Datum: (28 dagen oud)
PR: Yellow Communications

Eaton breidt assortiment uit met 93PS UPS voor laag vermogen

8 en 10 kW modellen bieden eersteklas functies in compacte versies en versies met laag vermogen voor serverruimtes en bedrijfskritische IT-toepassingen

Zaltbommel, 25 oktober 2017 – Eaton kondigt vandaag aan dat het assortiment van de 93PS Uninterruptible Power Supplies (UPS) wordt geoptimaliseerd voor lage vermogens van 8 en 10 kW. De Eaton 93PS is de meest geavanceerde driefase UPS en is ontwikkeld om een hoge beschikbaarheid te bieden tegen een low cost of ownership, voor serverruimtes en bedrijfskritische IT-toepassingen in bijvoorbeeld ziekenhuizen, openbare gebouwen en voor fabrieksmachines. Door het assortiment voor lage vermogens uit te breiden kunnen IT-professionals kiezen voor de optimale UPS voor hun behoeften, in een modulaire of monoblock versie. Dit verlaagt de aanschafkosten voor apparatuur en kosten van energieverbruik en maakt een flexibele aanpak voor systeembeheer mogelijk. De modellen zijn al beschikbaar.

De UPS-markt wordt steeds prijsbewuster, maar wanneer klanten een laag vermogen nodig hebben, moeten zij nog steeds een model met hoger vermogen aanschaffen voor de benodigde functies, beschikbaarheid en prestaties. De 93PS is geïntroduceerd in reactie op de vraag vanuit de industrie naar een UPS met laag vermogen die toch over deze uitgebreide functionaliteiten beschikt. Het nieuwe 93PS-assortiment van Eaton biedt units met dezelfde technische specificaties als de modellen met een hoog vermogen, maar tegen een meer betaalbare prijs.

De nieuwe modellen zijn geoptimaliseerd voor lage vermogens en verkrijgbaar in een monoblockontwerp met de kleinste footprint in zijn klasse. Het 93PS-assortiment biedt de meest toonaangevende technologieën van Eaton tegen de laagste cost of ownership. De 93PS heeft een efficiëntieniveau boven de 96% en betaalt zich in minder dan 1,5 jaar terug, in vergelijking met andere minder efficiënte modellen. Door de toepassing van het Eaton Energy Saver System (ESS), een energiebesparende architectuur met de laagste reactietijd, kan de 93PS bovendien een efficiëntieniveau van 99% bereiken, waardoor meer energie wordt bespaard en de total cost of ownership nog lager wordt.

"Professionals die gebruikmaken van applicaties met laag vermogen moesten het voorheen doen met ouderwetse technologie, of een hoge prijs betalen voor een UPS die hun vermogensbehoefte ver oversteeg," aldus Teppo Henttonen, Marketing Manager Critical Power Solutions bij Eaton. "Klanten willen oplossingen die precies passen bij hun vereisten, en die hen helpen om kosten te beheersen, terwijl ze wel de functies en functionaliteiten krijgen van premium modellen."

Het 93PS-assortiment omvat verschillende functies die uniek zijn voor Eaton en die ontworpen zijn om de hoogst mogelijke beschikbaarheid van kritieke infrastructuren te bieden.

Dit zijn onder meer Hot Sync, de gepatenteerde technologie van Eaton voor het verdelen van belasting tussen UPS-en, dat een Single Point of Failure in een parallel opererend UPS-systeem elimineert; en Advanced Battery Management (ABM), dat intelligent opladen mogelijk maakt en de levensduur van de accu’s verlengt. De Eaton 93PS omvat ook functies die zorgen voor een veilige installatie en gebruik, dankzij de vooraf ontworpen, vooraf geteste en vooraf geïnstalleerde en geïntegreerde veiligheidscomponenten, zoals terugschakelbeveiliging en ultra-rapid zekeringen in de statische schakelaar.

De nieuwe modellen ondersteunen ook de Intelligent Power Management (IPM) software van Eaton, die perfect past bij kleinere datacentra, omdat deze geïntegreerd kan worden in bestaande systemen en automatisering van powermanagementfuncties mogelijk maakt. Met IPM kan een datacentrum of een IT-manager de UPS controleren en beheren als een integraal onderdeel van de stroom- en IT-infrastructuur, via één enkel computerscherm. Met de online interface kunnen meerdere UPS’en en andere stroomvoorzieningsapparatuur worden gecontroleerd. De IPM kan in virtuele datacentra worden verbonden met bestaande virtualisatiemanagementsystemen, waarmee gebruikers op beleid gebaseerde automatisering kunnen configureren voor stroomvoorzieningssituaties, zoals lastverdeling of gecontroleerde uitschakeling.

Het 93PS-assortiment omvat de 8 en 10 kW versies, met of zonder interne accu’s en externe accuvakken.

Thumbnail
4.4 MB jpg Eaton_93PS_10KW_UPS_Left.jpg

Opmerking voor de redactie
Voor meer informatie over Eaton’s 93PS UPS-assortiment, gaat u naar Eaton.eu/93PS. Voor meer informatie over Eaton Intelligent Power Manager software, gaat u naar Eaton.eu/IntelligentPower. Voor meer informatie over de power quality producten en diensten van Eaton, gaat u naar Eaton.eu/powerquality

Over Eaton
Eaton’s Electrical Sector is een wereldleider met expertise in energiedistributie en -beveiliging, noodstroomvoorziening, besturing en automatisering, verlichting en beveiliging, gebouwgerelateerde oplossingen en bedradingssystemen, oplossingen voor zware en gevaarlijke omstandigheden en engineering services. Via wereldwijd toepasbare oplossingen is Eaton in staat invulling te geven aan de meest kritische uitdagingen op het gebied van hedendaagse elektrotechniek.

Eaton is een powermanagementbedrijf dat in 2016 een omzet realiseerde van $19,7 miljard. Het bedrijf biedt energie-efficiënte oplossingen die klanten helpen om hun elektrische, hydraulische en mechanische energie efficiënter, veiliger en duurzamer te beheren. Eaton wijdt zich aan het verbeteren van de levenskwaliteit en het milieu door het gebruik van powermanagementtechnologieën en -diensten. Eaton telt ongeveer 96.000 medewerkers en verkoopt zijn producten aan klanten in meer dan 175 landen. Ga voor meer informatie naar www.eaton.nl/electrical of volg Eaton op Twitter: https://twitter.com/ETN_NL

Voor meer informatie:
Yellow Communications