Datum: (90 dagen oud)
PR: Marcommit

Aerohive introduceert gecombineerde access point en switch met ingebouwde IoT-functionaliteit

Installatie van de nieuwe AP150W neemt minder dan twee minuten in beslag

Amstelveen, 21 augustus 2017 – Aerohive Networks® (NYSE: HIVE), onafhankelijke leverancier van zakelijke netwerkoplossingen die vanuit de cloud worden beheerd, kondigt de introductie aan van de AP150W. Dit is binnen de branche de eerste compacte combinatie van access point en switch voor muurbevestiging die van ingebouwde IoT-functionaliteit is voorzien. De AP150W biedt krachtig presterende 802.11ac Wave 2-connectiviteit tegen de helft van de prijs van concurrerende oplossingen. Het apparaat kan met een muurplaat op een Ethernet-netwerkcontact worden aangesloten of op een bureaublad worden geplaatst. De installatie neemt minder dan twee minuten in beslag, zoals te zien is in deze video.

“Wifi is zowel thuis als op het werk uitgegroeid tot de primaire connectiviteitsmethode”, zegt Alan Amrod, Senior Vice President van de Products Organization van Aerohive Networks. “We hebben draadloze 802.11ac Wave 2-functionaliteit, Gigabit Ethernet-switch-technologie, Bluetooth Low Energy (BLE) en ZigBee-functionaliteit samengebracht binnen een apparaat dat in minder dan twee minuten tijd kan worden geïnstalleerd. Wifi in iedere ruimte wordt daarmee eindelijk betaalbaar en eenvoudig.”

De AP150W is vanaf begin september verkrijgbaar voor een prijs van 299 dollar. Dit is inclusief het permanente, kosteloze gebruik van de cloud-beheeroplossing Aerohive Connect™. De AP150W biedt de volgende voordelen:
  • De functionaliteit van Aerohive voor cloud-gebaseerd netwerkbeheer zorgt voor een drastische vereenvoudiging van de inzet van de AP150W in private en publieke cloud-omgevingen van elke omvang.
  • De AP150W biedt superieure 802.11ac Wave 2-prestaties met de enige 3x3:3-configuratie binnen de branche. De oplossing biedt ondersteuning voor Netflix-streaming, VoIP-gesprekken en video conferences met doorvoersnelheden van 1,3 Gbps.
  • De Private Pre-Shared Key (PPSK) functionaliteit maakt het mogelijk om gasten eenvoudiger netwerktoegang te bieden en voor veilige toegang tot IoT-netwerken te zorgen zonder de kosten en complexiteit die met 802.1X gepaard gaan.
  • Voor elke AP150W zijn maatregelen getroffen die vervalsing tegengaan en de integriteit van het platform waarborgen. Daarmee blijft vertrouwelijke informatie binnen het netwerk beschermd en wordt voorkomen dat het apparaat wordt gebruikt zonder toegangsverificatie.
  • De AP150W biedt flexibele ondersteuning voor diverse toepassingsscenario’s door VoIP-telefoons, IoT-sensoren en camera’s van stroom te voorzien via zijn ingebouwde PoE-switch en Passive Passthrough Port. Daarmee gaan de huidige investeringen van klanten in hun bekabeling en switch-infrastructuur niet verloren.
Meer informatie over de AP150W is hier beschikbaar.

Over Aerohive Networks
Aerohive (NYSE: HIVE) verbindt klanten op eenvoudige en betrouwbare wijze met de informatie, applicaties en inzichten die zij nodig hebben om te groeien. Het simpele, schaalbare en veilige platform levert mobiliteit zonder beperkingen. Voor haar wereldwijde klanten is ieder access point een startpunt. Het hoofdkantoor van het in 2006 opgerichte Aerohive bevindt zich in Milpitas in Californië. Voor meer informatie bezoek http://www.aerohive.com, bel 0800 0200462, volg @Aerohive op Twitter, abonneer op het blog, word lid van de community of word fan op Facebook.

“Aerohive” is een gedeponeerd merk van Aerohive Networks, Inc. Alle product- en bedrijfsnamen die in dit document worden vermeld zijn merken of gedeponeerde merken van hun respectieve eigenaars. Alle rechten voorbehouden.

Safe Harbor Statement
This press release contains forward-looking statements, including statements regarding new Aerohive product and service offerings and statements regarding their expected performance, market receptiveness and competitive advantage. These forward-looking statements are based on current expectations and are subject to inherent uncertainties, risks and changes in circumstances that are difficult or impossible to predict. The actual outcomes and results may differ materially from those contemplated by these forward-looking statements as a result of these uncertainties, risk and changes in circumstances, including, but not limited to, risks and uncertainties related to: general demand for wireless networking in the industry verticals targeted or demand for Aerohive products in particular, unpredictable and changing market conditions, risks associated with the deployment, performance and adoption of new products and services, risks associated with our growth, competitive pressures from existing and new companies, technological change, product development delays, our inability to protect Aerohive intellectual property or to predict or limit exposure to third party claims relating to its or Aerohive's intellectual property, and general market, political, regulatory, economic and business conditions in the United States and internationally.

Additional risks and uncertainties that could affect Aerohive’s financial and operating results are included under the captions "Risk Factors" and "Management's Discussion and Analysis of Financial Condition and Results of Operations," in the Company’s recent annual report on Form 10-K and quarterly report on Form 10-Q.  Aerohive’s SEC filings are available on the Investor Relations section of the Company’s website at http://ir.aerohive.com and on the SEC's website at www.sec.gov. All forward-looking statements in this press release are based on information available to the Company as of the date hereof, and Aerohive Networks disclaims any obligation to update the forward-looking statements provided to reflect events that occur or circumstances that exist after the date on which they were made, except as required by law.

Perscontact Aerohive
Aerohive Networks