Datum: (56 dagen oud)
PR: Lubbers De Jong

Previder gaat Azure Stack leveren

Azure Stack-implementatie kan on-premises of in de datacenters van Previder

Previder, leverancier van cloud- en managed IT-diensten, heeft zijn portfolio uitgebreid met de implementatie van Azure Stack, de nieuwe hybrid cloudtechnologie van Microsoft. Previder kan Azure Stack zowel on-site bij organisaties implementeren als in één van de datacenters van Previder, waarbij via ExpressRoute een betrouwbare, snelle dataverbinding met Azure gerealiseerd wordt. Naar verwachting is Azure Stack eind september beschikbaar in Nederland.

Met Azure Stack kunnen bedrijven een Azure-cloud in een eigen datacenter hosten. De oplossing is gekoppeld aan de Public Azure-cloud van Microsoft, waardoor gebruikers ook kunnen profiteren van de flexibiliteit van een publieke cloud. Bovendien zijn de services, de beheerinterface en de gebruikerservaring van Azure Stack hetzelfde als Public Azure, waardoor er voor beheerders geen verschil is tussen de implementatie op beide platformen.

Privacygevoelige informatie
Azure Stack richt zich op bedrijven die gebruik willen maken van de services en flexibiliteit van Azure Public, maar voor bepaalde applicaties en data een on-premises IT-omgeving willen blijven gebruiken. Met name organisaties die over veel privacygevoelige informatie beschikken, zoals binnen de overheid en de zorg, hebben hier behoefte aan. Daarnaast kan Azure Stack interessant zijn voor ISV’s die een ontwikkel- en testomgeving lokaal willen draaien, maar wel de mogelijkheid willen hebben om hun SaaS-applicaties wereldwijd via Public Azure te leveren.

Implementatie
Previder kan de implementatie van Azure Stack zowel bij de klant on-premises uitvoeren, of in één van de eigen datacenters in Nederland. Via ExpressRoute kan de Azure Stack omgeving rechtstreeks gekoppeld worden aan Azure Public. “Beide omgevingen kunnen met ExpressRoute zonder het openbare internet aan elkaar gekoppeld worden,” aldus Tim Timmerman, directeur bij Previder.  “Dat heeft als voordeel dat we hoge datatransmissiesnelheden kunnen garanderen, de latency laag is en we dataverkeer optimaal beveiligen. Azure Stack en Azure Public worden zo betrouwbaar en veilig geïntegreerd, waardoor een ideale hybride cloudomgeving ontstaat.”

Previder onderscheidt zich in de markt door Azure Stack bij klanten on-premises te installeren én te beheren. Het bedrijf heeft de mensen, kennis en jarenlange ervaring in huis op het gebied van adviseren, bouwen en beheren van IT-omgevingen bij klanten.

Over Previder
Previder levert managed IT diensten en adviseert, bouwt en beheert; van werkplek tot in de cloud. Oplossingen worden op locatie of veilig vanuit de eigen twin-datacenters in Nederland geïmplementeerd. Van daar uit worden technische infrastructuur en cloud-technologie geleverd die nodig zijn voor het betrouwbaar en schaalbaar hosten van bedrijfskritische applicaties. Previder is carrier- én cloudneutraal, waardoor meerdere technologieën direct gekoppeld kunnen worden zoals public clouds als Azure en Amazon. Naast een breed aanbod van producten en diensten staat Previder vooral voor een persoonlijke aanpak, betrokkenheid en directe lijnen. Hierdoor is het bedrijf een sterke samenwerkingspartner voor zorg, overheid, bedrijfsleven en de IT sector. Meer informatie: www.previder.nl.