Datum: (63 dagen oud)
PR: Pride PR

NETGEAR biedt als eerste beheer op afstand voor netwerkdevices via Insight Management App

Gouda 19 september 2017 – NETGEAR introduceert Insight, een nieuwe manier om NETGEAR wifi access points, switches en opslagapparaten in te stellen en te monitoren. Insight is de eerste app in zijn soort en een gebruiksvriendelijke manier om netwerken te beheren – zonder extra kosten.

Tot nu waren setup en management van kleine netwerkdevices lastig en moest elk apparaat individueel worden ingesteld. De Insight app biedt uitkomst: meerdere apparaten kunnen worden beheerd en switches, draadloze access points en netwerkopslag kunnen direct worden benaderd. Bovendien kan het vanaf elke plek: het enige dat nodig is, is een internetverbinding. De NETGEAR Insight app is gratis te downloaden via de Apple App Store en via Google Play en biedt één overzicht van alle apparaten, inclusief productinformatie en ondersteuning.

“Bij NETGEAR ontwerpen we producten voor het MKB. Deze bedrijven hebben een beperkt budget en zijn daarom op zoek naar intuïtieve IT-oplossingen”, zegt Richard Jonker, vice president for Business bij NETGEAR. “Het ideale scenario zijn eenvoudig te gebruiken netwerkoplossingen die onderweg beheerd kunnen worden, het altijd doen en de 24/7-verbinding bieden die een bedrijf nodig heeft. Dat is ook geruststellend voor de eigenaar. Bij veel oplossingen is het MKB het laatste waaraan gedacht wordt, maar niet bij Insight: de focus ligt volledig op de groeiende vraag naar prestaties, schaalbaarheid en mobiliteit. De meeste cloudbeheerde netwerken zijn duur, complex en negeren het belangrijkste scherm van allemaal: dat van uw smartphone. Of uw netwerk zich nou op kantoor, in een winkel of op een andere locatie bevindt, deze lijn van netwerkproducten biedt een veilige manier om de problemen die zich voordoen snel op te lossen.”

Belangrijkste functionaliteiten:
  • Eenvoudig netwerkmanagement met logs en monitoring van dataverbruik
  • Toegang op afstand met 24/7-inzicht in en controle over alle via Insight beheerde apparaten in het netwerk
  • Snelle automatische ontdekking van bepaalde NETGEAR-access points, switches en opslag
  • Eenvoudige toegang tot NETGEAR-ondersteuningsopties
  • Gebruiksvriendelijk netwerkbeheer via mobiele apparaten
  • In-app firmwareupdates naar alle via Insight beheerde apparaten in het netwerk
  • Monitoring op afstand zonder extra cloudcontroller, applicatie of PC
  • Email- en pushnotificaties over verbinding en de kwaliteit van het netwerk
  • In-app doorklikken naar NETGEAR-support voor geregistreerde devices
Via Insight beheerde Smart Cloud Switches
NETGEAR introduceert de eerste volledig geïntegreerde, via de cloud beheerde netwerkswitches voor het MKB. De vier modellen bieden acht koperen Gigabit ethernetpoorten en twee SFP-fiberpoorten. Ze kunnen zowel op het bureau worden geplaatst als aan de muur worden gehangen en zijn voorzien van een clean, elegant design.

De GC110 is een compacte switch zonder ventilatoren die overal in het netwerk kan worden ingezet.

De GC110P is voorzien van acht koperen Gigabit Ethernet PoE-poorten met een totaal van 62W PoE voor maximale flexibiliteit en eenvoudige uitrol in ieder netwerk. De GC110P is bovendien stil, en voorzien van geavanceerde PoE-beheermogelijkheden.

De GC510P is voorzien van acht koper Gigabit Ethernet PoE+-poorten met in totaal 134W PoE voor flexibele uitrol van PoE+-apparaten. De GC510P is daarnaast rack-mountable en door de afwezigheid van ventilatoren volledig stil.

De nieuwe Insight Managed Smart Cloud-switches ondersteunen een volledige set aan geavanceerde L2-switching functionaliteiten voor elk type netwerk, en zijn zo ontworpen dat ze aan huidige en toekomstige netwerkeisen voldoen. Onder die functionaliteiten zijn:
  • VLANs (waaronder Auto-VoIP & Auto-Video) en LLDP-ondersteuning
  • Port trunking / Link aggregatie (LAG) en IGMP snooping
  • QoS en priority queuing, poortgebaseerde rate limiting en RSTP- en loop-preventie
  • ACLs, storm control en poort mirroring
  • Geavanceerde PoE-instellingen per poort (exclusief bij PoE-modellen)
Sluit de switch aan op het netwerk en het internet, detecteer deze met de Insight app, en u bent klaar: extra hardware is niet benodigd. U kunt policies op meerdere switches en access points instellen zonder ze los in te hoeven stellen. Zie wat er verbonden is met elke switch-poort, de poortsnelheden, en beheer PoE-kracht op afstand.

Insight Managed Smart Cloud Wireless Access Points
Moderne wifi betekent snel draadloos internet zonder dode zones voor zowel gasten als werknemers. NETGEAR Insight Managed wireless access points zijn eenvoudig te ontdekken, uit te rollen te beheren via de Insight-app – ideaal voor kleine bedrijven zonder IT-team. U kunt zelfs betwerkbeleid bepalen op meerdere switches en Access Points tegelijk.

NETGEAR access points die momenteel beschikbaar zijn en goed samenwerken met de Insight-app zijn:
  • WAC505 Insight Managed Smart Cloud Wireless Access Point
    - Goede dekking in kleine kantoren met Wave2 AC1200-prestaties
    - Eenvoudige installatie, uitrol, beheer en monitoring via de Insight-app
    - Remote/cloudnetwerkbeheer en -monitoring
    - Klein van formaat, eenvoudig op te hangen met bijgeleverde klem
    - Kan van stroom worden voorzien via PoE of een poweradapter
  • WAC510 Insight Managed Smart Cloud Wireless Access Point met routerfunctionaliteiten en goed bereik en prestaties (bestaande gebruikers moeten firmware updaten)
    - Superieur bereik voor kleine en middelgrote kantoren dankzij geoptimaliseerde Wave 2 AC1200-prestaties
    - Eenvoudige installatie, uitrol, beheer en monitoring via de Insight-app
    - Remote/cloudnetwerkbeheer en -monitoring
    - Klein van formaat, eenvoudig op te hangen met bijgeleverde beugel
    - Kan van stroom worden voorzien via PoE of een poweradapter
    - Kan worden ingezet als router
Insight Managed Network Storage
ReadyNAS levert de beste databetrouwbaarheid en dataveiligheid voor het MKB. De twee productcategorieën – desktop en rackmount – zijn schaalbaar, van kleine kantoren tot kantoren met honderden werknemers. De volgende ReadyNAS-modellen met ReadyNAS 6.0 of nieuwer zijn volledig compatibel met Insight:
Met Insight kunt u de kritieke status van alle ReadyNAS-eenheden op alle locaties zien, en essentiele beheertaken als firmwareupgrades, download van diagnostics, uitschakelen en meer uitvoeren. Insight biedt de vrijheid, het inzicht en de controle die u nodig hebt en is de ideale tool voor het MKB en dienstverleners die meerdere eenheden op meerdere plekken moeten beheren.

Voor meer informatie (niet voor publicatie):
Pride PR
Nadia el Ghalbzouri/ Ivette van der Elst
(t) +31 71 568 00 28
netgear@pridepr.nl

Over NETGEAR, Inc.

NETGEAR (Nasdaq: NTGR) is een wereldwijd netwerkbedrijf dat innovatieve producten levert aan consumenten, bedrijven en service providers. NETGEAR-producten zijn gebouwd op een verscheidenheid van bewezen technologieën zoals draadloos, Ethernet en powerline. De producten hebben focus op betrouwbaarheid en gemak. De productlijn bestaat uit bedrade en draadloze apparaten die netwerken, breedband toegang en netwerkconnectiviteit toestaan. Deze producten zijn beschikbaar in meerdere opstellingen om aan te sluiten op de behoefte van eindgebruikers in elke regio waar de producten van NETGEAR worden verkocht. NETGEAR-producten worden verkocht in meer dan 38.000 winkellocaties over de hele wereld, en door zowel 30.000 value-added resellers, als vele grote service providers van kabel en mobiele netwerken. Het bedrijf heeft het hoofdkwartier in San Jose, Californië en kantoren in 25 landen. Meer informatie is beschikbaar op www.netgear.nl of op www.netgear.be. Volg NETGEAR op http://twitter.com/NETGEAR en op Facebook: http://www.facebook.com/NETGEAR.

©2016 NETGEAR, Inc. NETGEAR and the NETGEAR logo are trademarks and/or registered trademarks of NETGEAR, Inc. and/or its affiliates in the United States and/or other countries. Other brand and product names are for identification purposes only and may be trademarks or registered trademarks of their respective holder(s). The information contained herein is subject to change without notice. NETGEAR shall not be liable for technical or editorial errors or omissions contained herein. All rights reserved.

Safe Harbor Statement under the Private Securities Litigation Reform Act of 1995 for NETGEAR, Inc.: This press release contains forward-looking statements within the meaning of the U.S. Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Specifically, statements concerning NETGEAR's business and the expected performance characteristics, specifications, reliability, market acceptance, market growth, specific uses, user feedback and market position of NETGEAR's products and technology are forward-looking statements within the meaning of the Safe Harbor. These statements are based on management's current expectations and are subject to certain risks and uncertainties, including, without limitation, the following: the actual price, performance and ease-of-use of NETGEAR's products may not meet the price, performance and ease-of-use requirements of customers; product performance may be adversely affected by real world operating conditions; failure of products may under certain circumstances cause permanent loss of end user data; new viruses or Internet threats may develop that challenge the effectiveness of security features in NETGEAR's products; the ability of NETGEAR to market and sell its products and technology; the impact and pricing of competing products; and the introduction of alternative technological solutions. Further information on potential risk factors that could affect NETGEAR and its business are detailed in the Company's periodic filings with the Securities and Exchange Commission. NETGEAR undertakes no obligation to release publicly any revisions to any forward-looking statements contained herein to reflect events or circumstances after the date hereof or to reflect the occurrence of unanticipated events.

Source: NETGEAR