Datum: (36 dagen oud)
PR: Pride PR

Royole Corporation haalt 800 miljoen dollar aan investeringen op

Royole Corporation heeft 800 miljoen dollar aan investeringen opgehaald en heeft samenwerkingsovereenkomsten gesloten met onder andere Bank of China, Industrial and Commercial Bank of China, China CITIC Bank, Agricultural Bank of China, Ping An Bank, Warmsun Holding Group, Hanfor Capital, SPD Bank, Zhonghai Shengrong Capital, en Tanshi Capital. Royole is innovator en bouwer van baanbrekende en toonaangevende interface-technologie als flexibele displays, sensoren en slimme devices.

Van de investeringen in Royole is 240 miljoen dollar afkomstig uit eigen vermogen van Warmsun Holding Group, Hanfor Capital, SPD Bank, Zhonghai Shengrong Capital, en TanShi Capital, en 560 miljoen dollar uit vermogen van de Bank of China, Industrial and Commercial Bank of China, China CITIC Bank, Agricultural Bank of China, en Ping An Bank.

Royole werd in 2012 opgericht in Silicon Valley, Shenzhen en Hong Kong door drie aan Stanford en Tsinghua afgestudeerde engineers. Sinds de oprichting zijn er vijf investeringsronden geweest, waaraan onder meer

IDG Capital, Shenzhen Capital Group, CITIC Capital, Costone Capital, Knights Investment Group en Alpha Wealth deelnamen. In oktober 2016 werd de waarde van Royole geschat op 3 miljard dollar, wat het tot één van de snelst groeiende start-ups ter wereld maakt.

“De missie van Royole is om de manier waarop mensen met de wereld om hen heen omgaan te verbeteren door creatie van unieke technologieën en producten. De afgelopen vijf jaar hebben we ons gericht op innovatie, ontwikkeling en productie van superdunne flexibele displays, transparante flexibele sensoren, en mobiele 3D-theaterapparaten”, zegt oprichter en CEO van Royole, Dr. Bill Liu. “Door de investeringen van onze partners kunnen we meer geld steken in research & development, productie en sales, om zo elk aspect van onze groei te versnellen. We kijken ernaar uit samen met onze partners voor een geweldige ‘Flexible+’­wereld te zorgen.”

“Door de samenwerking met Royole maken we een belangrijke slag in onze ontwikkelingsstrategie op het gebied van Finance & Technologie”, zegt mevrouw X. Chen namens China CITIC Bank. “China CITIC Bank biedt, met belangrijke partners uit de industrie én bronnen ondersteuning voor de zakelijke groei van Royole, bouw van een productiecampus, management van het bedrijf en zijn onderdelen en marktontwikkeling.”

Onder de belangrijkste technologieën en producten van Royole zijn ’s werelds dunste full-color AMOLED flexibele display met een dikheid van slechts 0.01 millimeter en een en een buigradius van 1 millimeter; nieuwe flexibele sensortechnologie op transparant, superdunne flexibele film, Moon, een 3D mobiel theater voor films, games en meer. De afgelopen vijf jaar heeft Royole intellectueel eigendom op meer dan 1200 technologieën aangevraagd.

In het vierde kwartaal van 2015 begon Royole met de ontwikkeling en bouw van een campus in Shenzhen ter waarde van 1,7 miljard dollar – ’s werelds eerste Quasi-G6-productielijn voor volledig flexibele displays. De jaarlijkse capaciteit van de nieuwe productielijn bedraagt naar verwachting meer dan 50 miljoen displays. Daarmee kan een groot aantal toepassingen op het gebied van onder meer consumentenelektronica, transport, smart home, sport, mode, decoratie, robotica, educatie worden ondersteund.

Voor meer informatie, neem dan contact op met ons.

Pride PR
Alena Ethem & Roos Bitterlin
royole@pridepr.nl

Over Royole Corporation
Royole is in 2012 opgericht door aan Stanford afgestudeerde engineers, met als doel de manier waarop mensen omgaan met de wereld om hen heen en deze zien te verbeteren. Het bedrijf creëert en maakt geavanceerde flexibele displays, flexibele sensoren en slimme apparaten. Daarnaast biedt het IP-licenties, diensten, en oplossingen voor alle industrieën die met displays en flexibele elektronica werken. In 2014 introduceerde Royole ’s werelds dunste full-color AMOLED flexibele display, met een dikheid van 0,01mm en een buigradius van 1mm. In 2015 werd begonnen met de massaproductie van eigen elektronische apparaten, en werd ’s werelds eerste vouwbare mobiele theater geïntroduceerd. In 2016 werd het eerste gebogen autodashboard geïntroduceerd.

Royole heeft veel awards gewonnen voor technologische innovatie en snelle groei, waaronder de Best of CES 2016 van Thomson Reuters, “5 Under 5” 2015 Most Innovative Startups in China vam Scientific American, 2016 Annual Tech & Innovation Award van San Francisco Business Times, en 2015 Top 10 Most Innovative Entrepreneurs in the US and China van Forbes. Grote durfkapitalisten als IDG Capital Partners, CITIC Capital, Knights Investment en Shenzhen Capital Group investeerden in Royole. Het bedrijf is een ‘unicorn’ en beschikt over kantoren in Fremont (Californië), Hong Kong en Shenzhen, China. Voor meer informatie, zie: www.royole.com.