Datum: (77 dagen oud)
PR: Lubbers De Jong

e-Spirit kiest Lubbers De Jong voor communicatie en pr

e-Spirit, expert in digital experience platforms, gaat samenwerken met Lubbers De Jong om de communicatie- en pr-activiteiten in Nederland te versterken. Het Duitse techbedrijf wil snel uitbreiden in Europa en ziet Nederland als een belangrijke groeimarkt. Met hulp van Lubbers De Jong gaat e-Spirit gaat de naams- en propositiebekendheid vergroten.

E-Spirit is van origine een Duits bedrijf en sinds 1999 een stevige positie verworven in eigen land. De laatste jaren is er echter ook internationaal steeds meer interesse in de software van het bedrijf. e-Spirit richt zich met CMS FirstSpirit speciaal op de buyers journey van e-commercebedrijven en retailers, een klantreis die door de explosie aan platformen, gadgets en schermen ingewikkeld geworden is. De vele integratiemogelijkheden van FirstSpirit komen hierbij goed van pas. Het stelt e-commerce bedrijven, banken, verzekeraars, de maakindustrie en retailers in staat om content te presenteren en de merkbeleving te bewaken op een groot aantal platformen en devices.

e-Spirit is in Nederland nog relatief onbekend. Met behulp van Lubbers De Jongs gaat met communicatie- en pr-activiteiten de naamsbekendheid vergroten. In Nederland wordt e-Spirit geleid door country director Matthias Meijer. “Ons koopgedrag gaat de komende jaren sterk veranderen door de komst van nieuwe digitale kanalen en devices. E-Spirit heeft alles in huis om retailers en webwinkeliers hierop in te laten spelen. We hebben ondertussen al een groot aantal bedrijven begeleid bij hun digitale transformatie en zijn er klaar voor om ook in Nederland een groeispurt te maken.”

Peter Keijzer, directeur van Lubbers De Jong: "We zijn verheugd om voor een koploper als e-Spirit te werken. Met hun bewezen technologie en integratiemogelijkheden behoren ze tot de wereldtop op het gebied van digitale transformatie. Aan ons de mooie taak om het merk in Nederland breder onder de aandacht te brengen en de groei van dit opkomende bedrijf vorm te geven.”

Over e-Spirit
E-spirit is een leverancier van digital experience platforms en richt zich speciaal op het optimaliseren van buyer journeys van retailers en e-commercebedrijven. e-Spirit is opgericht in 1999 en is onderdeel van de adesso Group. Het bedrijf heeft kantoren op zestien locaties in Duitsland, de Verenigde Staten, Groot Brittannië, Benelux, Oostenrijk en Zwitserland. Klanten zijn onder andere BASF, s. Olivier, Hugo Boss, Commerzbank, L’Oreal Luxe, MAN, Media Saturn en Rijksportaal.