Datum: (41 dagen oud)

Google AdWords for Channel succesvol gelanceerd

Volgend op een wereldwijde pilotfase met meerdere klanten, heeft TIE Kinetix nu officieel Google AdWordsTM for Channel gelanceerd, als onderdeel van haar FLOW Partner Automation aanbod. Er zijn pilots succesvol afgerond met Michelin (UK), Big Green Egg (Nederland), Xerox (UK, Duitsland, Frankrijk, Italië), Svedex (Nederland) en HON (USA).

Google AdWordsTM for Channel is ontwikkeld door TIE Kinetix volgend op een strategische samenwerking met Google voor gezamenlijke productontwikkeling.

Google AdWordsTM for Channel is ontwikkeld voor Business-to-Consumer (B2C) bedrijven die op grote schaal verkopen via dealers en retailers. De oplossing combineert corporate campagnes met lokale zoekresultaten en biedt consumenten de mogelijkheid om automatisch productinformatie en aanbiedingen direct van de lokale retailers te ontvangen. Hiermee wordt de lokale retailer direct geïntegreerd in het verkoopproces door een integraal onderdeel te worden van de campagne.

Voor Google is de wereldwijde omzet van Google AdWordsTM omstreeks $80 miljard, waarbij de meeste bedrijven hun advertentiegeld besteden aan online verkoop en branding. Op dit moment wordt slechts een beperkte hoeveelheid advertentiegeld besteed aan channel marketing, terwijl juist de markt voor indirecte verkoop snel groeit. Het gecombineerde aanbod van TIE Kinetix en Google vult dit gat in de markt met een enorm potentieel. Als de grootste AdWordsTM for Channel partner, zal TIE Kinetix dit aanbod in de komende 12 maanden wereldwijd uitrollen naar alle grote merken en producenten die afhankelijk zijn van indirecte verkoop.

Google AdWordsTM for Channel herkent het belang van indirecte verkoop en vult het gat door middel van het leveren van een continue verkoopproces en buyer’s journey. AdWordsTM for Channel zal significant bijdragen om de ROI van corporate en lokale marketingbudgetten te verhogen.

Jan Sundelin, CEO van TIE Kinetix: “Wij zijn enorm enthousiast over het succes van Google AdWords for Channel in de pilotprojecten. Wij zijn nu klaar voor een wereldwijde uitrol in de komende 12 maanden. Hiermee openen we een nieuwe markt die voorheen niet benut kon worden door merken en fabrikanten om concrete vraag en verkoop te realiseren via hun enorme partner netwerken via Google AdWordsTM.”