Datum: (211 dagen oud)
PR: LEWIS

Snow Software gaat nieuwe samenwerking met Microsoft aan om meer inzicht te bieden in software licentiegebruik

Integratie met Microsoft Intelligent Asset Manager vereenvoudigt effectiviteit van licentiebeheer

Haarlem, 25 september 2017Snow Software (Snow), wereldwijde aanbieder van Software Asset Management (SAM) en Cloud Spend Managment oplossingen, heeft vandaag de integratie met Microsoft Intelligent Asset Manager aangekondigd. Hiermee kan Snow een betere ondersteuning bieden voor Microsoft-klanten.

Dankzij de nieuw gelanceerde Intelligent Asset Manager van Microsoft en de uitgebreide data en analytische mogelijkheden van Snow, hebben alle Microsoft-klanten toegang tot een uitgebreid overzicht van hun licenties. De creatie van een zogenaamde Effectieve Licentiepositie (ELP), die software-aankoop afzet tegen gebruik, stroomlijnt het licentiebeoordelingsproces voor bedrijven.

Met behulp van de nauwkeurige inventarisgegevens van Snow, biedt deze samenwerking klanten de mogelijkheid om effectief licentiebeheer uit te oefenen. Omdat deze al zijn goedgekeurd door Microsoft, geeft dit bedrijven een betrouwbare basislijn tijdens audits. Veel complexiteiten en uitdagingen rond het omslachtige licentiebeoordelingsproces worden hiermee verlicht.

"Als het gaat om vernieuwing, opwaardering of een audit, hebben bedrijven en softwareleveranciers vaak verschillende versies van de 'waarheid', waardoor tijd en geld in het proces worden verspild”, zegt Axel Kling, CEO, Snow Software. "Door de audit data van Snow te importeren in de nieuwe Intelligent Asset Manager van Microsoft, nemen we een enorme stap om het proces makkelijker te maken.”

Roel Decneut, SAM&C Operations Lead bij Microsoft Corp. zegt: "Samen met onze partners hebben we een strategie geformuleerd om de complexiteit van Software Asset Management te verlichten. Bij het lanceren van de Intelligent Asset Manager hebben we de manier waarop klanten de waarde van hun software-investeringen kunnen maximaliseren en risico's kunnen verlagen vereenvoudigd."

Over Snow Software Benelux B.V.
Snow Software is een wereldwijde leverancier van producten en diensten op het gebied van Software Asset Management (SAM). Of het nu door gebrek aan controle, onbegrip of compliancy komt, Snow is van mening dat de meeste organisaties te veel betalen voor hun software. Om dit aan te pakken biedt Snow Software een Software Asset Management (SAM)-oplossing die ervoor zorgt dat organisaties over de juiste licenties beschikken voor de software die ze gebruiken, niet te veel en niet te weinig. Kijk voor meer informatie opwww.snowsoftware.com

Voor verdere persinformatie, fotomateriaal of een interview kunt u contact opnemen met LEWIS:
E-mail: SnowsoftwareNL@teamlewis.com

Voor verdere algemene informatie kunt u contact opnemen met Cathelijne Quarré-Bijleveld, marketing manager bij Snow Software:
E-mail: cathelyne.quarre-bijleveld@snowsoftware.com