Datum: (29 dagen oud)
PR: LEWIS

Siemens NX biedt multidisciplinaire tools voor productontwikkeling binnen een geïntegreerd platform

's-Hertogenbosch, 23 oktober 2017 - Versie 12 van Siemens NX is beschikbaar. Deze nieuwe versie levert de volgende generatie ontwerp-, simulatie- en productie-tools, waarmee bedrijven volledig profiteren van de digital twin in het hele ontwikkelingsproces. NX 12 verenigt elektrische, mechanische en controlesystemen door de integratie met Mentor Graphics Capital Harness en Xpedition-portfolio’s voor elektronische systemen, harnas en PCB-design. Gecombineerd bieden deze oplossingen het enige echte multidisciplinaire platform in de markt.

Siemens NX ondersteunt tools die gebruikt worden voor systeemgedreven productontwikkeling op het hoogste niveau. Het is gebaseerd op de RFLP (Requirements, Functional, Logical en Physical) methode, waardoor het logische en fysieke abstracties in zowel elektronische als mechanische domeinen verbindt. Het is gebaseerd op de Convergent Modeling-technologie, waarmee ontwerpers naadloos werken en modelleren met een combinatie van mesh en precieze geometrie. De nieuwe versie combineert tools voor ontwerpoptimalisatie, geavanceerde geometriecreatie, freeform shaping en parametrisch ontwerpen om generative design werkelijkheid te laten worden.

"Deze laatste versie van NX is duidelijk een belangrijke mijlpaal voor Siemens en zijn klanten", zegt Allan Behrens van Taxal. “Het gaat verder dan de eerdere convergent technologie om significante ontwikkelingen op gebied van generative, additive en multidisciplinair ontwerp op een indrukwekkende manier te ondersteunen. Met dergelijke belangrijke aanvullingen is NX12 in staat om perfect in te spelen op de tijd dat productontwikkeling veeleisender en complexer wordt. Deze ontwikkelingen maak deel uit van een grotere uitrol van functionaliteiten die ook toepasbaar zijn voor de prestaties van grotere assemblages en modelgebaseerde engineering. Door het toevoegen van de elektrische en embedded technologie van Mentors EDA en de opmerkelijk snelle integratie van de elektrische systemen, harness- en PCB-elementen met het NX-ecosysteem, biedt Siemens een complete oplossing waardevol kan zijn voor meer sectoren dan alleen de auto- en luchtvaartindustrie.

Kijk hier voor het volledige Engelstalige bericht.

Thumbnail
2.1 MB jpg SiemensPLMSoftware_NX12_aerospace ONE Aviation Eclipse jet.jpgThumbnail
2.9 MB jpg SiemensPLMSoftware_NX12_automotive.jpg

Siemens PLM Software
, een businessunit van de Siemens Digital Factory Division, is een wereldwijde aanbieder van softwareoplossingen om digitale transformatie binnen de industrie te stimuleren. Hiermee creëert de organisatie nieuwe mogelijkheden voor fabrikanten om te innoveren. Met het hoofdkantoor in Plano, Texas, en ruim 140.000 klanten wereldwijd, werkt Siemens PLM Software met bedrijven van alle groottes samen om de manier waarop ideeën worden vormgegeven te transformeren. Denk hierbij aan de manier waarop producten worden gemaakt en de manier waarop producten en middelen worden ingezet. Meer informatie over de producten en diensten van Siemens PLM Software staat op:http://www.siemens.nl/plm.

Siemens AG (Berlijn en München) is een wereldwijd toonaangevend technologiebedrijf dat al meer dan 165 jaar staat voor uitmuntende techniek, innovatie, kwaliteit, betrouwbaarheid en internationaliteit. De organisatie is actief in meer dan 200 landen en richt zich op elektrificatie, automatisering en digitalisering.

Siemens is, naast één van 's werelds grootste producenten van energie-efficiënte en zuinige technologieën, wereldleider op het gebied van offshore windturbines om energie op te wekken. Bovendien is het een belangrijke leverancier van aandrijftechniek-oplossingen en een pionier op het gebied van infrastructuur-oplossingen en automatiserings-, aandrijf- en softwareoplossingen voor de industriële sector. Het bedrijf is ook een vooraanstaande leverancier van apparatuur voor de medische sector, zoals systemen voor tomografie en magnetic resonance imaging (MRI), en leider qua laboratoriumdiagnostiek- en klinische IT.

In het fiscale jaar 2016, welke eindigde op 30 september 2016, behaalde Siemens een omzet van 79,6 miljard euro en een nettowinst van 5,6 miljard euro. Eind september 2016 bestond het personeelsbestand uit ongeveer 351.000 werknemers. Meer informatie is te vinden op:www.siemens.com.

Contactgegevens:
Siemens PLM Software
Ronald Meijerink
E-mail: ronald.meijerink@siemens.com

Voor verdere persinformatie en fotomateriaal kunt u contact opnemen met:
LEWIS
Tel: + 31 (0) 40 235 4600