Datum: (26 dagen oud)

Rittal brengt nieuwe productcatalogus uit

Het Systeemhandboek voor industrie en IT

In het nieuwe Systeemhandboek 35 presenteert Rittal zijn complete en actuele productprogramma voor de industrie en IT. De 936 pagina’s tellende catalogus bevat alles wat er te weten valt over het meest omvangrijke productassortiment voor kasttechniek, klimatisering, stroomverdeling en IT-infrastructuren. Nieuw in de catalogus zijn producten en systemen van Rittal Automation Systems en van Eplan. De catalogus verschijnt als print- en onlineversie in het Nederlands, Engels en Duits, en daarna nog eens over de hele wereld in 12 andere talen.

Het nieuwe Systeemhandboek 35 biedt producenten van besturings- en schakelinstallaties en ook IT-deskundigen snel en volledig inzage in het volledige systeemprogramma van Rittal. Het handboek bevat onder andere systemen voor behuizingen en kasten, stroomverdeling, IT-infrastructuur alsmede software en services. Nieuw in het handboek zijn automatiseringssystemen en handlingstools voor in de werkplaats. De gebruiker profiteert bovendien van het uitgebreide assortiment softwaresystemen van onze zusteronderneming Eplan voor een efficiënte planning van besturings- en schakelinstallaties.

Door de digitalisering brengt het systeemhandboek print en online op een moderne manier samen. Op internet (www.rittal.nl) ontvangt de gebruiker nuttige informatie over elk product. De pdf-versie van het handboek koppelt bestelnummers aan internet en leidt de gebruiker direct naar de betreffende productpagina. Databladen, configuratietools, CAD-gegevens, video’s, verklaringen van conformiteit, vermogensschema’s, toelatingen, montage- en bedieningshandleidingen en nog veel meer zijn met een druk op een knop beschikbaar. De directe koppeling met de website van Rittal biedt zowel de constructeur als de inkoper comfortabele functies voor een efficiënt inkoopproces. Het handboek is eenvoudig en gratis te bestellen bij Rittal (www.rittal.nl of email: sales@rittal.nl).

Rittal
Rittal uit Herborn in Hessen, Duitsland, is wereldwijd een toonaangevende systeemaanbieder voor behuizings- en kasttechniek, stroomverdelingssystemen, systeemklimatisering, IT-Infrastructuur en software & service. Systemen van Rittal worden toegepast in vrijwel alle takken van de industrie – in de automobielindustrie, in de energieopwekking, in de machine- en installatiebouw en in de ICT-branche. Met in totaal 10.000 medewerkers en 58 dochtermaatschappijen is Rittal over de hele wereld aanwezig.

Het brede productenprogramma omvat bovendien infrastructuursystemen voor modulaire en energie-efficiënte computerruimten met innovatieve veiligheidsconcepten voor de fysieke beveiliging van data en systemen. De toonaangevende softwareleveranciers EPLAN en Cideon vullen de systemen van Rittal aan met engineeringsoplossingen die zich uitstrekken over meerdere disciplines, alles ondersteund door Rittal Automation Systems met automatiseringssystemen voor de schakelinstallatiebouw.

Het in 1961 opgerichte Rittal is de grootste onderneming binnen de door de eigenaar geleide Friedhelm Loh Group. De Friedhelm Loh Group is met 18 productielocaties en 78 dochtermaatschappijen over de hele wereld succesvol. De ondernemingsgroep heeft ruim 11.500 medewerkers en behaalde in 2015 een omzet van 2,2 miljard euro. Voor de achtste keer op rij werd het familiebedrijf in 2016 uitgeroepen tot Topwerkgever in Duitsland. In een in heel Duitsland uitgevoerde studie constateerden het tijdschrift Focus Money en de Stiftung Deutschland Test dat de Friedhelm Loh Group in 2016 behoort tot ondernemingen met de beste opleidingen.  Meer informatie vindt u op www.rittal.nl, www.nextlevel4it.nl, www.nextlevel4industry.nl, expert.rittal.nl en www.friedhelm-loh-group.com.

Beeldmateriaal:
In het nieuwe Systeemhandboek 35 presenteert Rittal zijn complete en actuele productprogramma voor industrie en IT.

Afdruk toegestaan. Vermeld s.v.p. als bron Rittal GmbH & Co. KG. Wij ontvangen graag een bewijsnummer.

Voor nadere informatie:
Rittal B.V., Postbus 246, 6900 AE  Zevenaar, Tel. (0316) 59 16 60, Fax (0316) 52 51 45
E-mail: sales@rittal.nl, sites: www.rittal.nl en www.expert.rittal.nl