Datum: (82 dagen oud)
PR: Progress Communications

Descartes versterkt positie in de markt met overnames

Ontwikkeling en innovatie centraal bij uitbreiding

Amersfoort, 31 augustus 2017 – De afgelopen twaalf maanden heeft Descartes Systems Group (Nasdaq: DSGX) (TSX: DSG), wereldleider in integratie van handelsverkeer tussen logistiek intensieve organisaties, het aanbod van producten en diensten fors uitgebreid. Met onder meer de overnames van ShipRush, PCSTrac Business, Appterra, 4Solutions en Datamyne blijft het bedrijf zich inzetten voor innovatie en productoptimalisatie. Hierdoor profiteren potentiële en bestaande klanten van Descartes van de nieuwste technologieën.

De overnames maken deel uit van Descartes’ doel om haar aanwezigheid en leiderschapspositie in de markt te versterken met het wereldwijde Logistics Technology Platform. Het afgelopen jaar wist het bedrijf zijn netwerk uit te breiden, e-commerceapplicaties te verbeteren en de e-commercecommunity uit te bouwen.

Naast overnames breidde Descartes het afgelopen jaar ook op andere wijze haar netwerk uit: het bedrijf biedt namelijk de dienstverlening van het eerder overgenomen Pixi sinds kort ook aan in Nederland en België. Met deze e-commerce-wms-oplossing brengen klanten in deze landen eenvoudig orde aan in hun winkelmagazijnen en logistieke processen.

De recente overnames van ShipRush en PSCTrac Business breiden het e-commerceportfolio uit en completeren de transportmanagement- en mobiele applicaties van Descartes. ShipRush, een bedrijf dat distributieoplossingen biedt voor kleine tot middelgrote bedrijven, versterkt de e-commerceapplicaties met extra opties op het gebied van pakketdistributie. De overname van PSCTrac Business, leverancier van mobiele oplossingen voor een betere samenwerking tussen retailers en hun leveranciers van logistieke diensten, zorgt daarnaast voor meer inzicht in zendingen van distributiecentra naar winkels.

Met de overnames van zowel Appterra als 4Solutions in het najaar van 2016 verbreedde Descartes haar messaging-portfolio, zodat handelspartners nog eerder in het distributieproces (logistieke) gegevens kunnen verzamelen en uitwisselen. De overname van Datamyne draagt bij aan een sterkere marktpositie op het gebied van Trade Data. Hiermee verkrijgen klanten zekerheid over partijen waarmee ze zaken doen, en het op de juiste manier informeren van instanties om boetes te voorkomen en de controle over de supply chain te behouden. Dankzij deze toevoegingen aan het Descartes-netwerk zijn klanten nu in staat handelsprocessen beter te stroomlijnen.

“Net als onze klanten blijven wij continu groeien en ontwikkelen. Alle overnames van de afgelopen twaalf maanden dragen bij aan de groei van de wereldwijde e-commercecommunity en het klantenbestand van Descartes. Onze technologie is efficiënt, flexibel, betrouwbaar en toegespitst op samenwerking, Hierdoor worden uitdagingen  kleiner en complexe zaken steeds eenvoudiger. We kunnen elk logistiek proces internationaal ondersteunen”, aldus Ed Gardner, Executive VP Corporate Development van Descartes.

Over Descartes
Descartes (TSX: DSG) (Nasdaq: DSGX) is de wereldwijde leider op het gebied van on-demand, SaaS-oplossingen (Software-as-a-Service) die bijdragen aan de verbetering van de productiviteit, en van de prestaties en zekerheid voor ondernemingen, waarbij logistiek een belangrijke rol speelt. Klanten gebruiken de modulaire, cloud-based oplossingen om leveringen te plannen, te sturen, te volgen en te meten. Ook kunnen zij vrachten plannen, toewijzen en uitvoeren, transportfacturen opstellen, controleren en betalen, wereldwijde handelsdata bekijken, douane- en beveiligingsdocumenten voor import en export archiveren, en verschillende andere logistieke processen uitvoeren. Dit alles door deelname aan ’s werelds grootste, multimodale samenwerkingscommunity voor logistiek. Het hoofdkantoor van Descartes is gevestigd in Waterloo, Canada, en de organisatie heeft kantoren en partners wereldwijd. Meer informatie: www.descartes.com.

Progress Communications
Allard Rustenhoven / Corinna Peekel