Datum: (28 dagen oud)
PR: Lubbers De Jong

CoolProfs stelt Mitch Bos aan als junior OutSystems consultant

Oude Wetering, 24 oktober 2017 – IT-dienstverlener CoolProfs heeft Mitch Bos (24) aangesteld als juniorconsultant. Met deze welkome uitbreiding van het team OutSystems-ontwikkelaars wil CoolProfs voldoen aan de groeiende vraag uit de markt naar innovatieve, op maat gemaakte bedrijfsapplicaties.

Voor zijn aanstelling bij CoolProfs volgde Bos de opleiding Informatica en Economie, een gecombineerde studie aan de Universiteit van Leiden en de Erasmus Universiteit Rotterdam. Bos: “Ik wil meer doen dan programmeren alleen
en koos voor de consultancy kant van het vak. Via recruitmentbureau Rockstars IT ben ik bij CoolProfs terecht gekomen. Hier leer ik het hele proces kennen, vanaf het samen met de klant bepalen wat er gebouwd moet worden tot het opleveren van het eindresultaat. Dit is waar mijn interesse ligt; bedrijven helpen met het integreren van IT-systemen die ze echt nodig hebben.”

Bos heeft de basistraining OutSystems doorlopen en hij ontwikkelt nu een aantal interne applicaties voor CoolProfs om zich dit low-code platform verder eigen te maken. “CoolProfs loopt voorop in het ontwikkelen met OutSystems en heeft een vriendelijke, open bedrijfscultuur waar ik me erg prettig voel”, aldus Bos.

Bos is de negende juniorconsultant in korte tijd die CoolProfs in dienst heeft genomen. Eric ten Harkel, oprichter en algemeen directeur van CoolProfs: “Mitch is bij ons binnengekomen via Rockstars, een bureau dat kandidaten aandraagt die goed passen bij onze organisatie. Mitch is nieuwsgierig, creatief en communicatief. We verwachten dat Mitch de komende tijd snel zal leren en veel mooie projecten gaat opleveren.”

Over CoolProfs
Sinds de oprichting in 2000 bouwt CoolProfs snel en innovatief maatwerk samen met zijn klanten. Al jarenlang adviseert het bedrijf organisaties over creatieve IT-oplossingen, en denkt mee over hoe bedrijfsprocessen naar een hoger niveau getild kunnen worden. CoolProfs werkt volgens Agile en scrum methoden en gebruikt daarbij Rapid Application Development (RAD)-platforms, zoals OutSystems en CA Gen. Het bedrijf, gevestigd in Oude Wetering, werkt voor innovatieve en gerenommeerde organisaties als ING, Gemeente Den Haag, ABN AMRO, Wasco, RET, Samskip en WoningNet. En doet dat met heel veel plezier. Voor meer informatie, zie www.coolprofs.nl.