Datum: (113 dagen oud)
PR: Lubbers De Jong

Red Hat neemt Permabit-technologie over

Red Hat verbetert cloud-native en Linux-containeroplossingen met Red Hat Enterprise Linux-ready data-deduplicatie- en compression-portfolio van Permabit

Amsterdam, 1 augustus 2017 – Red Hat, Inc. (NYSE: RHT), leverancier van opensourceoplossingen, neemt technologie over van Permabit Technology Corporation, een leverancier van software voor data-deduplicatie, datacompressie en thin provisioning. Door Red Hat Enterprise Linux uit te breiden met de technologie van Permabit kan Red Hat bedrijven beter helpen met hun digitale transformatie door ze efficiëntere opslagmogelijkheden te bieden.

Steeds meer bedrijven kiezen voor digitale technologieën als Linux-containers en cloud computing om hun efficiëntie te verbeteren. Om deze services te laten draaien en de data op te slaan, hebben ze echter meer nodig dan wat door traditionele storagetechnologieën wordt geboden. Efficiënte opslag is een belangrijk onderdeel om aan die behoeften te voldoen, met name vanwege de opkomst van hyperconverged infrastructuur (HCI) die storage en compute samenvoegt op een enkele x86-server. Zakelijke opensourceoplossingen kunnen helpen bij de storage-uitdagingen die door deze digitaal transformatieve technologieën worden opgelegd. Dit is mogelijk door software te gebruiken die de voor applicaties beschikbare opslagruimte kan vergroten zonder dat de hoeveelheid fysieke opslagruimte vergroot hoeft te worden.

Met de technologie van Permabit kan Red Hat nu krachtige data-deduplicatie- en compressiemogelijkheden opnemen in Red Hat Enterprise Linux. Deze zullen ook de mogelijkheden van Red Hat's hybride cloud- en opslagtechnologie verbeteren, waaronder het Red Hat OpenStack Platform, het Red Hat OpenShift Container Platform en Red Hat Storage. Red Hat is verder van plan om de technologie van Permabit open source te maken, wat in lijn is met de toewijding om oplossingen en upstream-first innovatie te leveren die volledig open source zijn. Klanten kunnen hierdoor een enkel, ondersteund en volledig open platform gebruiken om hun storage-efficiëntie te verbeteren, zonder afhankelijk te zijn van heterogene tools of aangepaste en slecht ondersteunde besturingssystemen.

De transactie heeft naar verwachting geen invloed op Red Hat’s guidance voor het tweede kwartaal dat afloopt op 31 augustus 2017 of het boekjaar dat eindigt op 28 februari 2018.

Quote
Jim Totton, vice president and general manager, Red Hat
“Digitaal transformatieve technologieën, waaronder cloudinfrastructuur, Linux-containers en hyperconverged infrastructuur vragen van bedrijven dat ze eerder genomen en overgeslagen technologiebeslissingen heroverwegen. Dit geldt in het bijzonder voor storage om zoveel mogelijk efficiëntie te behalen voor hun zakelijke ontwikkeling. Door Red Hat Enterprise Linux uit te breiden met de deduplicatie- en compressietools van Permabit kan Red Hat organisaties ondersteunen bij het realiseren van een efficiëntere storage-footprint om zo innovatie te stimuleren.”

Over Red Hat
Red Hat staat wereldwijd aan de top als leverancier van opensourceoplossingen. Met een communitygedreven benadering biedt Red Hat een betrouwbare en high-performance cloud, Linux, middleware, storage en virtualisatietechnologieën. Daarnaast biedt Red Hat ondersteuning, training en consultancy. Als de verbindende factor in een wereldwijd netwerk van enterprises, partners en open source communities helpt Red Hat essentiële en innovatieve technologieën te creëren die groei faciliteren en klanten voorbereiden voor de toekomst. Kijk voor meer informatie op: http://www.redhat.com.

Voor meer informatie voor de pers
Lubbers De Jong
Anke van Heerebeek
anke@lubbersdejong.nl
020 2050428

Forward-Looking Statements
Certain statements contained in this press release may constitute "forward-looking statements" within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Forward-looking statements provide current expectations of future events based on certain assumptions and include any statement that does not directly relate to any historical or current fact. Actual results may differ materially from those indicated by such forward-looking statements as a result of various important factors, including: risks related to the ability of the Company to compete effectively; the ability to deliver and stimulate demand for new products and technological innovations on a timely basis; delays or reductions in information technology spending; the integration of acquisitions and the ability to market successfully acquired technologies and products; fluctuations in exchange rates; the effects of industry consolidation; uncertainty and adverse results in litigation and related settlements; the inability to adequately protect Company intellectual property and the potential for infringement or breach of license claims of or relating to third party intellectual property; risks related to data and information security vulnerabilities; changes in and a dependence on key personnel; the ability to meet financial and operational challenges encountered in our international operations; and ineffective management of, and control over, the Company's growth and international operations, as well as other factors contained in our most recent Quarterly Report on Form 10-Q (copies of which may be accessed through the Securities and Exchange Commission's website at http://www.sec.gov), including those found therein under the captions "Risk Factors" and "Management's Discussion and Analysis of Financial Condition and Results of Operations". In addition to these factors, actual future performance, outcomes, and results may differ materially because of more general factors including (without limitation) general industry and market conditions and growth rates, economic and political conditions, governmental and public policy changes and the impact of natural disasters such as earthquakes and floods. The forward-looking statements included in this press release represent the Company's views as of the date of this press release and these views could change. However, while the Company may elect to update these forward-looking statements at some point in the future, the Company specifically disclaims any obligation to do so. These forward-looking statements should not be relied upon as representing the Company's views as of any date subsequent to the date of this press release.

###

Red Hat, Red Hat Enterprise Linux, OpenShift and the Shadowman logo are trademarks or registered trademarks of Red Hat, Inc. or its subsidiaries in the U.S. and other countries. Linux® is the registered trademark of Linus Torvalds in the U.S. and other countries. The OpenStack word mark is a trademark or registered trademark of OpenStack Foundation in the United States and other countries, and is used with the OpenStack Foundation’s permission. Red Hat, Inc. is not affiliated with, endorsed by, or sponsored by the OpenStack Foundation or the OpenStack community.