Datum: (27 dagen oud)

Booking.com kondigt nieuwe studiebeurzenprogramma’s aan met de TU Delft en de Universiteit van Oxford

Booking.com introduceert nieuwe Women in Technology Scholarships, die voortkomen uit een samenwerking tussen de TU Delft en de Universiteit van Oxford in Engeland. Dit is een twee jaar durend project dat is ontwikkeld om vrouwen te steunen die streven naar een carrière in technologie. De studiebeurzen zijn gelijk verdeeld over beide universiteiten en bedragen in totaal EUR500.000.

De twee universiteiten erkennen dat vrouwelijke bachelor studenten en studenten in STEM-studies ondervertegenwoordigd zijn. Met dit initiatief willen ze samen, meer kansen proberen te creëren voor getalenteerde vrouwen, zodat ze hun vervolgopleiding en postdoctorale vakken in deze sector voort kunnen zetten en zodat ze worden voorbereid op hun toekomstige carrières in de technologiesector.

Gillian Tans, Chief Executive Officer van Booking.com, zegt: “Als bedrijf dat gedreven wordt door technologie en digitale innovatie, gelooft Booking.com sterk in het geven van gelijke toegang en kansen aan iedereen in de technologiesector. We zien dat de vrouwelijke participatie in technologie lager is dan het zou moeten zijn. We zijn toegewijd dit vrouwelijke tech-talent te ondersteunen, de barrières die zij tegenkomen weg te halen en diversiteit te stimuleren.”

Het volledige bericht en beeldmateriaal zijn te vinden op Booking.com Newsroom Nederland https://news.booking.com/nl.

Neem voor vragen contact op met
Edelman Anne Belle Voorbach annebelle.voorbach@edelman.com