Datum: (139 dagen oud)
PR: Yellow Communications

Interoute leider in Gartners Magic Quadrant voor Managed Hybrid Cloud Hosting in Europa

Interoute voor vierde jaar op rij in het leiderskwadrant

Amsterdam, 5 juli 2017 – Interoute, eigenaar en aanbieder van een internationaal cloudservicesplatform en een van de grootste en meest geavanceerde netwerken in Europa, maakt bekend dat het is gepositioneerd als leider in Gartners Magic Quadrant for Managed Hybrid Cloud Hosting voor Europe1,voor het vierde jaar op rij. Het Magic Quadrant is Gartners jaarlijkse analyse van hybrid cloud managed hosting bedrijven en van de kwaliteit van hun dienstverlening.

Interoute blijft leider op het gebied van managed infrastructure platforms met een sterke focus op automatisering, zelfservice en applicatie portabiliteit. Interoutes Cloud Fabric vereenvoudigt de integratie van publieke en private cloud, colocatie en traditionele hosting met zijn software gedefinieerde platform. De aanpak stroomlijnt de adoptie van hybride cloud strategieën door alles van de fysieke legacy tot cloud gebaseerde containers en bedrijfsapplicatieservices mogelijk te maken.

Interoute biedt klanten 13 cloudlocaties in Europa, in aanvulling op locaties in Azië en de VS. Hiermee kunnen applicaties worden gedistribueerd over grote gebruikerslocaties, waardoor vertraging in dataoverdracht wordt beperkt en aan data-soevereiniteitseisen wordt voldaan. Interoute heeft ook netwerkmogelijkheden in het VDC hosting platform geïntegreerd en promoot vrije dataoverdracht tussen de regio’s.

Bestaande klanten kunnen hun ICT-infrastructuur via Interoute Connect direct koppelen aan de Interoute Cloud op meer dan 300 locaties wereldwijd, inclusief grote datacentra van derden. Ook verschillende vestigingen kunnen worden geïntegreerd in het platform en het globale cloud ecosysteem via Interoute’s Edge SD-WAN aanbod.

“Onze combinatie van een robuuste, veilige en kwalitatief hoogstaande infrastructuur betekent dat zowel gevestigde als jonge, meer digitale bedrijven hun prestaties kunnen verbeteren en compliance kunnen handhaven. De mogelijkheid om legacy, digitale omgevingen en omgevingen van derden te integreren op ons platform, maakt dat ze kunnen voortbouwen op hun nalatenschap terwijl ze hun doelen voor digitale transformatie najagen,” zegt Martijn ten Kate, country manager bij Interoute in Nederland.

Het rapport, dat is opgesteld onder leiding van analist Tiny Haynes met als co-auteurs analisten Gregor Petri, Gianluca Tramacere and Ross Winser, stelt: “Leiders hebben bewezen dat ze uithoudingsvermogen hebben in de markt, dat ze op frequente basis hun bestaande producten kunnen innoveren en dat er op hen gerekend kan worden bij behoeften op enterpriseniveau. Ze hebben aantoonbare technische bekwaamheid en het vermogen om diensten aan een brede kring van klanten te bieden. Ze richten zich met losstaande of geïntegreerde oplossingen op veelvoorkomende gebruikssituaties. Ze zijn bovendien actief op meerdere Europese locaties waar ze hun oplossingen aanbieden met de vereiste data-soevereiniteit.”

Het Gartner Magic Quadrant voor Managed Hybrid Cloud Hosting is hier te vinden.
Meer informatie over Interoute en het Enterprise Digital Platform staat hier.

Bron:
1Gartner, Magic Quadrant for Managed Hybrid Cloud Hosting, Europe, June 2017, Tiny Haynes, Gianluca Tramacere, Gregor Petri, Ross Winser.

Over het Magic Quadrant
Gartner beveelt geen leveranciers, producten of diensten aan die in zijn onderzoeksrapporten worden beschreven. Ook adviseert Gartner technologiegebruikers niet om alleen de leveranciers met de hoogste beoordelingen te selecteren. Onderzoekspublicaties van Gartner bevatten de meningen van de onderzoeksorganisatie van Gartner en moeten niet worden opgevat als feiten. Gartner wijst alle garanties, expliciet of impliciet, met betrekking tot dit onderzoek af, inclusief garanties van verkoopbaarheid of geschiktheid voor een bepaald doel.

Over Interoute
Interoute is eigenaar en operator van een van Europa's grootste netwerken en een wereldwijd cloud services platform, dat 15 eigen datacentra, 17 Virtual Data Centers, 33 colocatiecentra en nog eens 195 geconnecteerde partnerdatacentra door geheel Europa heeft. Het full-service Unified ICT-platform van Interoute bedient grootzakelijke klanten en multinationals, alle grote Europese telecomaanbieders, overheden en universiteiten. De Unified ICT-strategie van het bedrijf is bij uitstek geschikt voor organisaties die zoeken naar een schaalbaar en veilig platform zonder beperkingen, wat de basis vormt voor hun spraak-, video-, computing- en datadiensten. Interoute heeft kantoren op het gehele Europese vasteland en in de VS, en is eigenaar en operator van 24 stedelijke netwerkringen in de belangrijke Europese zakencentra. Voor meer informatie: www.interoute.nl. Volg ons op ook Twitter: @InterouteNL.

Toekomstgerichte verklaringen
Dit persbericht bevat bepaalde verklaringen over de toekomst. Een toekomstgerichte verklaring is een verklaring die niet verwijst naar feiten of gebeurtenissen in het verleden en is te herkennen aan het gebruik van termen als ‘volgens verwachting’, ‘heeft als doel’, ‘gaat ervan uit’, ‘gelooft’, ‘kan’, ‘zal’, ‘verwacht’, ‘schat in’, ‘voorspelt’, ‘van plan’, ‘is van mening’, ‘mogelijk’, ‘voorziet’ en vergelijkbare of ontkennende variaties daarvan, die bedoeld zijn om een toekomstgerichte verklaring te verwoorden. Dit geldt met name voor verklaringen die gaan over toekomstige financiële resultaten, plannen of over zakelijke of managementverwachtingen, toekomstige groei of winstcijfers en over algemene economische omstandigheden en wetten en regelgeving en andere zaken die op Interoute betrekking hebben.

Toekomstgerichte verklaringen geven de huidige visie van het management van Interoute (hierna: het management) op toekomstige gebeurtenissen weer; die visie is gebaseerd op de aannames van het management en is onderhevig aan bekende en nog niet bekende risico’s, onzekerheden en andere factoren die ervoor kunnen zorgen dat de daadwerkelijke resultaten, prestaties en successen van Interoute feitelijk kunnen verschillen van de toekomstige resultaten, prestaties en successen zoals die zijn uitgesproken of geïmpliceerd in deze toekomstgerichte verklaringen. Het zich voordoen of juist het zich niet voordoen van bepaalde aannames kan ervoor zorgen dat de daadwerkelijke financiële situatie en resultaten van Interoute feitelijk verschillen van, of niet voldoen aan de verwachtingen die in deze toekomstgerichte verklaringen uitgesproken of geïmpliceerd zijn.

De zakelijke activiteiten van Interoute kunnen beïnvloed worden door verschillende risico’s en onzekerheden die er ook voor kunnen zorgen dat de toekomstgerichte verklaringen, schattingen of voorspellingen feitelijk verschillen van de verklaringen die zijn uitgesproken of geïmpliceerd door de toekomstgerichte verklaringen in dit persbericht. De informatie, meningen en toekomstgerichte verklaringen in dit persbericht gaan alleen over dit moment en kunnen zonder bericht gewijzigd worden. Interoute is niet verplicht om wijzigingen, updates of bevestigingen van een toekomstgerichte verklaring te publiceren of te verspreiden als er ontwikkelingen of gebeurtenissen zijn die betrekking hebben op de inhoud van dit persbericht.

Thumbnail
309 KB png Gartner Magic Quadrant for Managed Hybrid Cloud Hosting, Europe, 2017.png

Interoute Persdesk
Marjolein Jonker