Datum: (53 dagen oud)
PR: Lubbers De Jong

Startupbootcamp organiseert haar tweede FinTech & CyberSecurity Accelerator Programma

Startupbootcamp Amsterdam selecteert 11 startups en 1 scale-up

Amsterdam, 29 september 2017 – Startupbootcamp, de in Amsterdam gevestigde startup accelerator en haar FinTech en CyberSecurity programma, kondigt elf internationale startups en één scale-up aan, welke zullen deelnemen aan het 2017-programma in Amsterdam.

Na een internationale FastTrack tour van vier maanden, zijn uit meer dan 500 aanmeldingen, uit 73 verschillende landen, 21 bedrijven geselecteerd. Deze zijn op 27 en 28 september door een intensief screening- en evaluatieproces gegaan. De input van meer dan honderdvijftig mentoren, partners en het managementteam van Startupbootcamp bepaalde uiteindelijke deze selectie van 11 bedrijven.

Deze 11 teams gaan drie maanden deelnemen aan het intensieve acceleratie programma van Startupbootcamp, beginnend op 30 oktober en eindigend met een Demoday welke plaats zal vinden op 8 februari 2018. Tijdens deze grote finale presentatie, brengt Startupbootcamp het Fintech ecosysteem tezamen en zullen de startups aan een selecte groep van 400+ partners, mentors en investeerders hun vooruitgang in het acceleratieprogramma presenteren.

Tijdens de drie maanden acceleratie, worden de teams gesteund door middel van workshops, trainingen en een netwerk van honderden ondernemers, top executives en investeerders welke als mentor bij Startupbootcamp FinTech en CyberSecurity betrokken zijn. Bovendien krijgen ze gratis kantoorruimte voor 3 maanden, een bedrag van €15.000,- en ondersteuning vanuit Startupbootcamp en haar partners waaronder Rabobank, ING, ABN AMRO, Moneyou, PGGM, De Volksbank, Achmea, Nationale Nederlanden, PwC, Vivat, Capgemini, Comsec en de Nationale Politie. Daarnaast krijgen ze voor meer dan € 500.000 in partner services en toegang tot een wereldwijd netwerk van 1000+ Angels en Durfinvesteerders (VC’s) voor potentiële verdere investeringsmogelijkheden.

De geselecteerde startups zijn:
  1. Abroaders (USA) Get the right card, earn the right miles, and save on travel. Abroaders compares the best options with both paid flights and award flights (using miles).
  2. Dolphin Blockchain Intelligence (Russia) Provides investors with quick and high-quality risk and profitability assessment of crypto-asset investments.
  3. FinCom (Israel) Proprietary technology which enables compliance for KYC onboarding, Anti-Money Laundering & GDPR that works even if names are misspelled or in another language.
  4. Gyomo (USA) Prevent phishing by educating clients and staff via crowdsourcing, machine learning, and gamification.
  5. Hatch Money (Great Britain) Hatch is a smart bank dedicated to the self-employed.
  6. Klippa (Netherlands) Makes receipt purchasing data as accessible as online banking.
  7. OpSeeker (Spain) Offers an online financial planner to teach retail clients to manage their money more effectively.
  8. Penstable (Denmark) Pension products tailored to individual risk and return needs, investing exclusively in impact and sustainability projects, all at a low cost for the client.
  9. Stampwallet (Curacao) Make loyalty transactions affordable and easy to implement for B2C & B2B2C.
  10. Vision Tech Lab (Portugal) Software used by system administrators to detect, deceive, manage and monitor attacks in company networks using Deception technology and Artificial Intelligence to analyze the attacker’s behavior.
  11. Westgate (Great Britain) Software that makes robust encryption, strong authentication and data privacy available to everyone via a secure VPN.
Michael Dooijes, managing director van het FinTech & CyberSecurity programma: “Amsterdam is hét startpunt voor het volgende hoofdstuk van FinTech & CyberSecurity innovatie op wereldniveau. De elf geselecteerde startups en de scale-up werken op de meest innovatieve gebieden van FinTech, InsurTech en CyberSecurity. Technologieën zoals Machine Learning / AI, Blockchain, (Behavioral) Biometrics en open API’s zijn de drijvende krachten waar hun diensten en producten gebouwd hebben. Het kwaliteitsniveau van de ingeschreven startups was dit jaar bijzonder hoog, uit meer dan 73 landen.

We zijn erg enthousiast om zo’n vooruitstrevend programma te hebben, welke bij zal dragen aan de verdere ontwikkeling van de financiële sector. We breiden ons internationaal netwerk steeds verder uit, mede doordat tachtig procent van de geselecteerde teams van buiten Nederland komen. Hiermee ondersteunen en verrijken we het startup ecosysteem in de regio verder”, aldus Patrick de Zeeuw, CEO en medeoprichter van Startupbootcamp Amsterdam, The Talent Institute en Innoleaps.

Na het afronden van het programma in februari, zullen de startups zich verder laten gelden in de  FinTech- & CyberSecurity-sector. Daarbij worden zij ondersteund door het Startupbootcamp Global Alumni groeiprogramma, dat ondertussen meer dan 550 startups wereldwijd verbindt.

Over Startupbootcamp FinTech & CyberSecurity
Startupbootcamp FinTech & CyberSecurity is een toonaangevende wereldwijde startup accelerator geïntroduceerd in 2016 die zich focust op innovatie in de FinTech & Cybersecurity industrie. Ondersteund door een sterk netwerk van grote banken, financiële dienstverleners en insurtech partners, evenals een uitgebreide en wereldwijde mentoren- en alumnigroep. Startupbootcamp FinTech & CyberSecurity is onderdeel van één van de grootste accelerator bedrijven wereldwijd. Startupbootcamp is een netwerk van startup accelerators met focus op verschillende technologieën en industrieën.
Voor meer informatie, klik hier

Twitter: @sbcFinTech

LinkedIn: https://www.linkedin.com/showcase/10848400/

Over Startupbootcamp
Startupbootcamp, opgericht in 2010, is een internationale startup accelerator met 21 programma’s in Amsterdam, Barcelona, Berlijn, Istanbul, Londen, Miami, Mumbai, New York, Rome, Chengdu, Singapore, Mexico City, Cape Town, Dubai, Melbourne. De startups krijgen direct toegang tot een internationaal netwerk dat meer dan 30 landen beslaat en bestaat uit de meest relevante partners, investeerders en mentoren binnen de sector.

Voor meer informatie, klik hier

Noot voor de redactie
Voor afbeeldingen en logo’s en een Engelstalige versie van dit persbericht: zie Dropbox
Voor meer informatie en aanvragen voor interviews, neem contact op met:
Startupbootcamp
Eva Bandelj