Datum: (136 dagen oud)
PR: Pride PR

Ivanti neemt RES Software, leverancier van werkplekautomatisering en identiteitsbeheer, over

Overname verstevigt Ivanti’s leidende positie op het gebied van werkplekbeheer

Salt Lake City, Verenigde Staten, 5 juli 2017 – Ivanti, koploper in integratie en beheer van de digitale werkplek en financieel gesterkt door Clearlake Capital, kondigt de overname van RES Software aan. Het Nederlandse RES is leverancier van software gericht op het verbeteren van IT-diensten door het beschikbaar stellen van veilige en geautomatiseerde werkplekken en biedt oplossingen op het gebied van identiteitsbeheer.

De oplossingen van RES Software bieden mogelijkheden voor werkplek- en identiteitsbeheer in fysieke, virtuele en cloud-omgevingen via één enkel platform. De mogelijkheden om met RES toepassingen in bulk beschikbaar te stellen aan gebruikers en weer terug te nemen zal gecombineerd worden met Ivanti’s procesautomatisering wat IT-organisaties helpt bij het effectief automatiseren van on- en offboarding-processen.

“We zijn blij dat we Ivanti’s uitgebreide productportfolio verder kunnen uitbreiden met RES Software en RES het mogelijk maakt ons wereldwijde team verder te kunnen verbreden”, zegt Steve Daly, CEO van Ivanti. “Ivanti verwelkomt de medewerkers van RES Software bij de Ivanti-familie. We kijken ernaar uit om samen met hen de klanten en partners van RES Software te helpen nog meer uit hun investeringen te halen met de inzet van het Ivanti platform.”

Met zijn grote Europese aanwezigheid, met name in de Benelux, breidt RES Software Ivanti’s klantenbestand uit en versterkt het de wereldwijde groei van het bedrijf. Bovendien helpt RES Software de automatiseringsmogelijkheden van Ivanti uit te breiden naar nog meer toepassingen, platforms en databases.

“Bij RES Software draait alles om producten waar onze klanten van houden omdat wij complexe IT-taken versimpelen die met de moderne digitale werkplek samenhangen”, zegt Bob Janssen, oprichter en CTO van RES Software. “We zijn blij dat we onze oplossingen met een breder, wereldwijd publiek kunnen delen en dat we nog meer CIO’s kunnen ondersteunen bij hun digitale transformatie. Onze bestaande klanten gaan zeker kunnen profiteren van deze combinatie. Samen met Ivanti bieden we een bredere oplossing waarmee organisaties alsmaar ingewikkeldere IT-problemen kunnen oplossen.”

Bestaande klanten van RES Software blijven verzekerd van ondersteuning en krijgen daarnaast toegang tot Ivanti’s wereldwijde 24/7-ondersteuning en gebruikerscommunity.

Deze overname is voor Ivanti de tiende in vijf jaar, en de tweede onder de nieuwe merknaam. De voorwaarden van de transactie worden niet bekendgemaakt. Ivanti is voortdurend op zoek naar nieuwe manieren om klanten te ondersteunen in hun zoektocht naar beter beheer en beveiliging van de digitale werkplek en het efficiënt managen van de IT-infrastructuur.

Copyright © 2017, Ivanti.All rights reserved.

Voor meer informatie: (niet voor publicatie):

Voor RES
Pride PR
Jannemiek Starkenburg &Ivette van der Elst
res@pridepr.nl
t: 071-5680028

Voor Ivanti
Helen Carroll
Director of Public Relations
helen.carroll@ivanti.com

Voor Clearlake Capital
Kristin Celauro
Owen Blicksilver Public Relations, Inc.
+1 732-264-1131
kristin@blicksilverpr.com

Over Ivanti
Van traditionele pc’s tot mobiele apparaten, virtuele machines en datacentra: Ivanti helpt bij het in kaart brengen, beheren en beveiligen van uw IT-infrastructuur, het verbeteren van IT-dienstverlening en het verminderen van risico’s. Daarnaast biedt het bedrijf leveranciers up-to-date-technologie voor het vergroten van productiviteit in de gehele organisatie. Voor meer informatie, zie www.ivanti.com, of volg ons op @GoIvanti.

Over RES Software
RES creëert, automatiseert en beveiligt digitale werkplekken. Met een gebruikersgerichte benadering maakt RES de toegang tot technologie veilig, zelfs in complexe multi-device/multi-locatie scenario’s in fysieke, virtuele en cloud-omgevingen. RES beschikt over tal van gepatenteerde technologieën, snelle time to value en een hoogwaardige klantenservice voor meer dan 2.500 bedrijven wereldwijd. Bezoek www.res.com voor meer informatie of contacteer uw RES-partner en volg ons op Twitter @RESsoftware_NL.

Over Clearlake Capital
Clearlake Capital Group, L.P. is een vooroplopende investeringsmaatschappij, opgericht in 2006. De firma gaat de samenwerking aan met managementteams van wereldklasse en doet langetermijninvesteringen in dynamische bedrijven die hun voordeel kunnen doen met de operationele benadering van Clearlake, O.P.S. Het bedrijf focust zich op softwarematige en technologische dienstverlening in de industriële, energie en consumentensector. Clearlake heeft meer dan 4 miljard dollar aan assets en de senior investeerders hebben meer dan 90 investeringen geleid of helpen leiden. Meer informatie is te vinden op www.clearlake.com