware, softwareoplossingen en beheermogelijkheden die de bedrijfsprocessen van klanten (kosten)efficiënter maken. Om klanten optimaal te ondersteunen met krachtige en duurzame oplossingen investeert technologieleider Konica Minolta continu in R&D.

Met wereldwijd zo’n 43.300 werknemers (stand juni 2016) realiseerde Konica Minolta Inc. een netto-omzet van circa 7,8 miljard euro in het boekjaar 2015-2016.

Ga naarwww.konicaminolta.nlenwww.konicaminolta.euvoor meer informatie. In de Newsroom vindt u al het laatste nieuws van Konica Minolta. Verder kunt u in contact komen via Facebook of Twitter.

Termen en productnamen kunnen al dan niet (wettig) gedeponeerde handelsmerken zijn van hun respectievelijke eigenaars en worden hierbij erkend.

Voor verdere persinformatie of fotomateriaal kunt u contact opnemen met OCTANE PR:
Telefoon: 040 266 11 30
E-mail: konicaminolta@octanepr.com
Illustratiemateriaal kunt u ook vinden op: www.konicaminolta-images.com