Datum: (137 dagen oud)
PR: PiliPili Communications

Wat komt er na de digitalisering?

De digitalisering heeft al plaatsgevonden en doordringt allang ons hele leven. Feit is dat bedrijven inmiddels hun data al grotendeels in een of andere vorm hebben gedigitaliseerd.

Wat betekent dit?

Het gaat er tegenwoordig in wezen vooral om dat het door de digitale transformatie ontstane potentieel adequaat wordt gebruikt. De uitdagingen waar bedrijven nu mee worstelen, zijn vooral het gebruik van digitale data en het aanpassen van bedrijfsprocessen.

Zoals bekend vallen vanwege de digitalisering en de toenemende groei van kunstmatige intelligentie bepaalde werkzaamheden binnen bedrijven weg. Werkzaamheden zijn in de loop van de digitale transformatie veranderd, omdat intelligente systemen heden ten dage al zo ver zijn ontwikkeld dat zij naast productiewerkzaamheden, zoals productielijnen, vaak al bepaalde kantoorwerkzaamheden kunnen uitvoeren (Deep Learning, Machine Learning).

Het doel van intelligente software

Het doel van intelligente software is echter niet om medewerkers te vervangen. Het ondersteunen en aanvullen van de dagelijkse werkzaamheden staat juist centraal, om vakmensen voor inhoudelijke taken beschikbaar te houden.

Technologieën, zoals de door Gartner genoemde Insight Engines, bieden daarvoor de ideale basis. Deze maken het mogelijk de aanwezige bedrijfskennis centraal te bundelen en te benutten.

Ze zijn zelflerend, waardoor hun kennis constant wordt uitgebreid en ze stellen belangrijke informatie direct en proactief ter beschikking. Daardoor maken Insight Engine-oplossingen een zogenaamd 360-graden-overzicht van alle bedrijfsrelevante gegevens binnen het bedrijf mogelijk.

Dit overzicht is essentieel voor veel verschillende medewerkers en leidinggevenden van alle niveaus en afdelingen. Zij profiteren van de gemakkelijk toegankelijke informatie, waardoor processen versneld en aangepast kunnen worden en er een basis voor besluitvorming gecreëerd kan worden.

Daniel Fallmann – CEO Mindbreeze
www.mindbreeze.com