Datum: (30 dagen oud)
PR: Lubbers De Jong

Red Hat gepositioneerd als visionair in Gartner Magic Quadrant for Distributed File Systems and Object Storage 2017

Amsterdam, 23 oktober 2017 – Red Hat, Inc. (NYSE: RHT), leverancier van open source-oplossingen, is voor het tweede jaar op rij opgenomen in het ‘visionaries’-kwadrant van Gartner’s 2017 Magic Quadrant for Distributed File Systems and Object Storage. Het gaat hierbij om de opslagoplossingen Red Hat Ceph Storage en Red Hat Gluster Storage. Red Hat is uiterst rechts geplaatst omwille van de volledige visie en omdat het bedrijf het hoogste executievermogen van alle leveranciers in het ‘visionaries’-kwadrant levert.

Red Hat heeft het afgelopen jaar in zijn opslagproducten geïnvesteerd en deze doorontwikkeld, zodat ze moderne storage-workloads kunnen verwerken en beter voldoen aan klantverzoeken. De nieuwe of bijgewerkte opslagmogelijkheden zijn:
  • Uitbreiding van container-native storage voor het Red Hat OpenShift Container Platform met betrekking tot hybride clouds. Red Hat onthulde eerder deze maand Red Hat Container-Native Storage 3.6, dat end-to-end storage mogelijk maakt voor alle belangrijke Red Hat OpenShift Container Platform-applicaties en -infrastructuur.
  • Release van Red Hat Ceph Storage 2.3, dat de veelzijdigheid van Ceph voor objectopslag verbetert met bredere protocolondersteuning. Gebruikers kunnen hierdoor efficiënter koppelen met traditionele en moderne workloads en daarnaast verbindingen leggen tussen beide.
  • Introductie van Red Hat Hyperconverged Infrastructure, de enige direct inzetbare en volledig open source infrastructuur-stack die wordt ontwikkeld, verkocht en ondersteund door één leverancier.
Red Hat Ceph Storage en Red Hat Gluster Storage zijn zeer flexibele software-defined opslagoplossingen, gebouwd om veeleisende workloads te verwerken. Red Hat Ceph Storage is een robuust unified storage-platform, dat is ontworpen voor objectopslag en cloudinfrastructuren op petabyte-schaal. Red Hat Gluster Storage is een krachtig gedistribueerd bestandssysteem dat flexibele storage-services biedt voor verschillende datacenter-footprints, waaronder bare metal, virtuele machines, private clouds, public clouds en containeromgevingen. Beide oplossingen kunnen op standaard hardware ingezet worden. Ze worden ondersteund door een actieve gemeenschap van open source-ontwikkelaars en partners.

Quote
Ranga Rangachari, vice president en general manager Storage, Red Hat
“Red Hat Storage loopt voorop op het gebied van enterprise storage, en ontwikkelt zich om beter te voldoen aan nieuwe eisen van klanten en infrastructuur met betrekking tot hybride cloud- en containerinfrastructuur. Wij zijn ervan overtuigd dat de toekomst van de opslag ‘open’, software-defined en agile is, omdat dit moderne workloads volledig kan ondersteunen. We luisteren nauwlettend naar onze klanten en reageren. Daarom zijn we trots om twee jaar op rij door Gartner visionair genoemd te worden. Red Hat wordt in het ‘Visionaries’-kwadrant uiterst rechts geplaatst voor de volledige visie en wordt van alle leveranciers het hoogst beoordeeld voor zijn executievermogen.”

Extra informatie
Volg Red Hat

Over het Magic Quadrant
Gartner onderschrijft geen leverancier, product of dienst die in zijn onderzoekspublicaties wordt genoemd, en adviseert de technologiegebruikers niet om alleen leveranciers met de hoogste beoordelingen of andere kwalificaties te selecteren. De Gartner onderzoekspublicaties bestaan uit de meningen van Gartner’s onderzoeksorganisatie en mogen niet als feitelijke verklaringen worden beschouwd. Gartner wijst alle garanties, uitgedrukt of impliciet, van de hand met betrekking tot dit onderzoek, inclusief eventuele garanties van verkoopbaarheid of geschiktheid voor een bepaald doel.

Over Red Hat
Red Hat staat wereldwijd aan de top als leverancier van open source-oplossingen. Met een communitygedreven benadering biedt Red Hat een betrouwbare en high-performance cloud, Linux, middleware, storage en virtualisatietechnologieën. Daarnaast biedt Red Hat ondersteuning, training en consultancy. Als de verbindende factor in een wereldwijd netwerk van enterprises, partners en open source communities helpt Red Hat essentiële en innovatieve technologieën te creëren die groei faciliteren en klanten voorbereiden voor de toekomst. Kijk voor meer informatie op: www.redhat.com.