Datum: (26 dagen oud)
PR: Yellow Communications

Medewerker Van Duijnen Koffie BV bekroond tot beste bestuurder van Europa

Amsterdam, 24 oktober 2017 – Bob van Gaans, medewerker van Van Duijnen Koffie BV, is bekroond tot Europa’s beste bestuurder in de categorie ‘lichte bedrijfsvoertuigen’ tijdens de eerste editie van de Driver of the Year Awards van TomTom Telematics.

“Bij aanvang was ik niet zo fanatiek bezig met de competitie,” vertelt Bob van Gaans. “Maar naarmate de tijd vorderde was ik er bewust en onbewust steeds meer mee bezig. Ik probeerde om steeds vroeger ‘uit te rollen’ in plaats van te remmen. Ik denk dat het goed is dat de competitie een half jaar duurt, omdat je dan pas echt een goed beeld krijgt van je rijstijl.”

Voordat Van Gaans de finale bereikte, was hij al uitgeroepen tot beste bestuurder in zijn categorie in de Benelux. Tijdens de grote finale afgelopen weekend op het racecircuit van Barcelona reden alle regionale winnaars. In de categorie ‘zware bedrijfsvoertuigen’ streed ook Benelux-winnaar Axel Höchfeldt van Alvero Kantoormeubelverhuur voor de Europese titel. Hij werd uiteindelijk verslagen door de Duitse Manuela Walde van Gerdes + Landwehr GmbH.

TomTom Telematics heeft gedurende de competitie zowel de rijprestaties als het totaal aantal kilometers bijgehouden. De scores voor rijgedrag werden berekend met behulp van OptiDrive 360, dat een belangrijk onderdeel vormt van de fleet management oplossing van TomTom Telematics, genaamd WEBFLEET.

“We hebben ongeveer een jaar geleden de producten van TomTom Telematics geïnstalleerd in onze bedrijfswagens,” vertelt Marco Weber, Fleetmanager bij Van Duijnen Koffie. “Sindsdien zijn we gestart met een interne competitie, waarvoor de bestuurders in groepen zijn verdeeld. Op basis van de gegevens uit WEBFLEET wordt ieder kwartaal een groep uitgeroepen tot winnaar. Ik denk dat dit zeker heeft bijgedragen aan het feit dat we nu de beste bestuurder in de categorie lichte voertuigen in Europa hebben.”

“We lanceerden deze competitie om te laten zien hoe belangrijk het is dat bedrijven streven naar steeds hogere normen voor veiligheid en duurzaamheid op de weg,” zegt René de Jong, Sales Director bij TomTom Telematics. “Het niveau dat we zagen gedurende de competitie is zeer bemoedigend en laat zien wat bereikt kan worden als managers de bestuurders de benodigde hulpmiddelen en ondersteuning bieden om hun prestaties te verbeteren.”

-EINDE-

Over TomTom Telematics
TomTom Telematics is een bedrijfsonderdeel van TomTom dat zich toelegt op fleet management, voertuigtelematica en connected car-diensten. WEBFLEET is een SaaS-oplossing (Software-as-a-Service) die door kleine en grote ondernemingen wordt gebruikt om voertuigprestaties te verbeteren, brandstof te besparen, bestuurders te ondersteunen en de algehele efficiëntie van het wagenpark te verhogen. Daarnaast verleent TomTom Telematics diensten aan de verzekerings-, verhuur- en leasebranches, auto-importeurs en bedrijven die zich zowel op zakelijke gebruikers als op consumenten richten.

Met meer dan 785.000 abonnementen over de hele wereld is TomTom Telematics een van de marktleiders op het gebied van telematica-oplossingen. Het bedrijf bedient bestuurders in meer dan 60 landen met het sterkste lokale ondersteuningsnetwerk en het grootste aanbod sectorspecifieke applicaties en integraties van derden. Elke dag profiteren meer dan 48.000 klanten van de hoge standaarden voor betrouwbaarheid, integriteit en de beschikbaarheid van onze dienst met ISO/IEC 27001:2013-certificering, re-audited in november 2016.

Meer informatie is te vinden op telematics.tomtom.com
Volg ons op Twitter @TomTomWEBFLEET

305 KB jpg Bob van Gaans