Datum: (62 dagen oud)
PR: Franssen Communicatie

Nieuw compleet Data Platform versnelt ontwikkeling en uitrol van applicaties

InterSystems IRIS Data Platform® voor bedrijfskritische, data gestuurde oplossingen van elke omvang

CAMBRIDGE, Mass., September, 2017 InterSystems, wereldwijd toonaangevend in informatietechnologie platformen voor applicaties bij zorginstellingen, het bedrijfsleven en de overheid, kondigt InterSystems IRIS  Data Platform® aan. Met een ingebouwde krachtige database is InterSystems IRIS het allereerste data platform met functies voor interoperabiliteit, geschikt voor alle vormen van bedrijfskritische en data-intensieve applicaties, ongeacht of gebruikers deze toepassen voor transactieverwerking of voor analytische doeleinden.

Het platvorm omvat:
  • Een gevanceerde multi-model en schaalbaar gegevensbeheer, geschikt voor een gevarieerde werkbelasting en uiteenlopende datamodellen;
  • Standaard voorzieningen voor interoperabiliteit met andere platformen en applicaties;
  • Een open analytisch platform;
  • Een uitrolmechanisme gericht op zowel cloud, on-premise en hybride omgevingen;
  • Een niet eerder vertoonde combinatie van horizontale en verticale schaalbaarheid, waardoor systemen snel zijn aan te passen aan een veranderende werkbelasting en wisselende datavolumes;
  • Volledige 24/7 wereldwijde technische ondersteuning.
De naam van InterSystems nieuwe platform is afgeleid van de ontwerpprincipes op basis waarvan het bedrijf producten vervaardigd. IRIS staat voor ”Interoperable, Reliable, Intuitive, Scalable”. Deze vier eigenschappen zijn noodzakelijk om te kunnen inspelen op de snelgroeiende omvang van de data die dagelijks bij ondernemingen binnenstromen.

In een recente IDC InfoBrief  met een onderzoek geïnitieerd door InterSystems onder de titel “Choosing a DBMS to Address the Challenges of the Third Platform,” laat 47 procent van de ondervraagde organisaties weten dat data die niet exact op een gepland moment binnenkomen een negatieve invloed hadden op hun bedrijfsprestaties. Die data worden voornamelijk gegenereerd door de ETL processen (extract, transform, load), waarop organisaties vertrouwen bij het overbrengen van data tussen verschillende applicaties en platformen. Door het gelijktijdig uitvoeren van transactieverwerking en analytische processen op één platform, maakt IRIS een infrastructuur met ETL-voorzieningen overbodig. Het platform biedt onmiddellijk inzicht in welke acties nodig zijn om de actuele datastroom op te vangen. Daarbij zorgt het platform met de ingebouwde functionaliteit voor interoperabiliteit voor een naadloze aansluiting op bestaande architecturen, systemen en apparaten. Daarmee levert IRIS een belangrijke bijdrage aan het versnellen van de bouw en de uitrol van data gestuurde toepassingen.

“We ontwikkelden het IRIS Data Platform vanuit de gedachte een instrumentarium samen te stellen dat voorziet in toekomstbestendige oplossingen”, aldus Paul Grabscheid, vice president Strategic Planning bij InterSystems. “Met de introductie van het IRIS Data Platform zetten we een aanzienlijke stap vooruit in de database industrie en bouwen we voort op InterSystems rijke historie van technische innovaties, gericht op het oplossen van de echte problemen waartegen bedrijven in de praktijk aanlopen.”

IRIS is het nieuwste lid van de InterSystems data platform productfamilie met onder meer het multi-model database managementsysteem Caché en het applicatie integratiesysteem Ensemble. Gebruikers van deze producten kunnen, indien gewenst, gemakkelijk en gratis overstappen op het IRIS Data Platform.

“In toenemende mate bestaat bij ondernemingen de behoefte om met één coherente datastroom zowel analyses uit te voeren als transacties te registreren en niet langer afhankelijk te zijn van afzonderlijke databases met ofwel analytische data, ofwel operationele data”, aldus Carl Olofson, vice president research of Data Management Software bij IDC. “InterSystems brengt zijn open architectuur op een hoger niveau met het IRIS Data Platform, waarmee zich bestaande infrastructuren en ’best-of-breed’ technologieën naadloos laten samenvoegen ter ondersteuning van een brede variëteit in applicatiebehoeften en bedrijfsomgevingen.”

Het InterSystems IRIS Data Platform is wereldwijd leverbaar vanaf januari 2018.

Over InterSystems
InterSystems is de drijvende kracht achter wat belangrijk is: de machine achter relevante applicaties in de medische sector, de financiële wereld, de overheid en bij andere organisaties waar de zorg voor menselijk leven en levensonderhoud een rol speelt. InterSystems is een leverancier van strategische technologie sedert 1978. Het bedrijf is in privé handen. Het hoofdkantoor staat in Cambridge Massachusetts, terwijl er wereldwijd diverse bijkantoren zijn voor verkoop en technische ondersteuning. De softwareproducten worden dagelijks gebruikt door miljoenen mensen in meer dan 100 landen.

Meer informatie is te vinden op www.intersystemsbenelux.com of te verkrijgen bij:

David Majster
Marketing Manager Benelux en Frankrijk