Datum: (42 dagen oud)
PR: Yellow Communications

Withlocals haalt 3,5 miljoen euro op in serie A-financieringsronde

Toonaangevende wereldwijde marktplaats voor persoonlijke rondleidingen en activiteiten voor reizigers breidt uit met 40 nieuwe steden

Eindhoven, 11 oktober 2017 – De Nederlandse start-up Withlocals, dé marktplaats voor gepersonaliseerde reizen, heeft 3,5 miljoen euro (4,2 miljoen dollar) opgehaald bij de serie A-financieringsronde, geleid door Inkef Capital. Dat heeft het bedrijf vandaag bekendgemaakt. Op dit moment biedt Withlocals meer dan 1200 privétours aan die volledig naar de wensen van de reiziger kunnen worden aangepast, uitgevoerd door 900 locals in 24 internationale steden. In de toekomst wil het platform uitbreiden naar nog eens 40 extra steden, waaronder New York, Florence en Hong Kong.

“Het echte massatoerisme, waarbij iedere reis bij iedere reiziger moet passen, loopt op zijn einde,” geeft Matthijs Keij, CEO van Withlocals, aan. “Reizigers willen van de gebaande ‘TripAdvisor’-paden af, om zichzelf onder te dompelen in unieke, gepersonaliseerde ervaringen, die passen bij hun persoonlijkheid en interesses. We hebben Withlocals opgezet om reizigers steden te laten ervaren zoals de inwoners dat doen.”

Withlocals is in 2013 opgericht. Op de marktplaats kunnen locals unieke, gepersonaliseerde en betaalbare activiteiten en tours aanbieden aan reizigers. Het bedrijf bevindt zich in de goede hoek van de reisbranche: de online markt van gepersonaliseerde tours en activiteiten levert in 2020 naar verwachting 6,8 miljard dollar op, blijkt uit een analyse van een studie van Eye for Travel uit juli 2017. Withlocals streeft naar een aandeel van minimaal 20% in deze markt.

Bij de meest populaire en unieke ervaringen op Withlocals vind je onder andere:
Grote tourwebsites als Viator en GetYourGuide worden door commerciële bedrijven gebruikt om groepsreizen te verkopen, terwijl Withlocals een marktplaats is waar host en local elkaar direct ontmoeten. De hosts zijn zorgvuldig gescreend en delen de liefde voor hun stad graag met anderen.In tegenstelling tot Airbnb Experiences, waarbij groepsactiviteiten voor iedereen toegankelijk zijn, biedt Withlocals volledig aanpasbare privé-activiteiten voor soloreizigers, koppels, gezinnen of vriendengroepen. Met Withlocals kunnen reizigers zelf een starttijd kiezen, hoogtepunten/bezienswaardigheden toevoegen, speciale verzoeken indienen of tours op basis van hun persoonlijke interesse aanpassen. Withlocals is de enige online marktplaats die afwijkt van ‘gepersonaliseerd massatoerisme’.

“Al vanaf het eerste gesprek met het team maakte Withlocals indruk op ons met hun datagedreven aanpak om een uniek portfolio van gepersonaliseerde tours en activiteiten op te bouwen,” aldus Kyang Yung, directeur bij Inkef Capital. “Je ziet een verschuiving in de reizen die mensen boeken, van locatiegericht naar ervaringsgericht. Withlocals loopt voor op deze ontwikkeling door reizigers de mogelijk te geven direct in contact te komen met betrouwbare locals voor een authentieke en betaalbare reiservaring.”

Inmiddels maken per maand meer dan 10.000 reizigers gebruik van het platform en ziet Withlocals de boekingen al 18 maandenlang met 20% per maand toenemen. Deze groei neemt naar verwachting nog verder toe naarmate er meer steden aan de bestemmingen worden toegevoegd, er verschillende talen worden gevoerd op de website en de nieuwe mobiele functie van het platform wordt uitgerold. Momenteel wordt 42% van de boekingen per app gedaan; naar verwachting ligt dit percentage tegen het einde van 2018 op 85%. Reizigers zijn lovend over de dienst en keren regelmatig terug naar het platform voor een volgende reis. 99% van de gebruikers geeft een hoge score aan de tours, waarbij 91% zelfs een score van 10 van de 10 geeft.

“Withlocals maakt het voor mij mogelijk de mooiste plekken van mijn stad te laten zien aan reizigers die alles willen weten over het dagelijks leven in Rome en die meer willen ervaren dan de standaard toeristische bezienswaardigheden,” vertelt Guilio Corsetti, host van de populaire Roman Foodie Tour. “Ik ontmoet bezoekers van over de hele wereld met wie ik kan praten en lachen, en ik verdien daar ook nog eens goed aan!”

Over Withlocals
Withlocals is de nummer één marktplaats voor persoonlijke reiservaringen. Het bedrijf werd in 2013 opgericht en biedt inmiddels meer dan 1200 verschillende privétours en activiteiten aan door 900 local hosts in tientallen steden wereldwijd, die volledig naar eigen wens aanpasbaar zijn. Withlocals wil de magie en verwondering van reizen terugbrengen en reizigers in een tijd van massatoerisme van de gebaande paden leiden, om ze plekken te laten ervaren zoals de locals dat doen. Op de online marktplaats komen reizigers en hosts direct met elkaar in contact. Zo wordt gepersonaliseerd reizen beschikbaar voor iedereen, voor een betaalbaar tarief. Withlocals is gevestigd in Eindhoven en wordt gesteund door investeringsmaatschappij Inkef Capital.

WithlocalsPersdesk
Majoy Koetsier-Juriaans