Datum: (24 dagen oud)
PR: LVTPR

CRN overhandigt Damovo Digital Transformation Award

Utrecht, 25.10.2017 – Damovo heeft de Digital Transformation Award in ontvangst mogen nemen voor zijn baanbrekende ‘City of Warsaw’-project. De award, uitgereikt door technieuwssite CRN, prijst IT-serviceproviders die zich bezighouden met de digitale toekomst. De awardceremonie vond plaats in de Kohlebunker in München op 24 oktober 2017 en werd geopend door de voorzitter van de BVMW (de vereniging voor het mkb), Mr. Mario Ohoven.

Een speciale jury, voorgezeten door de hoofdredacteur van CRN, Martin Fryba, koos vijf winnende projecten uit een groot aantal aanmeldingen. Deze projecten onderscheidden zich van de concurrentie op het gebied van innovatie, effectiviteit en klantwaarde. Belangrijke criteria waren de omvang van het klantbedrijf, het investeringsniveau, de projectcomplexiteit en of de geïmplementeerde oplossing – of een deel daarvan – opnieuw is in te zetten voor vergelijkbare projecten. De awardceremonie was het hoogtepunt van de Digital Transformation Convention, een evenement dat middelgrote bedrijven ondersteunt bij hun digitalisatieproces.

Multichannel contactcenteroplossing verbetert communicatie tussen Warschau en inwoners
Damovo ontving de award voor zijn innovatieve multichannel contactcenteroplossing, speciaal ontwikkeld voor de Poolse stad Warschau. De oplossing integreert een brede reeks probleemnotificaties, informatieverzoeken en verbeterpunten van inwoners in één contactcenter voor de stad. De oplossing is verbonden met het CRM-systeem en is 24/7 bereikbaar via verschillende kanalen, waaronder telefoon, e-mail, chat, een internetportal en een mobiele applicatie. Inwoners kunnen de mobiele app gebruiken om problemen te melden, maar ook om andere informatie, zoals foto’s en locatiedata, rechtstreeks naar het contactcenter te versturen. Binnenkomende berichten worden gecategoriseerd, waardoor ze sneller worden opgepakt en de verwerkingstijd drastisch wordt teruggedrongen.

“Bedrijven als Damovo zorgen ervoor dat digitale transformatie niet alleen voordelen oplevert voor bedrijven, maar ook voor de maatschappij in zijn geheel”, zegt Fryba. Hij legt uit waarom juist het E-Government-project van Damovo de award won. “Digitale communicatie tussen autoriteiten en inwoners is in veel landen nog een niche-activiteit, en dit soort projecten laten zien wat er allemaal mogelijk is.” Met name het grote aantal kanalen dat de inwoners van Warschau kunnen gebruiken om contact op te nemen met hun lokale overheid heeft indruk gemaakt. De inzet van deze kanalen betekende dat er verschillende soorten oplossingen moesten worden geïntegreerd, en dat maakte het Damovo-project zo complex. Fryba: “We zijn erg blij de CRN Digital Transformation Award aan Damovo te mogen overhandigen. Het bedrijf heeft een zeer ambitieus en vernieuwend project opgezet.”

Daniela Dilger, Head of Group Contact Centre Propositions: “Dankzij moderne communicatiemethoden kunnen steden gebruikmaken van state-of-the-art technologieën. Door verschillende oplossingen en communicatiekanalen te integreren, creëerden we een op maat gemaakte digitale oplossing die Warschau en zijn inwoners een hoog digitalisatie- en effectiviteitsniveau biedt. Voor Damovo bevestigt deze award ons succes. Het winnen ervan motiveert ons om onze klanten te blijven ondersteunen tijdens hun digitalisatieproces.”

Over Damovo
Damovo levert efficiënte zakelijke technologieoplossingen aan bedrijven wereldwijd. Onze klanten profiteren van veertig jaar ervaring en expertise, en van de zakelijke ecosystemen van branchepartners. Dankzij de adviserende benadering (‘begrijpen, leveren en verbeteren’) werkt het bedrijf samen met klanten om te ontdekken hoe technologie hun zakelijke doelstellingen kan ondersteunen, nu en in de toekomst. Het Damovo-portfolio bestaat uit oplossingen rondom unified communications en collaborations, LAN-netwerken, contactcenters, clouddiensten en wereldwijde managed services. Damovo heeft regionale kantoren in heel Europa en bedient wereldwijd 120 landen. Het bedrijf biedt zijn tweeduizend klanten de tools die zij nodig hebben om voortdurend zakelijke verbetering te bereiken, in welke sector of welk land dan ook. In januari 2015 werd Damovo overgenomen door Oakly Capital, samen met huidige Executive Chairman Matthew Riley.

Lees meer op www.damovo.com.

Mediacontact:

LVTPR