Datum: (47 dagen oud)
PR: Lubbers De Jong

Red Hat introduceert software-defined storage voor cloudapplicaties in Red Hat OpenShift Container Platform

Amsterdam, 6 oktober 2017 – Red Hat, Inc. (NYSE: RHT), leverancier van opensourceoplossingen, kondigt de beschikbaarheid aan van Red Hat Container-Native Storage 3.6 met ondersteuning voor container-applicaties en -infrastructuur in Red Hat OpenShift Container Platform-clusters. Red Hat Container-Native Storage 3.6 volgt op Red Hat OpenShift Container Platform 3.6, de nieuwste versie van Red Hat’s enterprise Kubernetes containerapplicatieplatform, dat in augustus is aangekondigd.

Red Hat Container-Native Storage, dat is gebouwd op Red Hat Gluster Storage, is geïntegreerd met het Red Hat OpenShift Container Platform en biedt de unieke mogelijkheid om opslagruimte uit containers aan te bieden. Red Hat Gluster Storage is een enterprise-oplossing, duurzaam, veiliger en goed geschikt voor hybride cloud, aangezien het zowel on-premise als public cloud-implementaties ondersteunt. Deze eigenschappen maken het ideaal voor implementaties van het Red Hat Openshift Container Platform. Met Red Hat Container-Native Storage is het niet noodzakelijk om een onafhankelijk opslagplatform te hebben. Klanten kunnen hierdoor een geïntegreerd containerplatform creëren in de hybride cloud, wat meer efficiëntie, kostenbesparing en een gestroomlijnde gebruikerservaring biedt, met geconsolideerd beheer en ondersteuning.

Red Hat Container-Native Storage 3.6
De overstap naar container-gebaseerde applicaties kan uitdagingen opleveren voor bestaande traditionele opslagarchitecturen, wat innovatie en vooruitgang kan beperken. Software-defined container-native storage adresseert deze uitdagingen met de mogelijkheid om de opslagdiensten samen te voegen met het containerplatform. Die kunnen vervolgens, net als elke andere container-service op fysieke, virtuele, publieke cloud en zelfs bovenop traditionele storage appliances draaien. Bestaande traditionele opslagarchitecturen bieden niet altijd dit niveau van schaalbaarheid en flexibiliteit. Als gevolg daarvan kunnen zij het volle potentieel van container applicatieplatformen beperken, zoals het Red Hat OpenShift Container Platform.

Red Hat Container-Native Storage 3.6 bevat de volgende nieuwe functies:
  • Veelzijdig opslagplatform voor containers waarmee klanten hun opslagbehoeften kunnen beheren, schalen en opwaarderen met een enkel controleplatform. Hierdoor kunnen zij meer opslagefficiëntie en kostenbesparingen realiseren. Red Hat Container-Native Storage biedt nu ondersteuning voor file-, block- en object-interfaces, waardoor containerapplicaties zonder wijzigingen naar het containerplatform verplaatst kunnen worden. De toevoeging van block storage (via iSCSI) biedt ondersteuning voor gedistribueerde databases en andere low-latency workloads, zoals Elasticsearch. De toevoeging van object-storage (onder Technology Preview) biedt een ingebouwde object-store in het Red Hat OpenShift Container Platform voor cloud-native applicaties die Amazon Simple Storage Service (Amazon S3) nodig hebben als protocolondersteuning.
  • Ondersteuning voor alle belangrijke infrastructuurelementen van Red Hat OpenShift Container Platform, inclusief het register, logging en statistieken. Ondersteuning voor deze kerncomponenten zorgt ervoor dat opslagbeheerders direct toegang hebben tot Red Hat Container-Native Storage voor infrastructuur. Ze hoeven daardoor geen andere opslagsystemen te gebruiken voor verschillende infrastructuuraspecten en beschikken over een geïntegreerd platform met vereenvoudigd beheer, inkoop en ondersteuning.
  • Driedubbele toename van het aantal applicaties en microservices die op een enkele opslagcluster geïmplementeerd kunnen worden.[1]Verhoogdepersistent density biedt klanten efficiënter gebruik van hun bedrijfsmiddelen.
Container-Native Storage Test Drive
Red Hat introduceert ook een nieuwe Test Drive voor het OpenShift Container Platform met Container-Native Storage. Klanten kunnen hiermee Red Hat OpenShift-implementaties via de publieke cloud simuleren. Deze Test Drive is bedoeld om geïnteresseerde beheerders een volledige multi-node Red Hat OpenShift Container Platform cluster in de cloud aan te bieden. Klanten kunnen ook laboratoriumoefeningen verkennen, waarmee ze kennis kunnen maken met de verschillende administratieve en operationele taken rond zowel Red Hat OpenShift als Red Hat Container-Native Storage.

Quotes

Ranga Rangachari, vice president en algemeen directeur Storage bij Red Hat
“Bij bedrijven die containers inzetten, ontstaat een behoefte aan opslagoplossingen die specifiek voor deze typen systemen zijn ontworpen. Red Hat Container-Native Storage, geoptimaliseerd voor multi/hybride cloudimplementaties met Red Hat OpenShift Container Platform, biedt dat. De ondersteuning van een breed scala aan storage workloads en de infrastructuurcomponenten van het Red Hat OpenShift Container Platform zijn naast een verhoogde persistent volume density de belangrijke kenmerken die klanten helpen hun huidige en toekomstige datacenters te ondersteunen. Verder versterkt het de nauwe integratie van Red Hat Container-Native Storage met het Red Hat OpenShift Container Platform.”

Henry Baltazar, Research vice-voorzitter, 451 Research
“Naarmate bedrijven overgaan naar hybride cloudinfrastructuren en on premise en public cloud-implementaties ondersteunen, moeten ze ondersteuning bieden voor containerapplicaties en een containerinfrastructuur met een veilig geïntegreerd opslagplatform. Nieuwe generatie workloads zoals microservices en containers zullen meer flexibiliteit en schaalbaarheid van opslagsystemen vereisen, wat een directe impact op de TCO zal hebben. Red Hat Container-Native Storage stelt klanten in staat om over te stappen naar een geïntegreerd containerplatform voor hun hybride cloudinfrastructuur, waardoor een veelzijdig opslagplatform voor containers wordt gecreëerd, terwijl het beheer eenvoudiger wordt.”

Red Hat Container-Native Storage 3.6 is per direct beschikbaar.

Extra informatie
Volg Red Hat
Over Red Hat
Red Hat staat wereldwijd aan de top als leverancier van opensourceoplossingen. Met een communitygedreven benadering biedt Red Hat een betrouwbare en high-performance cloud, Linux, middleware, storage en virtualisatietechnologieën. Daarnaast biedt Red Hat ondersteuning, training en consultancy. Als de verbindende factor in een wereldwijd netwerk van enterprises, partners en open source communities helpt Red Hat essentiële en innovatieve technologieën te creëren die groei faciliteren en klanten voorbereiden voor de toekomst. Kijk voor meer informatie op: www.redhat.com.