Datum: (95 dagen oud)
PR: Franssen Communicatie

CodeMeter van Wibu-Systems winnaar CODiE award 2017 in categorie beveiliging en licentiemanagement

San Francisco, augustus 2017 - Wibu-Systems, leverancier van oplossingen voor licentie management en beveiliging voor onafhankelijke softwareleveranciers en machinebouwers, heeft de CODiE onderscheiding gewonnen voor zijn CodeMeter technologie. SIIA (Software & Information Industry Association) die voor het 32ste jaar producten nomineert voor de CODiE onderscheiding, noemt CodeMeter het beste systeem in 2017 voor het toekennen van gebruiksrechten voor software dan wel digitale content. CODiE winnaars behoren tot de ondernemingen die mondiaal de meest innovatieve bedrijfstechnologie op de markt brengen.

CodeMeter is een beveiligingsplatform die softwarebouwers in staat stelt hun intellectuele eigendom te gelde te maken door hun producten te beschermen tegen piraterij, ongeoorloofd kopiëren en reverse engineering. Daardoor zijn softwarebouwers en fabrikanten van apparaten met ingebouwde software in staat om robuuste leveringsmodellen te ontwikkelen waarmee ze ook bij onzekere marktomstandigheden en prijsfluctuaties tegemoet kunnen  komen aan de uiteenlopende wensen binnen hun klantenkring. De Wibu-Systems technologie stelt hun tevens in staat om methoden voor eindpunt beveiliging te integreren met hun eigen oplossingen conform het raamwerk van Industrie 4.0. CodeMeter is voorzien van de krachtigste en meest innovatieve encryptiemethodieken. Het product is leverbaar als pure, server gebaseerde softwareoplossing, als software ondergebracht in hardware (USB-dongles) van verschillend formaat of in de vorm van een beveiligd software element als onderdeel van een ’embedded’ systeem.

De SIIA CODiE onderscheidingen gelden als belangrijke instrumenten voor aanbieders in de informatiesector om zich met hun producten in verschillende categorieën te meten. De genomineerden worden in een eerste ronde op hun waarde beoordeeld door zowel software-experts als deskundigen in bedrijfstechnologie met een uiteenlopende achtergrond (analisten, bloggers, media experts, bankiers en investeerders). In deze ronde stellen de experts tevens hun lijst met finalisten samen. Ook de leden van de SIIA-brancheorganisatie kiezen uit de genomineerden hun finalisten. Uit de gezamenlijke scores van de expert jury en de SIIA-leden volgt een rangschikking van de winnaars in 60 verschillende categorieën. Meer gedetailleerde informatie over de winnende producten is te vinden op:  http://www.siia.net/codie/2017-Winners.

“Het is een geweldige eer om op deze manier erkenning te krijgen voor CodeMeter binnen de sector”, aldus Olivier Winzenried, oprichter en CEO van Wibu-Systems. “Nadat we ons in 2005 voor het eerst hebben aangemeld, zijn we nu al voor de derde keer als beste uit de bus gekomen in onze productcategorie.  Het bewijst dat we CodeMeter hebben ontwikkeld op een fundamenteel goed ontwerp, gericht op bescherming, licentieregistratie en beveiliging van zelfstandige toepassingen, netwerksystemen, alsmede gevirtualiseerde en cloudgebaseerde applicaties, die draaien op computersystemen, mobiele apparaten, embedded systemen, PLC’s en microcontrollers.”

Over Wibu-Systems
WIBU-SYSTEMS AG (WIBU®) met het hoofdkantoor in het Duitse Karlsruhe, is in 1989 opgericht door Oliver Winzenried en Marcellus Buchheit. De onderneming is een innovatieve marktleider op het gebied van beveiligingstechnologie voor mondiaal softwarelicentiebeheer. De brede reeks oplossingen van Wibu-Systems bieden een oplossing voor het afschermen van alle vormen van digitale content, inclusief intellectueel eigendom en software applicaties voor computer systemen, mobiele toepassingen, industriële automatiseringsoplossingen en cloud-diensten.  Wibu-Systems BV is een zelfstandige onderneming, gevestigd aan de Welbergweg 19, 7556 PE in Hengelo en staat onder leiding van Marcel Hartgerink. Via zijn bedrijf Identi-Holding BV is hij tevens eigenaar van Wibu-Systems Ltd en de overige bedrijven, verantwoordelijk voor de activiteiten in België, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Portugal en Spanje,

Voor meer informatie: www.wibu-systems.nl, tel.: 074 7501495