Datum: (190 dagen oud)
PR: OCTANE PR

De Rijke bedient klanten sneller en efficiënter met BluJay-platform

Snelle communicatie en dataverwerking dankzij geïntegreerd systeem

Logistiek dienstverlener De Rijke maakt gebruik van BluJay Solutions geïntegreerde software-oplossing die logistiek, transport, opslag en douane omvat. BluJay helpt bij het ondersteunen van het brede pallet van diensten van De Rijke in Nederland en België en zorgt ervoor dat de organisatie digitaal fit is. In de afgelopen maanden zijn twee divisies (dry bulk en internationaal transport) bij De Rijke live gegaan.

De Rijke maakt de slag van traditioneel transportbedrijf naar logistiek dienstverlener. De strategische focus van de logistiek dienstverlener ligt bij supply chain management. De Rijke opereert als ketenregisseur, wat inhoudt dat de organisatie logistieke oplossingen volledig organiseert voor zijn klanten.

BluJay levert een volledige vervanging van de verouderde softwaresystemen. “Door één systeem te implementeren kunnen we snel communiceren met klanten en leveranciers en data snel invoeren in het systeem”, zegt Erik Schurgers, CFO bij De Rijke. “Met het BluJay-platform maken we een enorme efficiency-slag en kunnen we informatiestromen veel beter digitaliseren.”

Een aantal klanten van De Rijke maakt gebruik van communicatie middels dashboarding en webportals en met behulp van de data die de dienstverlener registreert met BluJay-software, voorziet De Rijke klanten snel en efficiënt van informatie. Daarnaast verzorgt De Rijke klachtenafhandeling voor zijn klanten en rapporteert dit terug aan de klant. Ook verzorgt de organisatie big data-analyse om de klant op de hoogte te houden van veranderingen in de supply chain. Hierin neemt De Rijke ook een consultancyrol in en houdt klanten volledig op de hoogte van de zendingen.

“Voor ons is digitaal fit zijn erg belangrijk”, vervolgt Schurgers. “In 2013 hebben we een tender uitgezet en BluJay is toen gekozen als softwareleverancier. De supply chain-leverancier denkt met ons mee en als er complexe updates moeten worden gedaan, dan ontwikkelt BluJay deze en neemt deze ook mee in de standaardoplossing. We hebben de belangrijkste eigenschappen, waaraan het systeem moet voldoen gedefinieerd en BluJay heeft deze allemaal verwerkt in het platform. Op deze manier wordt het platform steeds verder ontwikkeld en kunnen andere klanten van BluJay hier ook van profiteren. Onze organisatie wordt efficiënter dankzij de inzet van de logistieke experts van onszelf en BluJay.”

De Rijke biedt nu meer transparantie in operationele processen, waardoor informatie snel, transparant en veilig beschikbaar is. Dit is essentieel voor de organisatie om de concurrentie voor te blijven en klanten constant real-time inzicht te bieden. Mohit Paul, SVP Sales EMEA bij BluJay Solutions: “Wij zijn blij dat we De Rijke kunnen ondersteunen bij hun dienstverlening aan de klant. Daarnaast kunnen we dankzij deze samenwerking ons systeem verder uitbreiden en perfectioneren, zodat we onze klanten nog beter kunnen bedienen.”

Over De Rijke
De Rijke is een leidende logistieke dienstverlener met aanwezigheid in Europa en het Midden-Oosten. De Rijke biedt een breed scala aan op maat gemaakte logistieke oplossing in transport (weg, multi modaal), opslag en gerelateerde toegevoegde waarde diensten, wereldwijde expeditie (vooral lucht- en zeevracht) en douane afhandeling. De Rijke biedt, voor een aantal grote klanten, geïntegreerde Supply Chain Solutions aan, waarbij de voorgenoemde activiteiten worden gecombineerd tot een op maat gemaakte “end to end solution”.

De Rijke heeft langdurige relaties met haar klanten in de chemische, retail- en voedingsindustrie. De groep heeft 26 faciliteiten in 7 Europese landen en een joint venture in het Midden-Oosten. De Rijke combineert haar eigen netwerk met een wereldwijd logistiek netwerk tot een keten regisseur. De Rijke is opgericht in1945 en heeft meer dan 70 jaar ervaring in de logistieke markt. De groep is nog volledig eigendom van de familie.

Over BluJay Solutions
BluJay Solutions levert supply chain-software en -diensten aan ‘s werelds meest vooruitstrevende retailers, distributeurs, expediteurs, fabrikanten en logistieke dienstverleners. Het BluJay Global Trade Network transformeert supply chain-logistiek en maakt het mogelijk voor klanten om de krachten te bundelen met ruim 40.000 internationale partners die verbonden zijn aan het netwerk. Met BluJay kunnen organisaties snellere handel bedrijven, hun supply chain-waarde inzetten om concurrentievoordeel te behalen en vooruit te kijken om hun toekomst in de wereldwijde economie te versterken. Voor meer informatie kijk op: www.blujaysolutions.com of volg ons op Twitter via @myBluJay.

Voor verdere persinformatie kunt u contact opnemen met OCTANE PR:
Tel: +31 (0)40 266 1130
E-mail: BluJayNL@octanepr.com