Datum: (87 dagen oud)
PR: OCTANE PR

BluJay Solutions verwerft 500 miljoen dollar aan kapitaal om groei te stimuleren

Dordrecht, 23 augustus 2017BluJay Solutions, leverancier van supply chain-software en -diensten aangedreven door ’s werelds eerste Global Trade Network (GTN), heeft nieuwe financierders aangetrokken, bestaande uit TPG Specialty Lending en BlueBay Asset Management’s Private Debt Group. Het kapitaal ondersteunt de verdere uitbereiding en groei van BluJay’s Global Trade Network. Daarnaast maakt 200 miljoen dollar aanvullend kapitaal het mogelijk om acquisities te financieren, aangezien BluJay zijn software-oplossingen blijft uitbreiden.

Hieronder volgt het volledige Engelstalige persbericht:

BluJay Solutions Raises up to $500 Million New Financing to Drive Accelerated Growth

BluJay Solutions, a leading provider of supply chain software and services powered by the world’s first Global Trade Network, has raised a significant new financing facility from TPG Specialty Lending and BlueBay Asset Management’s Private Debt Group. The capital will bolster BluJay’s continued expansion of its market-leading Global Trade Network and help accelerate growth. In addition, the facility allows for $200 million of additional capital to finance acquisitions as BluJay continues to expand its market-leading software solutions.

“Our Global Trade Network has been widely accepted by companies around the globe,” said Doug Braun, BluJay Solutions CEO. "They understand the power and vision of bringing thousands of supply chain participants into a single network and workflow. We are winning more deals because our Global Trade Network is resonating, and this new financing will allow us to accelerate our expansion plans.”

Over the past 18 months, the Company has attained significant milestones:
Achieved record revenue and double-digit organic growth  Fully integrated its product portfolio, delivering a seamless customer experience and a modern, intuitive user interface; Completed and fully integrated the acquisitions of LeanLogistics and Blackbay, solidifying the Company’s leadership in SaaS TMS and bringing a next-generation, last-mile mobility solution into the product portfolio; Added 269 new customers across 18 countries on four continents; Continued to invest heavily in its products and people – BluJay now has over 1,100 people across the organization, including 400 in engineering and product development.

“We are proud of our success. Our focus is and will always be delivering value to our customers. We measure our success by theirs,” said Braun. “This financing event provides further flexibility with respect to future acquisitions as we seek to continuously improve our Global Trade Network, reach new markets, and add new services – ultimately driving value for our customers.”

Over BluJay Solutions
BluJay Solutions levert supply chain-software en -diensten aan ‘s werelds meest vooruitstrevende retailers, distributeurs, expediteurs, fabrikanten en logistieke dienstverleners. Het BluJay Global Trade Network transformeert supply chain-logistiek en maakt het mogelijk voor klanten om de krachten te bundelen met ruim 40.000 internationale partners die verbonden zijn aan het netwerk. Met BluJay kunnen organisaties snellere handel bedrijven, hun supply chain-waarde inzetten om concurrentievoordeel te behalen en vooruit te kijken om hun toekomst in de wereldwijde economie te versterken. Voor meer informatie kijk op: www.blujaysolutions.com of volg ons op Twitter via @myBluJay.

Voor verdere persinformatie kunt u contact opnemen met OCTANE PR:
Tel: +31 (0)40 266 1130
E-mail: BluJayNL@octanepr.com