Datum: (64 dagen oud)
PR: Pride PR

NETGEAR lanceert READYNAS RR2312, de eerste 1U 12-bay opslag voor het MKB

Gouda, 19 september 2017 — NETGEAR lanceert de NETGEAR ReadyNAS® 1U 12-bay High Density Rackmount Network Attached Storage (RR2312) voor het MKB. ReadyNAS 2312 is de eerste 12-bay NAS in 1U-vorm, wat het tot de kleinste oplossing met zoveel opslagruimte op de markt maakt. ReadyNAS 2312 is ideaal voor backups, file serving, archiveren, cloudopslag en IP-gebaseerd surveillance-videobeheer en opnames. De ReadyNAS is eenvoudig in te stellen, te monitoren en te beheren via de nieuwe Insight-management app voor iOS- en Android-apparaten.

Het 12-bay-ontwerp en de vier gigabit Ethernet-interfaces van ReadyNAS 2312 bieden goede prestaties en dataschaalbaarheid tegen een lage initiële prijs. Data wordt beschermd via een hybride backup-proces met drie opties:
  1. Een gecentraliseerde computer backup werkt met de ReadyCLOUD® PC/Mac- applicatie voor backup van data naar de ReadyNAS: elk uur wordt een opname van data gemaakt, om te zorgen dat de data up to date is. Deze is snel toegankelijk en eenvoudig te herstellen in het geval van dataverlies of -corruptie.
  2. De gratis disaster recovery-oplossing, ReadyDR, beschermt bedrijven tegen onverwachte rampen: elk uur wordt een geautomatiseerde en voortdurende block level data-backup naar een tweede ReadyNAS gemaakt.
  3. Met backup naar de Cloud kan ReadyNAS data synchroniseren naar de publieke cloud van uw voorkeur, waaronder bijvoorbeeld Amazon Web Services (AWS), Amazon Cloud Drive, Google Drive en Dropbox
“De ReadyNAS 2312 is momenteel marktleider op het gebied van prijs per terabyte in network attached storage”, zegt Richard Jonker, vice president MKB productmanagement bij NETGEAR. “We hebben dit product specifiek ontworpen om aan de groeiende behoefte aan grote en schaalbare netwerkopslag te voldoen, met aandacht voor compacte omvang, databetrouwbaarheid en eenvoudig management. De eerste gebruikers vinden het een ideale oplossing voor backup van data en beheer van beveiligingsvideo’s, maar ook voor cloudopslag of archivering van data.”

ReadyNAS 2312 wordt aangedreven door een quad core high performance Intel® Atom C3000® processor met quad gigabit Ethernet network interface. Daardoor kunnen tot 40 IP-beveiligingscamera’s met hoge definitie en hoge framerate worden ondersteund, geholpen door de unieke XRAID-technologie van NETGEAR. IT-beheerders kunnen extra opslagcapaciteit probleemloos toevoegen naarmate er meer bewakingsvideo’s bijkomen.

Het compacte ontwerp van de ReadyNAS 2312 is uitstekend geschikt voor videosurveillance-applicaties. Middels software die ONVIF-compliant is, kan ReadyNAS worden gekoppeld met de nieuwe NETGEAR FlexPower Wire-Free IP Camera (VNC4030) and the FlexPower Base Station (VNB4000), de eerste en enige draadloze camera op batterijen die ONVIF®-compliant is. Het is een prima keus voor bedrijven die lokale opslag prefereren boven cloudopslag, maar het installatiegemak van draadloze indoor- en outdoorcamera’s willen.

ReadyNAS 2312 draait op het Linux 4 zakelijke BTRFS-bestandssysteem en biedt de volledige set zakelijke functionaliteiten van het ReadyNAS-besturingssysteem, waaronder ondersteuning voor virtualisatie, RAID 0, 1, 5, 6, 10, 50 en 60, en databescherming die gedeeld wordt door alle NETGEAR ReadyNAS-producten: XRAID® beschermt tegen uitvallen van de harde schijf en maximaliseert gebruik van alle capaciteit van de schijf; snapshots beschermen tegen operationele fouten; een ingebouwde antivirus-oplossing en bit rot-bescherming tegen kwaliteitsverlies van media, en cloudopslag.

Belangrijkste voordelen van ReadyNAS 2312
  • Unieke hybride backup combineert locale backups met backups in de cloud voor dubbele bescherming van data
  • Kleinste 1U rackmount NAS-oplossing met 12 x 3.5’ SATA drive bays
  • Disaster recovery backup naar andere ReadyNAS met elk uur een opname ter bescherming tegen ransomware
  • Ultieme databeveiliging en robuustheid (BTRFS & Linux 4.4, RAID 50/60, snelle encryptie)
  • Vijf niveaus van databescherming (mechanisch, fysiek, virus/malware, menselijk, volledig systeem)
  • Schaalbare opslagcapaciteit met eenvoudige en naadloze uitbreiding, ondersteund door ReadyNAS XRAID® en FlexRAID®
  • NETGEAR Insight app voor iOS en Android™ mobiele apparaten voor intuïtieve installatie, monitoring en beheer van ReadyNAS 2312
  • Vijf jaar garantie, vijf jaar lang verzending van nieuwe onderdelen op de volgende werkdag, en meerdere ondersteuningsopties
Prijzen en beschikbaarheid
De ReadyNAS 2312 Business Class 1U 12-Bay Rackmount Network Storage (RR2312) is beschikbaar bij zowel geautoriseerde NETGEAR-partners als via andere verkoopkanalen. Een adviesprijs is op verzoek beschikbaar.

ReadyNAS Rackmount met ReadyNAS OS 6.7 is beschikbaar in meerdere varianten, van de ReadyNAS 2304 Business Class 1U 4-Bay Rackmount Network Storage (RR2304) tot 4U 60-bay-modellen met 132 bays met uitbreiding. Lees meer over NETGEAR ReadyNAS en kies de juiste oplossing voor uw bedrijf.

Download de gratis NETGEAR Insight management app uit de Apple App Store of via Google Play en geniet van de vrijheid van one-touch netwerkmanagement - wanneer dan ook, waar dan ook.

Voor meer informatie (niet voor publicatie):
Pride PR
Nadia el Ghalbzouri/ Ivette van der Elst
(t) +31 71 568 00 28
netgear@pridepr.nl

Over NETGEAR, Inc.

NETGEAR (Nasdaq: NTGR) is een wereldwijd netwerkbedrijf dat innovatieve producten levert aan consumenten, bedrijven en service providers. NETGEAR-producten zijn gebouwd op een verscheidenheid van bewezen technologieën zoals draadloos, Ethernet en powerline. De producten hebben focus op betrouwbaarheid en gemak. De productlijn bestaat uit bedrade en draadloze apparaten die netwerken, breedband toegang en netwerkconnectiviteit toestaan. Deze producten zijn beschikbaar in meerdere opstellingen om aan te sluiten op de behoefte van eindgebruikers in elke regio waar de producten van NETGEAR worden verkocht. NETGEAR-producten worden verkocht in meer dan 38.000 winkellocaties over de hele wereld, en door zowel 30.000 value-added resellers, als vele grote service providers van kabel en mobiele netwerken. Het bedrijf heeft het hoofdkwartier in San Jose, Californië en kantoren in 25 landen. Meer informatie is beschikbaar op www.netgear.nl of op www.netgear.be. Volg NETGEAR op http://twitter.com/NETGEAR en op Facebook: http://www.facebook.com/NETGEAR.

©2016 NETGEAR, Inc. NETGEAR and the NETGEAR logo are trademarks and/or registered trademarks of NETGEAR, Inc. and/or its affiliates in the United States and/or other countries. Other brand and product names are for identification purposes only and may be trademarks or registered trademarks of their respective holder(s). The information contained herein is subject to change without notice. NETGEAR shall not be liable for technical or editorial errors or omissions contained herein. All rights reserved.

Safe Harbor Statement under the Private Securities Litigation Reform Act of 1995 for NETGEAR, Inc.: This press release contains forward-looking statements within the meaning of the U.S. Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Specifically, statements concerning NETGEAR's business and the expected performance characteristics, specifications, reliability, market acceptance, market growth, specific uses, user feedback and market position of NETGEAR's products and technology are forward-looking statements within the meaning of the Safe Harbor. These statements are based on management's current expectations and are subject to certain risks and uncertainties, including, without limitation, the following: the actual price, performance and ease-of-use of NETGEAR's products may not meet the price, performance and ease-of-use requirements of customers; product performance may be adversely affected by real world operating conditions; failure of products may under certain circumstances cause permanent loss of end user data; new viruses or Internet threats may develop that challenge the effectiveness of security features in NETGEAR's products; the ability of NETGEAR to market and sell its products and technology; the impact and pricing of competing products; and the introduction of alternative technological solutions. Further information on potential risk factors that could affect NETGEAR and its business are detailed in the Company's periodic filings with the Securities and Exchange Commission. NETGEAR undertakes no obligation to release publicly any revisions to any forward-looking statements contained herein to reflect events or circumstances after the date hereof or to reflect the occurrence of unanticipated events.

Source: NETGEAR