Datum: (37 dagen oud)

Nieuwe gedurfde dramaserie The Looming Tower vanaf 2018 te zien op Amazon Prime Video

Bekroonde cast met onder meer Jeff Daniels, Alec Baldwin en Peter Sarsgaard

Londen, 12 oktober 2017 – Amazon heeft vandaag bekend gemaakt dat The Looming Tower, de langverwachte serie met Emmy award-winnaar Jeff Daniels (The Martian, Newsroom) en Golden Globe, Emmy en Screen Actors Guild Award-winnaar Alec Baldwin (30 Rock, The Departed), vanaf begin 2018 exclusief beschikbaar zal zijn op Amazon Prime Video. De tiendelige serie is gebaseerd op het gelijknamige, met een Pulitzer Prize bekroonde boek van Lawrence Wright.

The Looming Tower kijkt terug op de groeiende dreiging van Osama Bin Laden en Al-Qaida en werpt een controversiële blik op hoe de rivaliteit tussen de CIA en de FBI mogelijk onbedoeld de weg vrij maakte voor de aanslagen op 11 september 2001 en de Irakoorlog.

The Looming Tower heeft alle elementen voor buitengewone televisie; fantastisch bronmateriaal van Lawrence Wright’s boek, schrijvers en filmmakers van wereldklasse en een getalenteerde cast met onder andere Jeff Daniels en Alec Baldwin,” aldus Brad Beale, Vice President of Worldwide Television Acquisition bij Amazon. “Deze vermakelijke en uitdagende serie gaat zeker in de smaak vallen bij onze klanten wereldwijd.”

De serie is verfilmd door Academy Award winnaar Dan Futterman (Foxcatcher, Capote) en geregisseerd door Academy en Emmy Award winnaar Alex Gibney (Going Clear: Scientology and The Prison of Belief, Taxi to the Dark Side en We Steal Secrets: The Story of Wikileaks). De hoofdrollen worden vertolkt door Jeff Daniels, Tahar Rahim, Peter Sarsgaard, Bill Camp, Michael Stuhlbarg, Virginia Kull, Sullivan Jones, Wrenn Schmidt en Alec Baldwin.

Lauren Whitney, President of Scripted Television voor Legendary: “De kans om dit verhaal te vertellen was een voorrecht. We hebben ons vertrouwen gegeven aan de makers – Danny Futterman, Alex Gibney, Larry Wright en Craig Zisk – en het resultaat is verbluffend. Het script heeft een sterrencast aangetrokken die een uitstekende prestatie heeft neergezet. We zijn erg trots op de serie en kunnen niet wachten om het resultaat aan kijkers wereldwijd te laten zien.”

Het filmen van The Looming Tower, met Futterman, Gibney en Wright als uitvoerend producenten is onlangs afgerond in New York.

De serie zal in 2018 in meer dan 200 landen via Prime Video te zien zijn. Voor klanten in de nieuwe Prime Video regio’s - waaronder Nederland - is Prime Video beschikbaar voor een introductieprijs van €2,99 (of $2,99) per maand tot eind 2017 en daarna voor €5,99 (of $5,99) per maand. Prime Video-leden kunnen altijd en overal naar Amazon Original-series kijken via de Amazon Prime Video-app voor Android- en iOS-telefoons en -tablets, Fire Tablets, populaire LG- en Samsung Smart-televisies, Android-televisies van Sony, PlayStation 3 en 4 of online via PrimeVideo.com. Ook kunnen alle titels worden gedownload naar mobiele apparaten voor offline gebruik.

Over Amazon
Amazon heeft vier basisprincipes: focus op de klant in plaats van op de concurrentie, passie voor uitvindingen, aandacht voor uitmuntendheid en denken op lange termijn. Klantbeoordelingen, 1-click-shopping, gepersonaliseerde aanbevelingen, Prime, fulfilment door Amazon, AWS, Kindle Direct Publishing, Kindle, Fire-tablets, Fire TV, Amazon Echo en Alexa zijn een aantal van de zelfontwikkelde diensten en producten. Ga voor meer informatie naar www.amazon.com/about en volg @AmazonNews.

Over Legendary TV
Legendary TV produceert en distribueert innovatieve content van topkwaliteit op platformen wereldwijd. Naast Looming Tower zijn de volgende series momenteel in productie: de reboot van klassieker Lost in Space en het derde seizoen van Love, een comedy van Judd Apatow voor Netflix, de donkere fantasy serie Carnival Row met Orlando Bloom en Cara Delavigne voor Amazon, en het derde seizoen van sciencefiction drama Colony gemaakt door Carlton Cuse en Ryan Ronda voor de VS.

Noot voor de redactie, niet voor publicatie:

Voor meer informatie en/of beeldmateriaal:
Stephanie de Ridder, Golin
E: SdeRidder@Golin.com